מתחרה ראויה לטסלה מודל X? לוסיד גרביטי נחשפה

לוסיד ידועה ברצונה להתחרות בטסלה המצליחה, ואל ה-AIR המרהיבה היא מצרפת רכב פנאי גדול ומרשים עם טווח של מעל ל-700 ק"מ ותג מחיר ששם את ה-X על הכוונת

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

לוסיד, יצרנית צעירה של רכבי יוקרה חשמליים מארה"ב, הוקמה ב-2007 על ידי אחד מבכירי טסלה, כאשר השם Lucid ניתן לה רק ב-2016. בסוף אותה שונה הציגה את הלוסיד AIR שהגיעה לייצור רק 5 שנים מאוחר יותר ושמה את טסלה מודל S על הכוונת. המכירות לא הרקיעו שחקים, אך היצרנית לא אמרה נואש והציגה לאחרונה את הגרביטי (Gravity, כוח משיכה), רכב פנאי גדול ובתמחור של קצת פחות מ-80 אלף דולר, בדיוק כמו המודל X כמובן.

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני שם דגש על אווירודינמיות, עם קווים ארוכים ומעגולים ומקדם גרר של 0.24 Cd. העיצוב עצמו אינו פורץ דרך ואף נראה כסטיישן מגודל. עיצוב הפנים בהשראת ה"אייר", נקי ומינימליסטי – לדשבורד קווים אופקיים וישרים כשהוא מפוצל על-ידי פס פתחי המיזוג, מסך דיגיטלי ענק נפרס על פני "34 ואם זה לא מספיק, תחתיו נמצא גם מסך מולטימדיה ושני משטחי טעינה. הבדל בולט לעומת ה"אייר" הוא הגה הממוקם נמוך יותר ומבט על מסך המחוונים מתבצע מעליו ולא דרכו.

מידותיה של הגרביטי דומות לאלו של המודל X. אורכה עומד על 503.4 ס"מ (קצרה ב-0.2 ס"מ), רוחבה עומד על 199.9 ס"מ (זהה), גובהה עומד על 165.6 ס"מ (נמוכה ב-2.8 ס"מ),
בסיס גלגלים 303.5 ס"מ (ארוך ב-7 ס"מ). בדומה לטסלה גם לגרביטי אופציה לעד 7 מקומות ישיבה, כשתא המטען מגיע למעל 3,170 ליטר בקיפול מושבים ותא המטען הקדמי בנפח של כ-226 ליטר.

יחידת הנעה
בשלב זה לוסיד לא חשפה פרטים טכניים מלאים על הגרביטי, אך ניתן להניח שהיא תצויד במנוע ומארז הסוללות של ה"אייר" עם סוללות בגודל של עד 118 קוט"ש. ההספק שפורסם עומד על מעל ל-800 כ"ס וההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת פחות מ-3.5 שניות. טווח הנסיעה עומד על מעל ל-700 ק"מ ולשם השוואה, על-פי אתר טסלה, ל-X הבסיסית בעלת מחיר דומה, טווח נסיעה של כ-557 ק"מ בלבד. הפלטפורמה של לוסיד מאפשרת לגרביטי לעבוד במתח של 900 וולט וטעינה מהירה בקצב של עד 300 קילוואט, כך שב-15 דקות תוכלו להטעין עוד כ-320 ק"מ.