הצצה ראשונה: מכונית הביצועים החשמלית של אלפין

מותג הספורט הייחודי של חברת רנו מציג דגם אב טיפוס המבוסס על רנו R5 החשמלית, לשוחרי ביצועים תחרותיים

ניר בן טובים

תגיות: אלפיןרנו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מותג אלפין חשף בימים האחרונים מכונית מחקר חשמלית ספורטיבית המבוססת על רנו R5 שהוצגה לפני שנתיים. קוד הדגם במסדרונות היצרן הצרפתי הוא A290 והוא יבשיל לרכב בייצור סדרתי מלא כבר בשנה הבאה. ברנו מבטיחים הנאה צרופה על הכביש הציבורי וגם עבור מי שמייעד אותה לימי מסלול.

נתחיל בחדשות רקע. אלפין מתכננת היצע רחב אשר יורכב מקרוסאובר, מכונית ספורט (מחליפה ל-A110) ומכונית סגמנט B קטנה. האחרון יהיה גם הראשון שיפתח את הדלת בשנת 2024. הוא נקרא A290_β,כאמור, ואורכו 405 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 148 סנטימטרים. הפרופורציות מעניקות לו מראה רטרו ספורטיבי די מיוחד. הפלטפורמה היא ה-CMF-B EV המוקדשת לחשמל, אולם הנתונים על ההספק והמשקל עדיין לא ידועים. אם נגזור משהו מהנתונים שהופצו עם רנו R5, אפשר להמר על קרוב ל-200 כוחות סוס לפחות. 

באלפין רוצים מכונית מרוכזת סביב נקודה אחת: הנאה מנהיגה. ואלמנטים מסוימים בה אפילו אושרו לשימוש ידי ה-FFSA (התאחדות הספורט המוטורי הצרפתית). ההגה, למשל, בהשראת ה-Alpine A470 שמתחרה בקטגוריית Lmp2 של אליפות העולם במירוצי סיבולת. הוא מכיל סדרה של פקדים, כולל זה של הרדיו, בורר מצבי הנהיגה, הגדרות ה-ABS וכפתור מגביל המהירות. בגרסה הסטנדרטית, במקומה, יהיה כפתור (Overtake) שיספק בוסט למשך כעשר שניות, אולי שימושי לעקיפה: מעין מדמה מערכת אחזור ופריקת אנרגיה כמו ברכבי F1.

בפנים מושבי קרבון יקרים של Sabelt ותצוגה עלית מול עיני הנהג עם אינפורמציה רלוונטית, כולל תנאי המסלול והדגלים שמונפים על ידי המרשלים. הכל מאוד תלת ממדי והיי-טק, אבל יש לומר שחלק מהפתרונות הללו, כולל סידור התלת מושבים (בדומה למקלארן F1) ותצורת שלוש הדלתות יישארו רק במכונית הראווה. למכונית הייצור יהיו חמש דלתות, אולם היא תשמר את החישוקים (כאן 20 אינץ') עם המוטיב המרובע במרכזם, שיתאים לצמיגים שפותחו בלעדית עבור הדגם הזה על ידי מישלן. האבזור הסטנדרטי יכלול גם בלמי Brembo עם קליפרים בעלי ארבע בוכנות, זהים לאלו המותקנים ב-A110.

זאת ועוד, מסופקים מתלים הידראוליים בשליטה אלקטרונית, שיאפשרו לכייל התנהגות נוחה יותר או נוקשה. שני המנועים החשמליים של מכונית התצוגה יפנו את מקומם למנוע בודד השוכן מלפנים, כלומר הנעה קדמית. הנאה מנהיגה תובטח עם זאת, לטענת המהנדסים הודות לפתרונות אחרים במערכת המתלים.