בריטיש בולדוג: לנד רובר דיפנדר V8

חברת המזרח תאפשר לרכוש את הדיפנדר V8 בהזמנה מיוחדת ברבעון השלישי של השנה

ניר בן טובים

תגיות: לנד רובר

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בפסגת המהדורות של ה-ניו לנד רובר דיפנדר עומד ה-P400e, פלאג-אין ארבעה צילינדרים עם תגבור חשמלי מסיבי המפיקה 404 כ"ס. זו עוקפת בסוסים בודדים את דגם ה-6 צילינדרים של רכב ה-4X4 לו 400 כ"ס בריאים לא פחות. עד כה, שני דגמים אלה ייצגו את חוד החנית של הדיפנדר, אלא שכעת הם נדחקים בהררכיה שלב אחד כלפי מטה כשאת מקומם מאכלס מעתה דגם ה-V8 החדש, שהינו ה-Defender החזק ביותר בתולדות הסדרה ומרכבי השטח המהירים ביותר בעולם.

לנד רובר תשווק את הדיפנדר V8 במרכב ארוך (110) או קצר (90). מדובר בחטיבת כוח מסדרת AJ המשרתת את ריינג' רובר ספורט המבוססת על מנוע בנפח 5.0 ל' עם מגדש-על שתניב ביצועים שטרם נראו על סיפונו של הדגם החדש מאז הושק ב-2018. ההספק המרבי עומד על 525 כ"ס ו-63 קג"מ מ-2,000 סל"ד, כאשר בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות, הדיפנדר הקצר יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות בלבד, הארוך ב-5.4 ש' ועד 240 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית בשניהם. צריכת הדלק הממוצעת? בסביבות 5 ק"מ לליטר בנזין. לבריאות.

במקביל אל תחנת הכוח שהותקנה בחזית, לנד רובר בריטניה מעדכנת חלק מהחבילות והגימורים של הדיפנדר, למעשה בפעם הראשונה זוכה לסוג של "עדכון". בקטלוג תהיינה בחירות בין תמת "לבן-בוהק", "לבן-מורחב" ולמי שרוצה להפחיד את השכנים יש גם "שחור-מורחב" עם סממנים אפלים וגוף חלק בגוון קרבון עמוק. אם תנסו לזהות את דגם ה-V8 מבחוץ אגב, המפלטים הכפולים, קאליפרים בגוון כחול וחישוקי ה-22 אינץ' המוגדלים יסגירו בקלות את תעודת הזהות שלו.   

בלנד רובר דאגו לטפל במערכות מסביב כדי שמנוע ה-V8 לא ישלח אתכם כמו קטר לתעלה. המהנדסים כיילו את הבולמים, הבלמים, מערכת ההיגוי, הדפרנציאל, המייצבים, ותכנתו את בורר ה-טריין-ריספונס (סלקטיבי) עם מצב נהיגת כביש-שטח המשפר את האחיזה תחת עומסים גדולים, היינו לצמצם משמעותית את זווית הגלגול כשהעסק מתחיל ממש להתחמם.

החבילה היוקרתית ביותר של הלנד רובר דיפנדר V8, בלעדית עבורו תהיה ה-Carpathian, שאותה מכנים בכירי המותג "היצירתית ביותר מבחינת נראות, ביצועים, יכולת שטח ועמידות". דגם זה עטוף בגוון אפור-כחול-כהה עם מאפיינים מיוחדים יותר בחלל הפנים, גג ודלת אחורית בצבע שחור. 

המחירים באירופה לדיפנדר V8 יתחילו באזור ה-120 אלף יורו (480 אלף שקל לפני מיסים). חברת המזרח משווקת כיום את הדיפנדרים במחירים שנעים בין 500 ועד 680 אלף שקל, ותאפשר לרכוש את ה-V8 בהזמנה מיוחדת ברבעון השלישי של השנה. העלות טרם נקבעה. אנחנו מהמרים שהחשבון הסופי ימריא לכוון ה-800 אלף שקל וצפונה משם.