קבוצת יונדאי, שכוללת את חטיבת יונדאי עצמה, קיה וג'נסיס, מכינה יורשת לארכיטקטורת המכוניות החשמליות E-GMP, כך על פי דיווחים בדרום קוריאה. מכונית חשמלית חדשה עם ביצועים דינמיים וטווח ארוך אמורה להיות מוצגת על בסיס ה"eM", כך נאמר, ועל פי פרסומים שונים ייתכן שתהיה זו אבולוציה של קיה סטינגר, שייצורה פסק. האם זו התשובה של הקוריאנים לטסלה מודל S?
המכונית החשמלית של קיה, שתצא לשוק ב-2025 לכל המוקדם, תהיה בעלת תפוקה מרבית של 450 קילוואט (612 כוחות סוס) וסוללה גדולה עם קיבולת אחסון של 113.2 קילוואט. טכנולוגיה זו אמורה לאפשר לדגם שכרגע מוסתר מעין הציבור ונושא את הכותר הזמני "פרויקט GT1" לנסוע 700 עד 800 קילומטרים בטעינה בודדה. נכון להיום, רכבים חשמליים מלאים על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי וקיה מוגבלים לכל היותר ל-614 קילומטרים לפי מחזור WLTP.
יונדאי מקווים להפוך לאחת משלוש יצרניות הרכב החשמלי המובילות בעולם עד שנת 2030 על ידי מכירת דגמי יונדאי, קיה וג'נסיס החשמליים במשותף. לשם כך תשקיע הקבוצה משאבים "כבדים" לדברם במחקר ופיתוח. זה כולל כאמור את פיתוח הפלטפורמה לעיל, הרחבת מגוון המוצרים, פיתוח חלקי ליבה וטכנולוגיות חדשות וכן מתקני מחקר חדשים עם השקעה נוספת בסוללות.
עוד נאמר כי יונדאי מתכננת לפתח פלטפורמות ייעודיות עבור כל סוג של רכב; זה כולל את פלטפורמת eM למכוניות נוסעים חשמליות, שאמורה להיות מוצגת באמצע העשור כפי שאוזכר. בשנת 2030, קבוצת יונדאי רוצה לפרוש שמיכה רחבה, במגוון קטגוריות, עם 31 דגמים חשמליים מכל המותגים שנמצאים בבעלותה ומכוונים לשוק הפרטי.