יוקרה אולטימטיבית בריינג' רובר

גרסת 'אוטוביוגרפי-אולטימט' היא המהדורה המפוארת ביותר של רכב השטח המלכותי

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ריינג 'רובר SVAutobiography Ultimate היא מהדורה מפוארת ומושקעת של רכב השטח הבריטי עליה חתומה חטיבת SV, מי שנודעת בתעשייה כזרוע משלימה של JLR לעיצוב גרסאות ייחודיות לדגמי הבית של יגואר ולנד רובר מזה עשרות שנים. הם נבדלים לרוב על ידי פרטים בעבודת יד עם מאפיינים טכניים ספציפיים וכך עושים אף בהיבטים ביצועיים על פי דרישת המותגים.

ההבדלים לעומת הגרסאות האחרות של ריינג 'רובר בולטים ראשית כל מבחוץ, עם צבע המרכב Orchard עם גימורי סאטן התואמים את הגג הכהה בגוון Narvik Black. הוא כולל אפליקציות נחושת ותג ה-SV מובלט גם בקורות המרכז כדי שכולם ידעו שזה אינו עוד ריינג' רובר טיפוסי.

בנוסף לכך, הגריל הקדמי והפגוש הם בעלי עיצוב ייחודי עם גימורים בצבע אטלס גרפיט, גלגלי הסגסוגת הנוצצים בגודל 22 אינץ' מציגים עיצוב מובחן עם חמישה חישורים על גומי בשרני ובגרסת בסיס גלגלים קצרה הנקראת 'דינמיק' אף טיפלו ביכולות של הרכב עבור חובבי הפיתולים (הנמכה של המרכב ושינויים מסוימים בתגובות תחת עומסים).

היוקרה והירידה לפרטים ממשיכים להיות המרכיב העיקרי על הסיפון, בנוסף לנוחות המופלגת, כך שבמבט שני האווירה קצת יותר מתוחכמת, אם בוחרים בגרסה ארוכת בסיס גלגלים. הבדים שנבחרו מאוד מהודרים בשילוב פרטים בצבע נחושת וחומרים אחרים כגון סיבי פחמן מסביב לנוסעים. בגרסת המרכב הארוכה, המקנה 1.2 מ' נדיב של מרווח רגליים אף נוספו פנימה אלמנטים כמו מושבי כורסה נשכבים בשורה השנייה עם פונקציות חימום, קירור ועיסוי.

זאת ועוד הוא כולל גם סט שולחנות מתקפלים כדי להפוך את החלל לפונקציונלי יותר לנסיעות ארוכות ולקוחות עסקיים ייהנו גם מזוג מסכים ברזולוציה גבוהה. יש גם דלתות אחוריות נסגרות אוטומטית, מקרר ועוד הרבה צעצועים ופינוקים שיבודדו אתכם מהסביבה. במחסן תמצאו שני מנועים שונים, החל מ- V8 המוגדש המייצר 565 כוחות סוס, והאפשרות השנייה היא מערכת היברידית p400 שיכולה לסחוט עד 40 קילומטרים של אוטונומיה חשמלית. שניהם על בסיס הנעה כפולה ומספר מצבי כיול לשטח כמיטב התוצרת האנגלית בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית.  

ריינג 'רובר SVAutobiography Ultimate החדש יימכר בשני סוגי המרכבים של רכב השטח באופן מסורתי, ובשוק הבריטי ניתן כבר לרכוש אותו במחיר של 215,780 לירות שטרלינג. בישראל ניתן לעתים לבקש גרסאות אלה בהזמנה מיוחדת. כדי לעשות קצת סדר במספרים, נציין כי ריינג' רובר היברידי נמכר בארץ מ-650 אלף שקל ועד יותר מ-1.4 מיליון שקל לדגם הבכיר ביותר עם 510 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.4 ש'). כך שתמורת ה-אולטימט תהיה תוספת מחיר לא זעומה.