איך אומרים ג'יפון בשפה האיטלקית? סטלביו

תתחילו להתרגל לגלגל את השם הלטיני-חושני על הלשון – "סטלביו". אלפא-רומאו סטלביו. סדרת X של ב.מ.וו כבר במתח!

תגיות: שטח וטיולים

דרור ברלי
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

על האב-טיפוס של הג'יפון הראשון עם סמל הנחש אנחנו יודעים כבר כמה שנים, אבל הוא מעולם לא הבשיל לכדי מוצר מוגמר שמעבר לאב טיפוס בעל מראה מרהיב. ובינתים ג'יפונים וקרוס-אוברים הפכו ללהיט משוגע בשוק הרכב העולמי ורק אלפא נזכרה קצת באיחור, לקפוץ על עגלת ההצלחה.

ה"סטלביו", (יש גם דגם באותו שם, של אופנוע מתוצרת מוטו-גוצי) נקרא על שם מעבר ההרים המפורסם "פאסו סטלביו " בגבול איטליה-שווייץ, כביש הררי משוגע, אחד המענגים והמרתקים לנהיגה/רכיבה באירופה, שכל-כולו אינספור סרפנטינות פרועות בשיפועים תלולים שמטפס לגובה של כ-2,800 מטרים ומושך אליו "חולי" הגה וכידון מצד אחד, ורוכבי אופני-כביש אמיצים מהצד השני.

אז מתי תוכלו לקרוע את הפאסו-סטלביו מאחורי ההגה של הקרוסאובר האיטלקי החדש? ממש בקרוב, כבר ב-2017. ולמה חיכו איתו עד עכשיו? מה זה כבר משנה. טוב מאוחר מאף פעם, במיוחד כשהג'יפון החדש יתבסס על פלטפורמת הג'וליה החדשה, מכונת-נהיגה מושחזת עם הנעה אחורית שמבטיחה (וגם מקיימת) להחזיר את אלפא לימי הזוהר,  אחרי יותר מדי שנים של דגמים צמחוניים למדי המבוססים על פלטפורמות ההנעה הקדמית החיוורות של פיאט.

מין הסתם אף אחד לא מדמיין לעצמו את הסטלביו קורע שבילים לא סלולים, אבל באלפא מדברים על התנהגות כביש שמוגדרת  "best in class", על הנעה אחורית או כפולה, ועל מבחר מנועי ארבעה צילינדרים ו- 6V, בנזין ודיזל, כולל גרסת "תלתן ירוק" שתצויד באותו מנוע 6V כפול מגדשי טורבו בנפח 2.9 ליטר ובהספק של כ-500 כ"ס שמגיע היישר מגרסת העל של הג'וליה תלתן-ירוק. כך שיש בהחלט למה לצפות, במיוחד מרכב שמתהדר בשם כל כך טעון ומבטיח.

(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)