יצרנית המכוניות השבדית וולוו, שנמצאת בשליטת ג'ילי הסינית כמובן, ממשיכה לצעוד בדרך החשמלית ששרטטה לעצמה לאור החזון הטכנולוגי שלה לאפס זיהום אוויר לצד השאיפה הבלתי פוסקת לחזון אפס הרוגים בתאונות. אם כך, אבן הדרך הבאה היא וולוו EX60, רכב פנאי שיחליף את XC60 הפופולרי שנחשב למכונית הכי נמכרת של וולוו עם מכירות גלולבליות של מעל ל-228 אלף מכוניות מדגם זה בלבד, ולכן מדובר כאן במהלך שאפתני ומשמעותי שתוצאותיו, קרי רשימת ההזמנות, יעידו עד כמה באמת הקהל של היצרנית השבדית ואחרים, מוכנים להשאיר מאחוריהם גם המכוניות ההיברידיות או הפלאג-אין ולעבור להנעה חשמלית מלאה.
ה-EX60 יהיה לרכב החשמלי השישי של וולוו, ויצטרף אל ה-EX30, EC40, EX40, EX90 והמיניוואן EM90. הוא צפוי להיחשף בקרוב כמודל 2025, כאשר המתחרים העיקריים בפלח השוק הזה הם טסלה מודל Y - רכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר, אבל כמובן מול דגמי יוקרה מובהקים כמו אאודי Q6 אי טרון, ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC, לצד דגמים אחרים מהמזרח הרחוק ובעיקר מסין שממלאים כל נישה אפשרית.
מנהל המוצר והאסטרטגיה של וולוו, אריק סוורינסון, ציין כי המכונית המכונית החדשה תיבנה על בסיס פלטפורמת SPA 2 המשמשת את וולוו EX90 הגדול (וגם את פולסטאר 3) אך לאחר שתעבור עדכון משמעותי לטובתו של ה-EX60 החדש. לשם פיתוח פלטפורמה חשמלית חדשה, לוולוו הלוואה מבנק ההשקעות האירופאי בסכום של 420 מיליון יורו, אך טרם ברור האם חלק מהתקציב יופנה לעדכון פלטפורמת SPA 2, כמו כן בוולוו ישתמשו ב"מגה-קסטינג" לטובת הקשחת גוף ה-EX60 עם רצפת אלומיניום יצוק בחלקו האחורי שגם יסייע להפחתת משקל של כ-20%.
לעומת ה-EX90 הגדול, יתכן וה-EX60 יקבל סוללה מובנית, בעלת יעילות אנרגטית גבוהה יותר ובעלת ארכיטקטורת 800 וולט, כך שקצב הטעינה יהיה מהיר יותר לצד צפי טווח נסיעה בין טעינות של כ-640 ק"מ. בשלב זה אין מידע אודות סוגי ההנעה והביצועים, מידות ונפחי הסוללות – נמתין להודעה הרשמית של וולוו בעת חשיפת המכונית וכמובן נעדכן על מועד הגעתה לישראל בשנה הבאה.