מסע בין הקטבים: ניסאן אריה החשמלית הראשונה בהיסטוריה

יצרניות רכב אוהבות לשבור שיאים ולהיכנס לספרי ההיסטוריה, כמו למשל הקפת הנורבורגרינג המהירה ביותר או במרוץ הטיפוס פייקס פיק, יש כאלו שמנצחות במרוצי הראלי או בפורמולה 1. ויש את ניסאן

בועז קורפל
בועז קורפל
שנה גודל פונט א א א א

יצרנית המכוניות היפנית ניסאן אוהבת את משחקי החורף השונים. זה בהחלט זכור במשימות מיוחדות מהעבר בהן השתתף הניסאן ג'וק עם שרשראות השלג שלו והמשימות המטורפות שניסאן לקחו על עצמם. למרות המעבר לעולמות החשמל, בניסאן לא חשבו להפסיק את עניין המשימות המיוחדות והמסורת נמשכת עם החשמלית החדשה ביותר שלהם, ניסאן אריה.

המטרה של המשימה היא נסיעה של 30 אלף ק"מ מהקוטב הצפוני של כדור הארץ אל הקוטב הדרומי ואם תרצו פרט פיקנטי נוסף, אז מי שביצע את המשימה הם כריס וג'ולי רמזי, זוג נשוי שעבר את הדרך בעשרה חודשים ושמר על שלום בית, למרות התנאים והדרישות. בימים בהם חרדת טווח הנסיעה הופכת להיות מושג פחות דרמטי מבעבר כי הסוללות הולכות ומשתפרות, הצליחו בני הזוג רמזי להיות הראשונים שעושים את המסע הזה במכונית חשמלית. התכנית של ביצוע המסע החלה עוד הרבה לפני שניסאן אריה בכלל נולדה, זה קרה אי שם בשנת 2017 והפרויקט קיבל את השם: Pole to Pole Expedition רגע אחרי שהם השלימו את "ראלי מונגוליה" שנמשך 10 אלפים ק"מ בניסאן ליף.

בכדי לעמוד במשימת חציית כדור הארץ מקוטב אחד לקוטב השני, הצוות נדרש לבצע כמה שינויים והתאמות לניסאן אריה שלהם כמו למשל חיזוקים למתלים לטובת עמידות בנסיעה בשטחים קשים וגם הצמיגים הוחלפו לצמיגי BF במידה 39 אינץ' שיאפשרו להם לחלוף בלי בעיות על פני מכשולים וסלעים.

בסיום המסע, אמר כריס כי הם שמחים לסיים ולהביא את בשורת ההנעה החשמלית למיליוני בני אדם בדרכים בהן הם עברו ולמרות התכנון הדקדקני התברר כי היו מכשולים ומהמורות שהפתיעו אותם, אבל הם התגברו על כל הבעיות והגיעו בשלום ליעד למרות המאמץ הגדול מעבר למה שהזוג חשב שניצב בפניהם.