ורשטאפן: "מקווה לזינוק נקי"

הנהג הבכיר של רדבול אומר שהיה מופתע שסיים ראשון במקצה הדירוג. המילטון צמוד אליו וסרחיו פרז מזנב מאחור עם מכונית הרדבול השניה

תגיות: פורמולה 1

ניר בן טובים
וורשטאפן. יזנק ראשון (צילום: Getty)
וורשטאפן. יזנק ראשון (צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

מקס ורשטאפן מקבוצת רדבול ולואיס המילטון, נהג קבוצת מרצדס שוב ימצאו את עצמם צמודים זה לזה בשורה הראשונה, הערב (ראשון) בפתיחת הגרנד פרי של ארצות הברית באוסטין, טקסס באליפות הפורמולה 1 (ישיר בשעה 21:55, ספורט 5).  ההולנדי השיג את זמן ההקפה המהיר ביותר במקצה הדירוג (1:32.9 דק') ומקווה שיוכל לממש אותו במירוץ לטובת הגדלת הפער במסגרת אליפות הנהגים, שעומד כרגע על שש נקודות בלבד לזכותו.   

עבור מקס וורשטאפן יהיה זה הפול פוזישן השנים-עשר בקריירה שלו, התשיעי העונה. בסיום מקצה הדירוג אמר לכלי התקשורת שנכחו במקום: "זה היה דירוג טוב. ההקפה הראשונה ב-Q3 לא הייתה נהדרת ובהקפה האחרונה היו כמה נפילות, ואפילו לא הייתי בטוח שאוכל לקבוע את הזמן הטוב ביותר. סוגרים עם זינוק מהמקום הראשון ומקום שלישי של סרחיו מאחור. הופעה טובה עבור הקבוצה".  

לואיס המילטון (1:33.1 דק') הפגין רגשות מעורבים בסיום מקצה הדירוג, ואפילו העיר במערכת הקשר הפנימית בפני הצוות שהוא "לא יודע למה אנחנו מתקשים השנה במסלול הזה". מאוחר יותר הוסיף "אני מקווה שאוכל להיות תחרותי , אנסה לעשות את המירוץ הטוב ביותר. התחלנו טוב באימון החופשי הראשון, אבל אז רדבול התחזקו בזמן שהיו לנו כמה בעיות. ניסינו לגבש פתרונות שונים, אך ללא הצלחה גדולה. במרוץ נוכל להיות יותר החלטיים, לפחות כך אני מקווה, וההתחלה מהשורה הראשונה היא תמיד מבטיחה".  

בוטאס סיים רביעי במקצה הדירוג אבל הפיני נסוג למקום התשיעי כדי לרצות את העונש שהוטל עליו על החלפת המנוע. "צריך להוציא מזה את המקסימום. אני מקווה שאוכל לבצע מהלכים חשובים בזינוק ולהתקדם", כך בוטאס, שמסיים את דרכו במרצדס בתום העונה. פרארי, עם לקלר וסאיינז, במקום החמישי והשישי, השאירו מאחור את שני המקלארנים של ריקארדו ונוריס. סוגרים את העשיריה שני הנהגים של אלפא טאורי עם פייר גאסלי במקום התשיעי ויוקי טסונודה במקום העשירי.

ורשטאפן, שהעניינים בינו לבין המילטון התחממו עוד באימון החופשי (כולל כמה גידופים הדדיים), יחפש כאן הזדמנות גדולה לברוח לאלוף העולם בדירוג, אך גם הוא יודע עד כמה חשוב לזנק נכון, באחריות ובשיקול דעת כדי שלא לפשל ברגע האמת: "אני מקווה להתחלה נקייה. באמת עבדנו טוב בין האימון החופשי בשישי ושבת. היכולת לחבר את כל החלקים בהקפה המכרעת ב-Q3 היה סיפוק גדול. המרוץ, לעומת זאת, יהיה ארוך מאוד".

דירוג הנהגים המובילים:

מקס וורשטאפן: 262.5 נק'

לואיס המילטון: 256.5 נק'

ואלטרי בוטאס: 177 נק'

אליפות היצרנים:

מרצדס: 433 נק'

רדבול: 397 נק'

מקלארן: 240 נק'