Jeep מציגים את גרנד-וואגוניר

רכב השטח המשפחתי חוזר עם ממלכה דיגיטלית בחלל הפנים ותג מחיר של 100 אלף דולר. על הכבישים רק בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: jeep

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

 מותג Jeep מחזיר לשורותיו את הגרנד-וואגוניר, אייקון היסטורי משנות ה-60 שהפך לסמל תרבות בחייהם של האמריקנים וציון דרך בתעשיית הרכב - וואגוניר היה הרכב הראשון שחיבר הנעה כפולה לתיבת הילוכים אוטומטית. דגם זה שמוצג כעת בגרסת 3 שורות ו-7 מושבים הינו סנונית ראשונה מתוך שורה של חידושים שצפויים להגיע ב-2021 ובשנה שלאחר מכן לכבישים; אחד מהם יהיה ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש שתאריך השקתו טרם נקבע סופית, וכנראה שעוד לפניו נראה את ג'יפ וואגוניר, גרסה מקוצרת של הדגם הנ"ל.  היום נחשף גם רנגלר חשמלי עם 380 כ"ס בקירוב וסוללה ל-50 קילומטרים טווח נסיעה בין טעינות (מי היה מאמין).

Jeep דיברו באריכות על ערכים משפחתיים בחשיפה האינטרנטית של הגרנד ואגווניר, אבל לא שכחו לערבב שם ססמא שסותרת את מעמד הביניים הקלאסי ואת הדור שגדל עליו: "אמריקן פרמיום". ואכן, קרייזלר תגבה עבור רכב ה-4X4 המפואר ביותר שהיא ייצרה עד היום מחיר התחלתי של 100 אלף דולר כתשובה לקאדילק אסקלייד. כרגע הוא מוגדר "קונספט", אולם הגרסה שאתם רואים בתמונות מוכנה לייצור סדרתי ב-99%.

הגרנד וואגוניר נראה כמו SUV לכל דבר, אבל הוא יושב על שלדת סולם של טנדר, עם קצת שינויי מתלים כדי לספק לנהגים שליטה קצת יותר מבוקרת על תנועות המרכב. אין כרגע פרטים טכניים מלאים אודות המידות שלו, אבל אנחנו כן יכולים לספר שהוא ממוצב ישירות מול אותו אסקלייד ולכן הם יחלקו ביניהם כמה פרמטרים יבשים (מידות וכדומה).   

 

תא הנוסעים הוא העדות הבולטת ביותר לכך ש-Jeep לוטשים עיניים למותגי יוקרה, כולל ריינג' רובר. הקבינה שלו מרווחת וענקית ונשלטת עם 4 צגים ראשיים, מסכים גם ליושבים מאחור וכן אחד נפרד לנוסע עם אפליקציות והתאמה לכל מערכות ההפעלה של הטלפונים הסלולרים. פיצ'ר מעניין (שאתמול אגב הושק במרצדס S קלאס) הוא היכולת להפעיל תוכנה מסוימת במסך של הנוסע ולגרור אותה ללוח המחוונים של הנהג, ובכך למנוע ממנו הסחות דעת מיותרות. באגף הבידור הותקנה גם מערכת שמע של חברת 'מקינטוש' עם 23 רמקולים ומגבר עם 24 ערוצים. מה עוד? צפו לראות כאן שילובי עץ ייחודיים כהומאז' לאווגוניר המקורי, מושבי עור ממוזגים ומה לא.

ג'יפ בחרו, כמו בפורד להשתמש בחוגה במקום ידית הילוכים טיפוסית, אבל בכל מה שקשור למערכות הינע נותרו הרבה סימני שאלה. אחת האפשרויות היא שהם יגייסו מנוע ממותג RAM עם 3.0 ל' V6, או מנועי V8, ואפילו גרסאות היברידיות וחשמליות כדי לצמצם במידת האפשר את צריכת הדלק שלו ופליטת המזהמים. עוד אומרים בג'יפ שתהיינה 4 מערכות שטח מובחנות ואופציה למתלי אוויר מתוחכמים.   

ג'יפ ישחררו את גרסת הייצור שלו במחצית שנת 2021 אחרי שיתגלגל החוצה ממפעל הייצור של המותג בוורן, מישיגן. לא ברור מתי בדיוק נראה אותו בישראל אבל זול הוא בטוח לא יהיה.