ג'יפ רנגלר JK הוא אייקון. אגדת שטח ולהיט מכירות עצום. הוא נושא על כתפי הצלחתו החסונות לא רק את חטיבת Jeep אלא ככל הנראה את קרייזלר כולה ואלמלא הוא, ספק אם פיאט היו טורחים לרכוש את יצרן הענק האמריקני הכושל. כלי רכב שיש לו יותר מעריצים ומכורים מאשר לכל רכב חדש אחר. למרות שהוא לא זול, לא חסכוני, לא מודרני במיוחד, לא מעודן על הכביש וממש לא פוליטיקלי-קורקטי. אלה לא הביצועים או יכולת השטח אלא הסקס-אפיל ההורס שהוא משפריץ בכמויות לכל הכיוונים. אף אחד לא באמת צריך רנגלר, אבל כולם רוצים אחד כזה. זה כל העניין כאן.
ויש כמובן את העניינים הטכניים האלה שכל חובבי השטח הטהרנים יתחילו להסביר באריכות כמעט טרחנית. מבלי לנבור לעומק הדיפרנציאלים נוכל להסביר שלשיטתם של ג'יפאים אמיתיים, רכב שטח אמיתי לנצח יישב על שילדת סולם, גלגלים גדולים וצמד סרנים חיים, ותהיה לו תיבת העברה עם הילוך כוח. ואם לו רק אחד מהתנאים הללו לא מתקיים, הרי שזה כבר לא ג'יפ אמיתי.
רוב היצרנים הולכים בשנים האחרונות לכיוון המעודן והרך של קרוסאוברים נקיים, בטיחותיים, חסכוניים וכן, בואו נשים את זה על השולחן בלי להתבייש – חלביים ומשעממים עד מוות. חובבי הרנגלר רעדו מפחד פן הרנגלר הבא יהפוך גם הוא לעוד קרוסאובר מאוס שכל תכליתו לשמש אמהות וילדים בשטח עירוני.... אז הם יכולים להיות רגועים. רנגלר JL החדש יישאר ג'יפ-שטח אמיתי על כל מאפייניו - שילדת סולם עם מרכב נפרד, סרנים חיים מאחור ומלפנים וגלגלים בקוטר ראוי וכמובן הנעה כפולה ותיבת העברה עם הילוך כוח.. אבל נקודות תורפה רבות מאוד טופלו, על מנת להפוך את הרנגלר לכלי רכב שראוי לתחילת העשור השלישי של המאה ה-21. אז מה יהיה לנו שם?
העיצוב שומר על המאפיינים המוכרים כמו צללית רבועה, כנפיים בולטות וסרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור, אבל מבעד ליריעות ההסואה הכבדות ניתן לראות שהוא מעט יותר מעודן ופחות מגושם. המרכב, או לפחות חלקים נרחבים ממנו, יהיו עשויים אלומיניום, על מנת להוריד במשקל. הג'יפ יהיה גם אוירודינמי יותר (וכפועל יוצא – שקט וחסכוני יותר), עם חלון קדמי נוטה לאחור בזוית חדה יותר לעומת השמשה הכמעט זקופה של הרנגלר הנוכחי.
השמועות טוענות בעקשנות שמסגרת החלון הקדמי תהפוך לקבועה, חלק אינטגרלי מהמרכב - ולמרבה הצער כבר לא תהיה עוד אפשרות לקפל אותה על מכסה המנוע כמו בג'יפים הישנים. בנוסף – השמועה מדברת גם על גירסת פיק-אפ, שחשובה במיוחד בשוק האמריקאי שבו יצרן ללא טנדר, פשוט לא קיים.
עדיין לא בהשקה המתוכננת, אבל בהמשך, ובכל מקרה הרבה לפני 2022, מבחר חטיבות הכוח יקבל חיזוק חשוב בדמות מנוע טורבו דיזל (שעבור האמריקאים הוא בבחינת חדשות חמות - דגמי הדיזל של הרנגלר הנוכחי נמכרו רק בשוק האירופי) ובהמשך גם דגם היברידי. לגבי מנוע הדיזל הצפוי אין יותר מדי פרטים, זה יהיה מאוד הגיוני לשתול מתחת למכסה את יחידת ה-6V המרשימה בנפח 3 ליטר עם 240 כ"ס המוכרת מהגרנד צ'רוקי דיזל ומטנדר הראשם 1500 (שלא נמכר בישראל).
עד אז, סביר שמנועי בנזין 6V המוכרים מסדרת פנטאסטאר בנפחי 3.6 (285 כ"ס ברנגלר הנוכחי) או 3.2 (271 כ"ס, משמש בצ'רוקי) ימשיכו לעשות עבודה נאמנה ברנגלר, ומכיוון ש-Jeep בפרט וקרייזלר בכלל הם היום חלק מפיאט הגדולה, לא נתפלא אם מתי שהוא יוצג גם מנוע טורבו-בנזין 4 צילינדרים בנפח קטן בהרבה ממה שהתרגלנו בג'יפים האמריקאיים, אבל מתוחכם ויעיל יותר, חזק דיו וכמובן – הרבה יותר חסכוני, בעיקר עבור השוק האירופי. וכדי להשלים את מפרט החידושים הטכניים, אפשר לצפות לתיבת ההילוכים האוטומטית המודרנית בעלת 8 המהירויות של קרייזלר ו-ZF משמשת היום בגרנד צ'רוקי, שתגיע ככל הנראה גם לרנגלר החדש.
מתי וכמה? באמריקה מדברים על חשיפה בסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה. אבל לנוכח השינויים הגדולים והמעבר למרכב האלומיניום שייצורו יקר יחסית, יהיה קשה לצפות למחיר התחלתי של גרסה בסיסית שיהיה נמוך מ-25,000 הדולרים, בקירוב, בארה"ב, שעולה כיום רנגלר JK היוצא. בישראל, JL יהיה כנראה הג'יפ החדש הראשון של סמל"ת, ועם כל המיסים, קל להמר על תג מחיר שינוע בין 250,000 ל-300,000 שקלים. מה נשאר עוד להוסיף? צריך להתחיל לחסוך....