MG4 בגרסת ביצועים

גרסה מחוזקת של הקומפקטית החשמלית מבית MG תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. גם גרסת טווח ארוך בפיתוח

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

את ה-MG4 החדשה הכרנו מלמטה ועד למעלה, גם במבחן שנערך באתר. אבל בתמצית הדברים: מדובר במכונית קומפקטית חשמלית שמציעה יחס הולם בין עלות כלכלית לביצועים וטווח נסיעה על הסוללה.

עד כה, שווקה MG4 בשתי גרסאות כניסה עם 170 כ"ס ו-204 כ"ס על בסיס הנעה אחורית. ואולם, כפי שהחברה הבריטית תחת כנפי SAIC הצהירה בעבר, היא מרגישה מחויבת לחזור גם לשורשים הספורטיביים שלה ולראיה, עולים כעת פרטים ראשונים אודות הגרסה המושחזת של ה-MG4.

חבילה זו תקרא MG-X, והיא תוצמד אל הנעה כפולה בלבד. בקרביים שלה שני מנועים חשמליים שיפיקו ביחד הספק מרבי של 435 כ"ס, ובדיוק כמו האחיות שלה היא מסתירה ברצפה סוללת 64 קווטש עם טווח נסיעה שמיש של 385 קילומטרים בין טעינות (כלומר מקוצר ביחס לעומסים). כמה מהירה היא תהיה? על פי דיווחים בגרמניה, היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד.

גרסה נוספת שלה תהיה ה-MG4 לונג ריינג', או טווח נסיעה ארוך. זאת מחוברת אל סוללת 77 קווטש ומנוע חשמלי בודד על הסרן האחורי בהספק של 245 כ"ס. להבדיל מכל רכבי ה-MG4 לצידה, זו תהיה הגרסה שמוקדשת למי שבאמת חרד מטווח נסיעה קצר; ביצרן מדברים על 520 קילומטרים לטעינה אחת, כלומר לפחות 70 קילומטרים נוספים על פני הגרסה הרגילה שלה. 

המחיר יהיה נקודת מפתח. אולם צריך לזכור שהמדיניות של MG היא לתת כמה שיותר תמורת מחיר הוגן (באופן יחסי לרכבים חשמליים, שהינם ממילא יקרים להחריד). ביבואנית MG לישראל דוד לובינסקי מעריכים שגרסאות אלה תגענה לארץ בסוף השנה או בתחילת 2024.

בימים הקרובים יוצג בישראל הקרוסאובר החשמלי החדש של MG, ה-מארוול R.