DS8: יוקרה חשמלית צרפתית בדרך לפסי הייצור

רכבי הפרמיום הפריזאים ימשיכו בחשמול, פלטפורמה חדשה ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: DS

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הפלטפורמה החשמלית החדשה של סטלנטיס (STLA M) שיוצאת לדרך עם פיג'ו 3008 החשמלית החדשה לא תהיה בלעדית לדגם הזה. אצל האחות היוקרתית מבית DS כבר מתכוננים להשקת ספינת דגל חשמלית חדשה שנקראת DS8 וגם כאן מדובר בטווח של עד 700 ק"מ בין הטעינות כמו ב-e-3008. פרט לטווח הנסיעה יציגו ב-DS מערכת אוטונומית חדשה שתאפשר למכונית ליישר קו מול יצרניות יוקרה גרמניות.
 
המגוון של DS יתרחב בשנת הדגם 2025 וה-DS8 החדשה תמצא את מקומה בין 4 המכוניות הקיימות בתצורות סדאן וקרוסאובר שמתחילות ב-DS3 שכבר התחשמלה באופן מלא, DS4 המשפחתית, DS7 קרוסטרק ההיברידית שהיא קורסאובר המפואר וטכנולוגי ובקצה העליון נמצאת DS9 שהיא ספינת הדגל.

השימוש בפלטפורמה החדשה יורחב לשני דגמים חדשים מבית סטלנטיס והכוונה לאופל מאנטה וללנצ'יה גמא שנמצאות בתהליכי פיתוח וההשקה שלהן תגיע אף היא בטווח של השנתיים הקרובות ככל הנראה, אולם העיצוב והאבזור ורמת הגימור של DS8 תהיה גבוהה יותר ותיבחן בפרטים הקטנים לנהגים אוהבי רמות גימור מפונפנות.

בהינתן שהפלטפורמה זהה לזאת של e-3008 הרי שגם נתוני הביצועים יהיו דומים עד זהים בזכות סוללה של 98 קווטש ומנוע בהספק 230 כוחות סוס או בהנעה כפולה עם 388 כוחות סוס. הגרסאות הללו תהיינה היקרות בחבורה, אבל בסטלנטיס יציעו גם גרסה זולה יותר עם סוללה קטנה יותר של 86 קווטש ואפשרות לשבעה מקומות ישיבה. הדגם הוא פרי פיתוח של DS בצרפת, אבל המכוניות תיוצרנה במפעלי סטלנטיס במלפי שבאיטליה שייצרו ככל הנראה בעתיד גם את הגרסאות האחיות לבית אופל ולנצ'יה.