שני מירוצים לפגרת הקיץ ואנחנו יכולים כבר לסכם את האליפויות של העונה, אבל זה לא משנה את העובדה שכל מירוץ הוא עולם ומלואו ובשאיפה, איתני הטבע עשויים לבוא לעזרת כל מי שאינו במרצדס ולייצר לנו מירוץ יותר פתוח. מזג האוויר בהוקנהיים צפוי להיות לוהט, אם כי נראה שדווקא ביום המירוץ, גל החום יישבר או לפחות יפחת. באוסטריה התגלה שמרצדס תכננו את המכונית שלהם עם קירור מקסימלי מוגבל, שלא הספיק להם במהלך המירוץ, ושני הנהגים נאלצו לשמור שם על טמפרטורת המנועים שלהם. אחרי המירוץ באוסטריה הודו במרצדס שהתכנון האווירודינמי של המכונית לא מאפשר קירור נוסף בכדי להשיג את היעילות שהם רוצים. זוהי החלטה מושכלת שנלקחה מראש ומרצדס מוכנים לשלם את המחיר באיזה מקרה - שניים במהלך העונה, בהם יהיה חם מדי, בכדי להיות יותר יעילים ומהירים מהקבוצות האחרות ביתר המירוצים.
כך או כך, לא הייתי מהמר נגד מרצדס בהוקנהיים. הם בוודאי למדו היטב את מה שקרה באוסטריה ובכלל לא בטוח שהתנאים האלה יחזרו על עצמם, או שבדומה לשנה שעברה, החום יישבר בגשם דווקא. מה שכן בטוח הוא שמאפייני המסלול בהוקנהיים מתאימים מאד למרצדס בשילוב בין הישורת הארוכה למספר הרב של הפניות המהירות והאיטיות. יש הכל במסלול הזה ורק המרצדס טובה בהכל. הרד בול בערך משתווה למרצדס בפניות, אך חסרה כוח (במיוחד בדירוג ואז מסתבכת עם הפרארי), בעוד הפרארי חזקה ומהירה בישורות, אך סובלת בפניות, במיוחד המהירות דווקא.
פירלי מביאים את תרכובת האולטרה סופט משנה שעברה כתרכובת הרכה, תרכובת הסופט משנה שעברה כתרכובת הביניים ותרכובת המידיום משנה שעברה כתרכובת הקשה. אם אכן החום הגבוה יתממש וטמפרטורת המסלול תחצה הרבה מעבר לחמישים מעלות צלזיוס, הצמיגים הרכים עשויים להתגלות כבלתי אפשריים לסטינט מספק במירוץ. שלושת הקבוצות הגדולות עשויות להיות מסוגלות לעבור את מקצה הדירוג השני עם צמיגי הביניים, אבל מה יעשו האחרים והאם ניתן יהיה לבצע רק עצירה אחת, אפילו עבור מי שיזנק עם צמיגי הביניים? שימו לב לבחירות הצמיגים. אני חושב שכל מי שבחר יותר מצמיגי הביניים ירוויח, במיוחד נהגי מרצדס ורד בול.
במידה והחום לא יהפוך את המירוץ לתחרות של הצמיגים בלבד, הרי שמאחורי שלושת הקבוצות הגדולות צפוי מאבק צמוד באופן שנגמרו כבר המליצות בכדי לתארו. רנו ינסו להמשיך לבנות על גבי מה שגילו בסילברסטון ולהצליח להתקרב למקלארן שנמצאים בבירור בראש המאבק של "דרג ב'". מקלארן הצליחו לייצר השנה מכונית שמספקת ביצועים תחרותיים בכל סוגי הפניות, מבלי פגוע יתר על המידה בביצועים שלה לאורך הישורות. לרנו אין את זה עדיין, ולא יהיה כנראה ללא שינויים יסודיים במכונית. חרף זאת, רב הסיכויים ששתי הקבוצות הללו תתמודדנה על ראשות מרכז הגריד.
קבוצה נוספת שיש לי תחושה שעשויה להפתיע בהוקנהיים היא טורו רוסו. אמנם אין לקבוצה את הביצועים של מקלארן בישורות, אבל בסוגי הפניות השונות הקבוצה הוכיחה ביצועים תחרותיים מאד, כך שאם יוכלו לזנק טוב ממיקומים קדמיים, יש סיכוי גבוה ששני הנהגים יסיימו בנקודות.
אלפא רומיאו עשויה לסבול יחסית לטורו רוסו למשל. המכונית אינה ממתאימה לקטעים האיטיים והיותר טכניים בהוקנהיים. מאידך גיסא, רייקונן הוא אשף של שימור צמיגים בתנאים קיצוניים, כך שייתכן שלאורך מירוץ ארוך וחם במיוחד, הוא יצליח להפתיע. באותה המידה, בתנאי חום קיצוניים, גם רייסינג פוינט עשויים להפתיע ופרז הוא נהג שימור צמיגים יוצא מן הכלל.
האס הפכו לטעמי לבדיחת הפאדוק. אני אישית אוהב את הגישה הלוחמנית והלא פוליטיקלי קורקט של מאגנוסן, אבל אפילו לגביו, יש גבול לטעויות והשטויות שנהג יכול לעשות כשגם ככה הקבוצה במצוקה. לגבי גרוז'אן אין לי בכלל מה להגיד. מה שהנהגים עשו בסילברסטון היה ממש סבוטאז' בקבוצה. על דברים כאלה מפטרים. עכשיו הקבוצה צריכה להתייחס להוקנהיים כמבחן אחד גדול ולבצע את הכל מהתחלה שוב. מכונית אחת בתצורה המקורית פחות או יותר ומכונית אחת בתצורה המפותחת. אסור לנהגים להתחרות אחד בשני ועליהם לציית מיידית לכל הוראה קבוצתית בכדי שהקבוצה תוכל למדוד במדוייק את הביצועים היחסיים.
גם ויליאמס בדומה לרנו והאס "הלכו אחורה בכדי להתקדם קדימה". לטעמי הם צריכים להתייחס לשארית העונה כמבחן אחד גדול לקראת שנה הבאה. בשאיפה אוקון יחליף מתישהו את קוביצה בכדי לתת לקבוצה ולראסל אמת מידה אמיתית. בתקווה המהלך ילווה בעסקה כוללת יותר עם מרצדס.
לא התייחסתי בכוונה לפרסומים בנוגע להצעה של ליברטי לגבי חבילת השינויים למכוניות עבור 2021 שנועדה לאפשר למכוניות להתחרות בקרבה פיזית האחת לשנייה. מדובר בנושא החשוב והקריטי ביותר לספורט הזה, המצדיק כתבת עומק נפרדת, אך אני חושב שמדובר בעוד ירייה בלבד בחילופי האש בין ליברטי לקבוצות ובמיוחד מרצדס ופרארי, בדרך להסכמה כוללת על התקנות. לטעמי ההצעה הזו של ליברטי אין לה סיכוי לעבור אצל הקבוצות הגדולות שכן היא למעשה מייצרת כמעט "שלדה אחידה" עבור כל הקבוצות. לדעתי מדובר רק בלחץ על הקבוצות הגדולות בכדי שיסכימו לחלוקה יותר שיוויונית של הכסף בתמורה לויתור של ליברטי על "השלדה האחידה" הזו. עדיין, יש לומר, שהרעיון המרכזי של ליברטי לחזרה למכוניות אפקט קרקעי (וצמיגים עמידים יותר), בכדי לאפשר עקיפות וקרבה פיזית, הוא רעיון טוב שמוכיח את עצמו במשך שנים בסדרת האינדי בארה"ב (שהינה בעלת שלדה אחידה). בקיצור, כתבה נפרדת.