ב-3 גרסאות שונות: יונדאי איוניק-6 בישראל

צפו: מכונית הסדאן החשמלית של כלמוביל יוצאת לדרך במספר נרחב של גרסאות, הספקים, סוללה ואבזור

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כלמוביל מחזקת את משפחת IONIQ בישראל עם מכונית סדאן חשמלית וחדשה בשם איוניק-6, שאף זה לאחרונה הוכתרה ל"רכב השנה העולמי 2023". כלמוביל תשווק את האיוניק-6 בשלוש גרסאות שונות, מספר הספקים וחבילות סוללה ואבזור, במחיר התחלתי של 214 אלף שקלים. זוהי המכונית החשמלית השלישית של יונדאי בארץ לצד KONAהחשמלי וה-איוניק-5.

האיוניק-6 סדאן, כמו רוב רכבי החשמל של יונדאי-קיה, מבוססת על רצפת E-GMP מודולארית, המוקדשת להנעה חשמלית ולכן גם מנצלת את הפלטפורמה לשטח מחיה נדיב. פרופורציונלית, היא גדולה במידה לא מבוטלת מכל משפחתית סדאן מסורתית (קורולה למשל) וקוראת תגר על טסלה מודל 3 או BYD האן. זוהי מכונית יעילה מבחינה אנרגטית בזכות מקדם גרר נמוך ועיצוב אירודינמי, הגם יושבת על בסיס גלגלים של 2.95 מ', אורך של 4.85 מ', רוחב של 1.88 מ'  וגובה של 1.48 מ'.  משקל הרכב 1.9 עד 2.01 טון ונפח תא המטען צנוע, 401 ליטרים.

בצד הביצועים, האיוניק-6 תימכר בגרסאות הנעה אחורית או כפולה, שתי סוללות שונות ושלושה הספקים מובחנים. בדגם הבסיס ההספק המרבי הוא 151 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות. דגם הביניים מפיק 228 כ"ס ומוריד קצת יותר מחצי שניה בשיגור ל-100 קמ"ש. הגרסה החזקה ביותר היא כפולת ההנעה עם 325 כ"ס וזמן האצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. כל הדגמים מבוקרים אלקטרונית ל-180 קמ"ש.  

את האיוניק-6 ניתן לרכוש בסוללה של 53 קווטש או 77 קווטש - הראשונה זמינה רק בדגם הבסיסי ביותר. זו מספקת טווח נסיעה של 429 קילומטרים עד התרוקנות, הסוללה הגדולה תחלץ מרחק מרבי של 614 קילומטרים שפוחת ל-583 קילומטרים בדגם ההנעה הכפולה (כולם במחזור WLTP תקני). בקרת המתח של המכונית כשירה להטעין את הסוללה במסופים אולטרא מהירים ולהחזיר 80% בפחות מ-20 דקות, או 100 קילומטרים בחמש דקות. בקופסא ביתית (11 קילוואט) אורכת הטעינה כשמונה שעות. 

אבזור
רמות הגימור פרמיום (הבסיסית) ו-פרסטיג' מהוות את "כרטיס הכניסה" לאיוניק-6. הן מגיעות כסטנדרט עם מרבית עזרי הבטיחות האקטיביים, תאורת LED קדמית ואחורית, גלגל הגה מחומם, משטח טעינה לסלולרי (15 קילוואט),  ריפודי בד (עם חימום בשורה הקדמית), מערכת מדיה ראשית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה ומצלמה אחורית וממשקי אפל ואנדרויד מחוברים. 

מפרטי לקשרי ולימיטד מוסיפים ריפודי עור, תצוגה עלית, חלון גג נפתח, תאורת מטריקס קדמית, ובחבילות הבכירות בקצה העליון גם מערכת שמע משוכללת של BOSE, מערך 4-מצלמות היקפי ומושבי נוחות עם כיוונים חשמליים והטיה מלאה (כמו כסאות נוח) וחימום מושבים בשורה השניה וכן הצגת תמונה חיה של רכבים בשטח הנסתר במראות הצד על גבי לוח המחוונים (זמין גם בלקשרי).  

ברמות האבזור הגבוהות יותר, מטפסים ל-238 אלף שקלים וכן לדגם לקשרי שתומחר ב-259 אלף שקלים. מסגרת האחריות לרכב היא חמש שנים. לסוללה שבע שנות אחריות או 150 אלף ק"מ, המוקדם ביניהם.

מחירים נוספים ועוד מידע ידווחו במסגרת הוולוג מאירוע ההשקה שנערך היום.