מתנה אלטרנטיבית: בר מצווה בסל"ד גבוה

בני שלוש עשרה? מזל טוב. מוזמנים להיכנס לפרארי האדומה ולתת גז - כך נראת מסיבת בר מצווה מזן אחר

טל אבן

תגיות: שטח וטיולים

Getting your Trinity Audio player ready...
בר מצווה חלומית (צילום: טל אבן)
בר מצווה חלומית (צילום: טל אבן)
שנה גודל פונט א א א א

לא עוד בורקס ברוטב פטריות!
אם פעם בר מצווה היה אירוע מרגש המציין בגרות שזה עתה החלה, ומסתכם בעליה לתורה המלווה במזמורים בקול מתחלף, אולמי שקר כלשהו, רבע עוף ומתקפת נשיקות מדודה סוניה, הרי שהיום מדובר בעיקר באירוע פיננסי. כזה הכרוך בתכנון, ביצוע ובעיקר במימון גדול

בשנים האחרונות טיול בר מצווה מעבר לים הפך להיות אלטרנטיבה שרבים פונים אליה, אבל אז נשאלת השאלה, לאן ומה? מוזיאונים, הופעות רחוב ו"מיוזיקלס", אתרים היסטוריים וככרות שוקקות בני אדם? נחמד... לנו ההורים. אבל מה עם המתבגר בפוטנציה שתוך זמן קצר יאבד עניין ויתחיל לרטון? אז הינה אלטרנטיבה שמעטים מכירים ועלולה לגרום לכם להרים גבה בפליאה, היא נועדה בעיקר עבור ילדים חובבי מכוניות ספורט אבל לא רק.

ברחבי אנגליה פזורים לא מעט מסלולי מרוצים, שהופכים את כולנו למרוצים מאד. גולת הכותרת בכל הקשור לילדים היא, שבחלקם מתקיימות חוויות נהיגה עבור ילדים בני 12 ומעלה. קראתם נכון, חוויות נהיגה!!! לא נסיעה ליד, לא ליווי או תיאוריה. ילדים העומדים בקריטריונים של גיל, גובה ומשקל, יכולים לבחור לנהוג ברכבים אמתיים, ולא סתם, ברכבי על.

הדילמה הראשונה של החיים 
את מרכז לונדון עזבנו ברכבת התחתית לכיוון התחנה האחרונה של הקו האדום בשם אפינג, עיירה קטנה השוכנת בפאתי החלק הצפון מזרחי של העיר. משם עלינו על אוטובוס קומותיים ירוק, עגלגל ועתיק, שנראה כאילו יצא היישר מאגדת ילדים. הכרטיסן, שגילו כנראה מתחרה בגיל האוטובוס עצמו, הנפיק לנו כרטיסי נסיעה המודפסים ידנית על סליל בצבע חום בהיר, והתחושה כולה צעקה רטרו - מענג.

לאחר כרבע שעה הגענו ליעד הסופי עבורו חצינו ימים ואגמים, TrackDays – North Wield Air Field - שדה תעופה קטן ופסטורלי המשמש מטוסים קלים בלבד. כאנטי תזה לפסטורליה הכללית השוררת המקום את חלל האוויר ממלאות שאגות מנועים עתירי צילנדרים וסוסים הבוקעים ממכוניות העל שעל מסלול ההדרכה.

(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)

בכניסה למתחם אנו מציגים את שובר החוויה שנרכש חודשים ארוכים קודם לכן, אנו מופנים לדלפק הקבלה ושם פונה אל בני נציגה עם חיוך מתוק : "אני רואה שרכשתם שובר לנהיגה בשישה רכבים. באילו תרצה לנהוג היום?" ותוך כדי מצביעה על תמונות הרכבים האפשריים, שנמצאות על הדלפק. לצד כל תמונה מופיע שם הרכב, כוחות סוס ותאוצה למאה "כל הרכבים אפשריים לנהיגה, מלבד האריאל אטום. באריאל ניתן לרכוש סיבוב כנוסע".

אני וג'וניור בוחנים בעיניים קלות את הרשימה שלפנינו: אאודי R8, יגואר F TYPE R, מזראטי גראן טוריסימו, פרארי F430, פרארי 355, פורשה 911 טורבו, ניסאן GTR, שברולט קמארו SS640, פורד מוסטאנג GT, למבורגיני גלארדו ואסטון מרטין וונטייג'. החלטות רבות ספונות בעתידו של המתבגר שלצידי אך זו כנראה אחת החשובות שייקח. המבט שלו בשלב הזה נע בין "אני לא מאמין שזה קורה לי" ל "מספיק כבר עם המתיחה הרעה הזו. שיהודה ברקן ייצא כבר ממקום המסתור שלו". לא היה פשוט אבל הפור והבחירה נעשתה וכעת שישה רכבי-על ממתינים לו בחניה לסיבוב בכורה.

למבורגיני סגולה
התדרוך לנהגים מתבצע מיד לאחר מכן, ומועבר על ידי לא אחר מאשר הבעלים של כלל המכוניות והחברה שמייצרת את חוויות הנהיגה במקום. כמי שחרד לגורל יצירות המופת שברשותו, האיש מדבר בעיקר על הימנעות מתאונות, נזקים וחוסר משמעת. נראה שהיה מעדיף הימנעות מנהיגה באופן כללי. לאחר שפירט אודות השתתפות עצמית הניתנת לביטול על ידי תשלום מראש, ונוהל תביעות ותאונות, עצר לפתע והצביע לעבר בני ושאל "בן כמה אתה?". "בן 13", ענה הבן.

האיש תפס את ראשו ולאחר שאמר בחרדה שהוא מניח שזו הפעם הראשונה שלו מאחורי הגה, סינן משהו, ספק קללה ספק תפילה. אם רק היה יודע שהילד מכיר מצוין קווי פניה, האצה ובלימה, וכנראה שיהיה טוב מרוב הנהגים שעתידים לנהוג באותו היום במסלול. בכל זאת, הילד מצויד ברישיון קארטינג מתקדם, משיג בכל מסלול קארטינג זמני הקפה מהמהירים שהיו עד אותו הרגע במקום , וסיים את הנורברגרינג בסימולטורים המקצועיים ביותר בארץ ב 7:11 דקות. זה ילד זה?

הגיע הרגע לו חיכינו. מולנו נפרס חניון קטן מלא במכוניות על, והעניין עובד כסרט נע. מגיע רכב, קוראים בשם הנהג הבא, תדריך קצרצר בתוך הרכב עצמו לגבי תפעולו, ויאללה, יוצאים מהפיטס. ושם ממתין מסלול של כ-700 מטרים הכולל האצות, תמרון בין פילונים וסיבובים חדים יותר ופחות. לא עוברים פה את ההילוך השלישי. המסלול לא באמת מאפשר את זה, אבל ברכב עם 600 סוסים אפשר לעשות הרבה דברים מרושעים גם במהירות תלת ספרתית חוקית.

(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)

אנחנו מתחילים עם היגואר F TYPE R.  לידו, כמו בכל הרכבים, ספון לו מדריך, המצויד בדוושת בלם כמו מורה לנהיגה מדופלם, ליתר בטחון. בכל זאת, נוהגים פה ילדים ללא ניסיון מעשי, לצד מבוגרים פוחזים ללא ניסיון ספורטיבי. ההגה הימני לא מהווה מכשול בגיל הזה כי הוא לא הורגל למשהו אחר.  בסרט הוידאו (הניתן להשגה בתשלום נוסף) ניתן לשמוע את ההתרגשות שלו, את נהמת המנוע ואת יללת הצמיגים. הילד הקטן שלי נוהג כעת ביגואר הכי רעה שיש. לא משהו יומיומי.

הוא יוצא מהיגואר, על פניו חיוך שטרם הכרתי, מלא אדרנלין ובלי להחליף מילה הוא ממתין להקראת שמו פעם נוספת, הפעם למבורגיני סגולה, שני מתוך שבעה. יש משהו מאד משעשע ב: "Ori, please go to the purple Lambo".

לקראת סיום, ולאחר שקיפץ מלמבורגיני לפרארי לקמארו בקצב מסחרר, הענקתי לו הפתעה בדמות שובר המקנה לו השתתפות כנוסע באריאל אטום הספרטנית. ובכן, מדובר ברכב שמגיע למאה בכ-2.8 שניות, מתנהג כמו קארט משובח, וחווית הנסיעה בו היא טוטאלית. אין פה גג, המנוע צורח, היגוי היתר עליז, בקיצור לא דומה למה שחווה עד הרגע הזה.

מחט הנערות
בתום החוויה מקבלים תעודת השתתפות, שתפקידה אחד – אם הילד מקיץ משנתו באישון ליל בחדרו שבארץ, במחשבה כי חלם חלום, ולא באמת נהג, ובטח שלא בפרארי, התעודה מיד תאושש כי לא חלם. כדי לחזק את זה, אף רכשנו את כל התמונות המצולמות במקום ואת קטעי הוידאו המתעדים בו זמנים את הנהג ואת המסלול. מתנת בר המצווה הוכחה כמוצלחת ויחודית שתשאר בזיכרון הרבה יותר זמן מאשר ערב אחד מהנה ככל שיהיה באולם אירועים. בעוד כשנתיים נעמוד שוב מול אותה דילמה עם האח הקטן אבל הפעם הרף יצטרך להיות יותר גבוהה או לפחות להשתוות לחוויה שזה עתה סיימו.

פרטים: http://www.trackdays.co.uk/. חוויות נהיגה ברכבי על, רכבי שטח, קארטינג, אימון נהיגה אישי ועוד.

מחירים לדוגמא:
סיבוב לילד ברכב אחד – 49 פאונד.
חבילת 6 רכבים – 249 פאונד.
סיבוב נוסף- 3 הקפות ברכב אחד – 49 פאונד
סיבוב אחד ברכב אחד – 20 פאונד.
סיבוב כנוסע באריאל אטום – 49 פאונד
חבילת תמונות ודיסק און קי עם סרטי וידאו אישיים – 49 פאונד

(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)
(צילום: טל אבן)