חברת מזראטי הכריזה רשמית על חזרתה למסלול המירוצים בתום העדרות של עשר שנים, אז חתמה את הקדנציה שלה על הגריד עם אליפות GT במכונית ה-MC12. בעונת 2023 היא תיקח חלק באליפות הפורמולה E השמורה לכלי רכב חשמליים, ובכך מסיימת הפוגה של 60 שנה ממירוצי סינגל סיטר (חד מושבי). זהו המותג האיטלקי הראשון שטובל את גלגליו במסגרת סבב הפורמולה E, אולם יש בכך מהלך אסטרטגי מחושב, שכן מדובר בתכנית תדמיתית לשיווק כלי הרכב החשמליים של המותג, החל בקרוסאובר החדש גרקלה, עבור אל גראן קבריו וגם כמובן ה-MC20 הקיצונית.
מזראטי תכנס לעונה התשיעית של מירוצי הפורמולה E עם דגם קוד שנקרא GEN3 המאופיין בחידושים עיצוביים וטכנולוגיים, אומרת מזראטי בהודעה לעיתונות שלה. "יש לנו היסטוריה ארוכה של מצוינות ברמה עולמית במירוצי מכוניות ואנחנו מוכנים לקחת את הביצועים שלנו אל העתיד", אמר דויד גראסו, מנכ"ל החברה במטה מזראטי במודנה, והוסיף: "במירוץ הקדחתני שלנו לעבר ביצועים טובים יותר, יוקרה וחדשנות, סדרת ה-Irresistible Folgore מייצגת את הביטוי הטהור ביותר של מזראטי. זו הסיבה שהחלטנו לחזור להתחרות באליפות העולם של ABB FIA פורמולה E”.
מזראטי ערכה את טביל האש שלה בתעשיית הרכב על מסלול המירוצים ובמשך השנים קטפה הישגים רבים, עד שב-1957 זכתה גם באליפות הפורמולה 1 עם אחד הנהגים הטובים בכל הזמנים, חואן מנואל פנג'יו. את ההופעה האחרונה שלה בפורמולה 1 ערכה כשנה לאחר מכן עם נהגת המירוצים מריה תרזה די פיליפס.
בפורמולה E משתתפות קבוצות רבות כמו אאודי, מרצדס, יגואר, ניסאן, ב.מ.וו, אנדרטי, מספר מותגים סיניים וכן מותג DS. בשנה הקרובה יתחרה בקבוצת פנקסה-דרגון גם נהג הפורמולה 1 אנטוניו ג'יובנאצי (אלפא רומיאו לשעבר). ז'אן-מארק פינוט, ראש תחום הספורט המוטורי בתאגיד סטלנטיס הוסיף: "מזראטי פורמולה E תהיה מעבדה טכנולוגית שתאפשר לנו להאיץ את הפיתוח של מערכות הנעה מחושמלות יעילות במיוחד ותוכנה חכמה עבור מכוניות הספורט בכביש שלנו". עוד הוא מציין: "ההשתתפות בפורמולה E מהווה גם את ההזדמנות של המותג האיטלקי לחזור למסורת מירוצים שמקורה בטרגה פלוריו של 1926 עם ה-Tipo 26 בהנהגת אלפירי מזראטי. לאחרונה, התחלנו להראות את כושר היצרתיות של מזראטי והבנתה עם ה-MC20".