טסלה ב-25 אלף יורו: זה אפשרי?

במסגרת ביקור מאסק במפעל בגרמניה, הכריז המנכ"ל הצבעוני על תוכניות לטסלה חדשה וקטנה במחיר אטרקטיבי במיוחד. האם זה יצא אל הפועל או ששוב נמתין שנים ארוכות?

רן סגל

תגיות: טסלהרכב חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, מפעל טסלה בגרמניה המייצר בימים אלו את המודל Y הפופולרית עתיד להתרחב ולייצר גם רכבים קטנים יותר, כך על-פי מקור שנכח במפעל בעת ביקור המנכ"ל אילון מאסק. ההצהרה לא מגיעה בחלל ריק ותואמת את שאיפותיו של מאסק למכירות של 20 מיליון רכבים עד שנת 2030.

ההתרחבות תתבצע בהתאם לייצור טסלה חדשה וקטנה יותר מה-3, במטרה להגביר את קצב המכירות ולהתחרות בתוצרת הסינית ששוטפת את אירופה בעת האחרונה. כך למשל, על-פי אתר המחקר JATO מחיר ממוצע לחשמלית בסין עומד על 31 אלף יורו, בעוד באירופה המחיר יותר מכפול ועומד על 65 אלף יורו. במידה והשמועות על טסלה קטנה וזולה יקרמו עור וגידים, חסם המחיר יפרץ בקרב רוכשים פוטנציאלים אחרים, בעיקר אלו האירופאים השמרנים שטרם אמצו לחיקם את התוצרת הסינים, אך זו של טסלה עושה חיל ביבשת הישנה.

מפעל טסלה בגרמניה
מפעל טסלה בגרמניה

השמועות על טסלה קטנה וזולה הן לא חדשות ומסתובבות ברשתות החברתיות כבר כמה שנים, אך כנראה שהמתקפה הסינית על אירופה גרמה למנהלים לזוז באי-נוחות ולפעול בהתאם. הטענה בעבר נגעה כמובן להבט הכלכלי – עלות הייצור של מכונית חשמלית קטנה אינה משתלמת, תהליך אותו חוו על בשרן היצרניות האירופאיות הוותיקות; אך לדברי אותו מקור, בטסלה פתחו טכנולוגיה המאפשרת ליצוק את תחתית מרכב הרכב כחלק אחוד, מה שיוזיל את עלויות הייצור.

האם שוב מדובר בהצהרה חסרת ביסוס או שמא נאלץ להמתין שנים ארוכות לתוצר כלשהו, בדומה למצב עם הסייברטראק, הסמי והרודסטר? בטסלה כמו בטסלה, שום דבר לא וודאי, על אחת סירוב החברה להגיב לפניות התקשורת, כך שמידע רשמי נזכה לקבל רק כשהטסלה הקטנה תגיע לכדי חשיפה רשמית.