לקסוס קטן, טווח גדול

ה-UX החשמלי מקבל מערכת הנעה מעודכנת עם סוללה גדולה יותר

ניר בן טובים

תגיות: לקסוס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לקסוס UX, אותו הציג מותג הפרימיום היפני לפני שלוש שנים כמכונית החשמלית הראשונה שלו (ה-RZ הוא הראשון שנבנה על רצפה ייעודית לחשמל), ישודרג באופן נרחב בחצי השנה שנותרה לשנת הדגם. ההתמקדות הפעם היא בסוללת ליתיום-יון מוגדלת לטווח גדול יותר משמעותית שתהפוך אותו לאטרקטיבי מאי פעם ותפתור חלק מחרדות הטווח של הפעימה הראשונה. ישנן התאמות נוספות בדגם המעודכן כמו למשל למתלים, למרכב ולשילדה וכן בפנים.

ה-UX 300e ממשיך אמנם עם מנוע חשמלי של 150 קילוואט (204 כ"ס), אך עם העדכון האחרון, סוללת ליתיום-יון של 72.8 קווטש מחליפה את ערכת הסוללות המקורית של 54.3 קווטש. בהתאם למידות, הצמיגים ולציוד שהוא נושא, טווח ה-WLTP המשולב, התקני באירופה ובישראל גדל מ-305 קילומטרים ל-449 קילומטרים (עם צמיגי 17 אינץ') - עלייה של יותר מ-40 אחוז. וזה, כבר בהחלט שינוי עמוק בפרופיל הטכנולוגי שלו.

צריכת החשמל על פי לקסוס, במשולב היא 16.9 - 16.7 קוט"ש/100 ק"מ. ל-UX 300e עדיין תהיינה גם שתי כניסות טעינה: אחת לזרם חילופין (AC) בצד ימין האחורי, אחת לטעינה מהירה עם זרם ישר (DC) בצד שמאל האחורי של המרכב. באחרון, ניתן לטעון את הסוללה ל-80 אחוז תוך שעה ו-20 דקות. עם טעינת AC, לוקח תשע וחצי שעות למלא את הסוללות ל-100 אחוז. עם אפליקציית הסמארטפון Lexus Link, נהגים יכולים לראות את מצב הסוללה, הטווח הזמין והזמן שנותר לטעינה מלאה. ניתן להתחיל את תהליך הטעינה מרחוק באמצעות האפליקציה.

ערכת הסוללות החדשה כוללת בין היתר חיישנים המנטרים את המתח של התאים ובעיקר - את הטמפרטורה. "הודות למערכת ניהול סוללות חדישה, ניתן להשתמש בכל קיבולת תאי הסוללה, מה שמוביל לטווח ארוך יותר". אוויר קריר מסתובב בתוך ערכת הסוללות ומבטיח ביצועי סוללה יציבים גם במהירויות גבוהות ותהליכי טעינה חוזרים, אומרים בלקסוס. "גופי חימום מתחת לכל מודול סוללה מזערו את ההשפעה של מזג אוויר על הטווח והבטיחו כוח מלא וזמין כבר מההתחלה".

לקסוס מדווחים, בנוסף לעיל, על חווית נהיגה מערבת יותר בפיתולים. ריתוכים הנקודתיים הנוספים שבוצעו בשלד עצמו מחזקים את המבנה לעמידה בעומסים, וכן בוצע כיול מחדש של הגה הכוח האלקטרומכני ובולמי הזעזועים, למשל, שמטרתם לשפר את התקשורת עם הכביש וכן לסייע בגיהוץ מהמורות.

בלב כל UX תגלו מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל שמונה או 12 אינץ', תלוי באבזור. התצוגה החדשה, שנמצאת 143 מילימטרים קרוב יותר לנהג, מחליפה את בקרת משטח המגע הקודמת. "המשתמשים נהנים מגרפיקה חדה כתער - אפילו ברזולוציית HD בצג של 12 אינץ' - ומתגובה מהירה יותר לפקודות שליטה הודות לביצועי מעבד גבוהים יותר", אומר היצרן.

ניתן להפעיל את הפונקציות גם בסייען קולי, באותו שם באמצעות "היי לקסוס". מערכת ניווט מבוססת ענן מספקת מידע גם על מקומות חניה ותחנות טעינה, לרבות מהירות טעינה ומחירי קוט"ש. המאגר של הבקרה הקולית הורחב, וכעת היא מבינה מונחים ופקודות גם אם לא פגעתם בול באינטונציה: "בזכות מיקרופונים חדשים הקולטים את קולות הנהג והנוסע מלפנים, גם עם רעשי רקע, היא תבין מה אתם אומרים", מסבירה לקסוס.

מה עוד? החלל בקונסולה המרכזית התפנה על ידי ביטול משטח המגע, וזה מכיל את הפקדים לחימום המושבים או תא אחסון קטן אחר, בהתאם לאבזור. ישנו גם מדף מואר בחזית לוח הבקרה של מיזוג האוויר, שיכול להכיל גם סמארטפונים גדולים יותר. הרכב יגיע, כרגיל עם מושבי עור מהודרים, איכות גבוהה בדיפונים וכן השקיעו בשיפור בידוד הרעשים. כל מערכות הבטיחות עברו שדרוגים.

טרם התקבלה תגובת היבואנית לקסמוטורס.