"עכשיו המילטון הוא הפייבוריט"

מיקה האקינן סבור שאחרי שני המירוצים האחרונים חוזר היתרון בקרב על האליפות אל לואיס המילטון

תגיות: פורמולה 1

א א א א ( שנה גודל )
תהפוכות. הקרב בין המילטון למקס וורשטאפן נכנס לישורת האחרונה (צילום: Getty)
תהפוכות. הקרב בין המילטון למקס וורשטאפן נכנס לישורת האחרונה (צילום: Getty)
תחילת כתבה

עם חידוש סבב הפורמולה 1 ב-2021 קיבלנו אינדקציה ברורה לקרב המסתמן על אליפות הנהגים: לואיס המילטון, שבע פעמים אלוף הפורמולה 1 ינסה להגן על תוארו מול מקס וורשטאפן, נהג קבוצת רדבול בן ה-24 שמאז העונה הקודמת מתחיל לרתום את הפוטנציאל שטמון בו להישגים משמעותיים ומאיים לקטוע את רצף הזכיות של הבריטי בן ה-36. בהערת שוליים נציין כי רדבול (גם) בעמדה אסטרטגית לזכות באליפות היצרנים, שם הפער בין מרצדס לבין רדבול עומד על 5 נקודות בלבד לחובת האחרונה.  

שמונה נקודות מפרידות בין לואיס המילטון (343.5) למקס וורשטאפן (351.5) עם שני מירוצים שנותרו לסיום העונה: ערב הסעודית (3-5 בדצמבר, ג'דה) ו-אבו דאבי, (יס מרינה) כשבוע לאחר מכן. המתח בשיאו, ושני מחנות האוהדים זוכים לחוות דו קרב שעשוי לסמן את "העברת הלפיד" אל הדור הבא של נהגי הפורמולה 1. שני המירוצים האחרונים בברזיל ו-קטאר גם הצליחו לשקף במידה משכנעת את הפערים בין החוד לבין המידפילד והזנב, כאשר המילטון ו-וורשטאפן סיימו את המירוץ בהפרש גדול מהמקום השלישי, אותו קטף (בתצוגה מרשימה) פרננדו אלונסו בן ה-40, נהג קבוצת אלפין ופעמיים אלוף ה-F1 עם קבוצת רנו בעבר.  

יש לא מעט חילוקי דעות מי הפייבוריט כעת לזכות באליפות רווית יצרים שכמוה לא ידענו שנים ארוכות בספורט המוטורי. אולם לפחות בעיניו של מיקה האקינן, מגדולי נהגי המירוצים בכל הזמנים (פעמיים אלוף פורמולה 1 עם מקלארן) המומנטום נוטה לצד של מרצדס: "אחרי המחלוקת בברזיל, הגיע תורו של מקס לספוג עונש בקטאר. הדגל הצהוב הכפול הוא אחד מכללי הבטיחות החשובים ביותר בפורמולה 1, המחייב את הנהגים להאט ולהיות מוכנים לעצור.  אולם בדיוק כמו שלואיס עשה בברזיל, מקס התאושש במהירות ועלה למקום הרביעי בהקפה הראשונה. היריבות על אליפות הנהגים הייתה פשוט ברמה עילאית בעוד שאר התחרות, או ה'שדה' פשוט משתרכים הרחק מאחורי שניהם", העיר הפיני. 

עוד אמר האקינן, "אם פורמולה 1 הייתה טניס הייתי אומר שאנחנו ב'יתרון של המילטון' אחרי השליטה בברזיל וקטאר. למרות שמקס מוביל בדירוג בשמונה נקודות, מרצדס הגיבה בכך שנתנה להמילטון מכונית שאיתה הוא באמת יכול להילחם על התואר. ביום ראשון לואיס היה בשליטה מוחלטת: למכונית המרצדס שנהג בה לא היה את אותו יתרון מהירות בקו ישר שהוא נהנה ממנו בברזיל - אבל היא עדיין הייתה תחרותית יותר מרדבול", הוסיף האקינן.

האקינן בן ה-53 התייחס גם לזווית נוספת שעשויה להשפיע על הדירוג בסיום העונה ובכלל על תוצאות האליפות."היה מעניין לראות את פייר גאסלי מסייע למקס לשפר עמדות: לפעמים קל לשכוח שרדבול מחזיקה בשתי קבוצות פורמולה 1 ועם האליפות על כף המאזניים אני לא אתפלא ש-Red Bull Racing ו-AlphaTauri עובדים יחד במידת הצורך כדי לתת לוורשטאפן את הדחיפה האחרונה".