וינפסט VF3: מעוצב, איכותי ובמחיר עממי
גם היצרנית הויאטנמית רוצה לנגוס באירופה והיא תנסה לעשות את זה עם רכב פנאי קטן, חשמלי ויוקרתי. זה יצליח?
יצרנית המכוניות הויאטנמית וינפסט מנסה למקד את המבט שלה על אירופה שבעצמה שמחה לקבל בזרועות פתוחות קרוסאוברים חשמליים יוקרתיים במחיר עממי כדוגמת VF3 שמחירו באירופה עשוי להיות 19,000 יורו בלבד. הדגם החשמלי הקטן החדש מצטרף לארבעה דגמים של וינפסט שכבר נחשפו, הכוונה היא ל-VF6, VF7,VF8 וגם VF9. בשונה מהדגמים המשפחתיים הללו שמתחילים במידות קומקפטיות עד למידות גדולות, הדגם החדש נחשב לרכב עירוני קטן עם 3 דלתות כאשר האורך שלו הוא 3.11 מטרים בלבד אבל בוינפסט טוענים שהוא מרווח במידה מספקת לחמישה נוסעים.
ויאטנם תחילה
הדגם העירוני החל את השיווק שלו בויאטנם, אבל המסירות הראשונות תהיינה במולדתו ברבעון השלישי של 2024, קרי בעוד שנה בדיוק. היצרנים לא מצהירים רשמית כי השווקים באירופה נמצאי על הכוונת והם מחכים להתפתחויות שקשורות ברגולציה ומיסים באירופה ביחס לכלי רכב מהמזרח הרחוק בדגש למכוניות סיניות, אבל בה בעת הם לא שוללים את האפששרות כי הדגם הזה יגיע לארה"ב וגם לאירופה. זה המקום לציין כי מכוניות חשמליות חדשות בארה"ב נהנות מסובסידיה של 7,500 דולר ואילו חשמליות משומשות נהנות מסובסידיה של 4,000 דולר ברכישה וזה עשוי למשוך פוטנציאל גדול של רוכשים בעיקר מבין אלה שיושבים על הגדר וטרם החליטו לעבור לרכב חשמלי.
הפצה כללית
בשונה מתפיסת השיווק המוכרת בה יצרניות רכב מקימות אולמות מכירה ולא מתערבבות עם דגמים ומותגים אחרים, בוינפסט חושבים לשווק את המכונית בארה"ב גם באמצעות הסוכנויות שלהם וגם בסוכנויות אחרות והנושא הזה מעורר עניין אצל מפיצי רכב חדש באירופה שחושבים תקופה ארוכה על הרחבת המותגים שהם מוכרים מבלי להגביל את עצמם למותג אחד או כמה מותגים מאותו יצרן בלבד.
העיצוב והמידות של ה-VF3 יהיו הקלפים החזקים ביותר שלו. יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס לטווחי הנסיעה ולמערכת ההנעה. אין בשלב זה פרטים מדויקים ורשמיים אודות הסוללה והמנוע, אבל ההנחה היא כי מדובר בטווח של 250 ק"מ לפחות בין הטעינות והסוללה עשויה להיות בשיעור 45 קוט"ש.
האם יש אפשרות שהמכונית תגיע גם לישראל ביחד עם ארה"ב ואירופה? ימים יגידו.