יצרניות רכבי השטח הספורטיביים ממשיך לספק לנו מידי שנה כלים אגרסיביים וקיצוניים יותר ויותר בנישת ה-SBS (Side By Side), כשהחידוש העדכני בתחום מגיע הפעם מפולאריס המשיקה בישראל את ה-RZR RS1. אלא שאם להיות מדויקים, הבן החדש במשפחת ה-RZR הוא בכלל לא רכב SBS מסיבה אחת פשוטה: הוא בעל מושב לנהג בלבד. כך שללא מתחרים ישירים רגע, הוא מייסד נישה משלו בתחום רכבי השטח.
היתרון הגדול בוויתור על מושב הנוסע הוא בשינוי מבנה הכלי כך שהנהג יושב במרכז, בדיוק כמו במכוניות מרוץ ובבאגים תחרותיים. המשמעות אמורה להיות חווית נהיגה שונה לגמרי בשטח. כיוון שמדובר בכלי חד-מושבי, יכלה פולאריס לקחת את ה-RS1 לקיצון, כשהוא מציע בסיס גלגלים ואורך כולל קצרים יותר ב-17 ס"מ מ-RZR XP הדו-מושבי, עם מרווח גחון של 33 ס"מ וצמיגי שטח בקוטר 29 אינטש היוצרים יחד עם הגוף הצר פרופורציות ייחודיות.
ה-RS1 מונע על ידי מנוע שני צילינדרים אטמוספרי בנפח 999 סמ"ק המוכר גם מה-RZR XP 1000 עם הספק זהה של 110 כ"ס (10 כ"ס יותר מ-RZR 1000 סטנדרטי). אלא שבניגוד ל-XP הדו-מושבי, ה-RS1 שוקל 50 ק"ג פחות, מה שמבטיח יחס משקל/הספק משופר של פחות מ-6 ק"ג לכ"ס וביצועים עדיפים.
כמקובל, בקרב רכבי השטח, גם ל-RS1 ישנה תמסורת אוטומטית רציפה עם יחס העברה נמוך ("הילוך כוח") ואפשרות בחירה בין מצב הנעה אחורית או כפולה. גם המתלים הותאמו לאופי האקסטרימי, עם בולמים זעזועים מתכווננים ל-16 מצבים שונים המאפשרים מהלך מתלה עצום של 53.4 ס"מ מלפנים ומאחור, ובנוסף ישנו הגה כוח חשמלי.
למרות שמדובר בכלי חד-מושבי, ולאור העובדה שמדובר בכלי קצה מקצועי, מחירו של ה-RZR RS1 הוא בהתאם ועומד על 130 אלף ש"ח, כאר במהלך תקופת ההשקה 20 הכלים הראשונים ימכרו במחיר של 120 אלף ש"ח. מי שיעדיף לרכוש את הכלי עם רישוי אפור תחרותי (הגיוני למדי לאור ייעודו של הכלי ואיסור הנסיעה על הכביש), יידרש לשלם עבור 100 אלף ש"ח.