לאחר ארבעה תארים עולמיים ברציפות שהושגו עם סבסטיאן פטל בין 2010 ל-2013, רד בול נמצאת כעת בעמדה אסטרטגית לכבוש את אליפות היצרנים והנהגים בשנת 2021. עם שבעה מירוצים לסיום העונה, השלד הדינמי של רדבול הוא המועמד המוביל להדיח את מרצדס מצמרת הפורמולה 1 כשכל העיניים (והציפיות של אוהדי הקבוצה) נשואות אל מקס וורשטאפן (24), שממשיך לאתגר את מרצדס בכל מירוץ ומאיים לנשל אותם מתואר נוסף. פער זניח של 2 נק' מפריד בין המילטון לוורשטאפן בדירוג הנהגים, בעוד דירוג היצרנים מעניק למרצדס יתרון של 33 נקודות.
את הקרב שמנהלת רדבול נגד מרצדס, כריסטיאן הורנר, ראש הקבוצה חווה מספר פעמים בעשור האחרון אך מתרגם אותו בצורה אחרת. לדברי המנהל הבריטי, להתכתשות עם מרצדס יש תופעות לוואי שלזגו לפסים חברתיים ופסיכולוגיים: "נלחמנו עם מקלארן כשהמילטון נסע עבורם" אומר הורנר, "ובהמשך עם פרארי של פרננדו אלונסו וסטפנו דומניקאלי, אבל הייתה אווירה אחרת בהשוואה למה שקורה בשנתיים האחרונות".
הורנר הסביר כיצד היריבות עם מרצדס רוויה בהיבטים חוץ-ספורטיביים, החל מהמיילים הזועמים שטוטו וולף שלח ל-FIA מיד לאחר התאונה בין המילטון לוורשטאפן בסילברסטון: "למשחק הזה יש השלכות פוליטיות רבות מאחורי הקלעים", כך מעיר "ובסוף השנה תיבת הדואר הנכנס של ה- FIA תהיה מרוקנת מהביקורת של וולף. טוטו מעולם לא היה מסוגל להיות מאוים על ידי מתחרה שגובה ממנו מחירים כאלה. הוא ירש קבוצה מאוד תחרותית מרוס בראון ועשה עבודה מצוינת בשמירה על רמת ביצועים גבוהה. זו הפעם הראשונה שהוא נתון ללחץ מסוג כזה, וידוע שאנשים מגיבים לנסיבות מלחיצות באופן לא זהיר".
הורנר הדגיש את "המלחמה" והמתח בין המילטון לוורשטאפן, עם שילוב שגם במקרה זה אינו מוגבל רק לפעילות תחרותית נטו: "לואיס אוהב לנסות להיכנס לראש של אנשים. אבל עם מקס זה לא עובד. כשאתה מפנה את האצבע לכיוון אחד, יש שלוש אצבעות שמצביעות אליך בחזרה, ולואיס הוא זה שמרגיש הכי הרבה לחץ. הוא האלוף המכהן ונלחם כדי להפוך לנהג המוצלח ביותר בכל הזמנים. מקס רק בן 24, יש לו עוד דרך ארוכה, והוא חי העונה כמו אאוטסיידר. הוא נהנה מזמן מירוצים מלא והרבה אקשן, ויש לו יתרון מסוים בצעירותו. הזמן לא עוצר אמנם, ולואיס אסף הרבה לאורך הקריירה שלו. הוא אלוף פנומנלי. אבל תמיד, במוקדם או במאוחר, יש שינוי דור".
סבב הפורמולה 1 מתחדש בסוף השבוע הקרוב בטורקיה. ישיר בספורט 5.