קבוצת המרוצים האמריקאית אנדרטי בבעלות מייקל אנדרטי, בנו של מריו אנדרטי האגדי, הודיעה בסוף השבוע האחרון בהודעה משותפת עם יצרנית המכוניות האמריקאית ג'נראל מוטורס על הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים שיוביל אותם לאליפות העולם במרוצי פורמולה 1.
אחרי ניסיונות וגישושים כושלים של משפחת אנדרטי להיכנס לאליפות העולם במרוצי פורמולה 1, בין היתר באמצעות ניסיון רכישת קבוצות (סאובר, האאס) הדלת נותרה פתוחה, למרות התנגדות עזה של שאר קבוצות הפורמולה 1 שלא שמחות לחלוק את הרווים עם קבוצה נוספת - וחשש מפני סחרור כלכלי בעייתי של האליפות כולה. לקבוצת אנדרטי וגוף המימון מאחוריה נוכחות באליפות פורמולה E, אינדיקאר ועוד סדרות והיא עומדת להשקיע 200 מיליון דולר בפיתוח מתקני ספורט מוטורי ואימונים באינדיאנה כדי להכין את התשתית לאליפויות נוספות.
נשיא ה-FIA, מוחמד בין סולאים פועל נמרצות בעת האחרונה מתחת ומעל לפני השטח במטרה לשכנע את הקבוצות הקיימות לאפשר כניסה של קבוצה נוספת (אנדרטי) בשנים הבאות והאיתות שהגיע בימים האחרונים מארה"ב מסמן כי חלה תזוזה בעמדות של הקבוצות שמטרתן שמירה על הכנסות כספיות וחלוקת רווחים גדולה ככל האפשר.
ההודעה של אנדרטי וג'נראל מוטורס מציגה לצד הלוגו של אנדרטי, את הלוגו של יצרנית המכוניות קדילאק שכבר עשתה צעדים אמתיים לכניסתה לאליפות העולם במרוצי סיבולת למכוניות אב טיפוס בקטגוריה LMDh. מההודעה שפורסמה לא מפורט באיזו שנה הפרויקט יתחיל להשתתף באליפות וגם האם קדילאק היא זאת שתספק את המנועים למכוניות של אנדרטי, או שמא מדובר ביצרנית מנועים אחרת שתעשה זאת.
לקדילאק אין את הטכנולוגיה של מכוניות היברידיות בה משתמשות הקבוצות כיום וגם לא את הטכנולוגיה של המנועים שמתוכננים ל-2026 עם הנעה בדלק סינטטי. אבל, על פי הספקולציות ההגיוניות ביותר, נראה כי האפשרות היחידה של אנדרטי לקבל מנועים היא מיצרנית המנועים היפנית 'הונדה' שתסיים את דרכה עם רדבול ב-2026 אחרי שרדבול הודיעה כי היא תצא לדרך חדשה ותלך עם ספקית מנועים אחרת או שיהיה לה מנוע מפיתוח עצמי. הקשר בין ג'נראל מוטורס והונדה במישור הטכנולוגי וביחסי העבודה והגומלין בין היצרנים מלמד כי קיימת אפשרות שהמכונית של אנדרטי תהיה "אנדרטי קדילאק" אבל עם מנוע של הונדה. ימים יגידו.