"היינו אגרסיבים": וורשטאפן ניצח את הגרנד פרי בארה"ב

ההולנדי מקבוצת רדבול מגדיל את הפער בינו לבין המילטון ל-12 נקודות ומצמצם את ההפרש באליפות היצרנים בסיועו של סרחיו פרז

ניר בן טובים

תגיות: פורמולה 1

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

מקס וורשטאפן זכה אמש (ראשון) בגרנד פרי של ארצות הברית שנערך באוסטין, טקסס. וורשטאפן צבר כעת שמונה ניצחונות השנה ובסך הכול 18 לאורך הקריירה שלו במסגרת מירוצי הפורמולה 1. ההולנדי איבד אמנם את יתרון ההובלה בפתיחת המירוץ אולם ניהול מתוקן של אסטרטגיית הצמיגים על המסלול וברחבת הטיפולים, יחד עם קצת עזרה מסרחיו פרז מאחור, אפשרו לו לסיים במקום הראשון. לואיס המילטון, אלוף העולם המכהן אמנם קבע את ההקפה המהירה ביותר אך סיים במקום השני בהפרש 1.33 ש' אחריו. הפער בדירוג בין השניים הוכפל כעת ועומד על 12 נקודות לחובתו של המילטון כשנותרו חמישה מירוצים לסיום העונה. סרחיו פרז סיפק הופעה הרואית (בהתחשב בתנאים שנכפו עליו) וחוגג את הפודיום ה-200 של רדבול וגוזל מקבוצת מרצדס נקודות חשובות בקרב על אליפות היצרנים.

"אחרי שאיבדנו את עמדת הזינוק בהתחלה היינו חייבים להיות אגרסיביים. רמת השחיקה של הצמיגים במסלול הזה גבוהה מאוד, ולכן לא הייתי בטוח אם זה יעבוד", אמר וורשטאפן בראיונות לאחר המירוץ. "אני שמח ששמרתי על יציבות ואני שמח שזכיתי כאן, מול 140 אלף אוהדים מדהימים". מנגד, ניכרת כמובן אכזבה על פניו של לואיס המילטון שהרגיש שהנצחון חמק לו בין האצבעות, למרות הבעיות של מרצדס באימונים ובמקצה הדירוג. "קודם כל מזל טוב למקס. הוא עשה עבודה נהדרת היום. קיבלתי התחלה טובה יותר ונתתי הכל, אבל הם היו מהירים יותר בסוף השבוע ולא יכולנו לעשות יותר מזה".

סרחיו פרז, נהגה השני של קבוצת רדבול סיים גם הוא על הפודיום למרות שחווה התייבשות בשל תקלה במערכת הזרמת המים ועוד לפני כן הרגיש מותש עקב קלקול קיבה. "כן, זה היה מרוץ קשה. באמצע הדרך התחלתי לאבד כוח. ברמה הפיזית זה היה המירוץ המפרך ביותר שהיה לי עד היום". כרסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רדבול ציין: "אני חושב שהזדקנתי ב-25 שנים במירוץ הזה. לא האמנת שנוכל להחזיק מעמד עד הסוף, וגם לנצח".

פרארי אומרים שהיו ערים לכך שהמסלול האמריקני לא מיטיב עם תכונותיה של ה-SF21. ולמרות זאת, האדומים הצליחו לשמור על קצב טוב, במיוחד בהשוואה למקלארן, יריבה ישירה שלהם על המקום השלישי באליפות היצרנים. לקלר הצליח להציג ביצועים נחושים, ללא נקודות תורפה בולטות וסיים במקום הרביעי בהפרש של 25 שניות מהמקום החמישי של דניאל ריקארדו מקבוצת מקלארן, כאשר שישי היה ואלטרי בוטאס בן קבוצתו של לואיס המילטון. 

הנהג השני של פרארי, קארלוס סאיינז סיים במקום השביעי אך היה יכול להשיג תוצאה טובה יותר, אם החלפת הצמיגים שלו הייתה מבוצעת ללא שיבושים. "זה גבה מאתנו 5.6 ש'. לא הצלחנו להסיר את הגלגל האחורי-ימני. משהו שם נתקע ונצטרך לבדוק את זה. הייתי יכול לעקוף את ריקארדו". לאנדו נוריס (מקלארן) במקום השמיני, יוקי טסונודה במקום התשיעי (אלפא טאורי) וסבסטיאן פטל (אסטון מרטין) במקום העשירי.   

לא סיימו את המירוץ: פרננדו אלונסו (אלפין), אסטבן אוקון (אלפין), פייר גאסלי (אלפא טאורי).

המירוץ הבא ייערך במקסיקו בסוף השבוע של ה-5 בנובמבר. 

דירוג הנהגים המובילים:

מקס וורשטאפן (רדבול): 287.5 נק'

לואיס המילטון (מרצדס):  275.5 נק'

ואלטרי בוטאס (מרצדס):  185 נק'

סרחיו פרז (רדבול): 150 נק'

לאנדו נוריס (מקלארן):  149 נק'

דירוג היצרנים המובילים:

מרצדס: 460 נק'

רדבול: 437 נק'

מקלארן: 254 נק'

פרארי: 250 נק'

אלפין: 104 נק'

 

 

 

לואיס המילטון, מרצדס. לא הפעם
לואיס המילטון, מרצדס. לא הפעם