בשנה האחרונה, מי שנוהג במכונית חשמלית "תדלק" הרבה יותר בזול לעומת בעלי רכבים עם מנועי בעירה. זוהי, כך עולה לפחות, תוצאה של הערכה שביצעה חברת השוואת המחירים והתעריפים הגרמנית 'ווריוקס' בתחומי המדינה. החיסכון לדברם לעומת מנועי בנזין הסתכם ב-41 אחוז לזכות הרכב החשמלי, לעומת רכבי דיזל הנתון צומצם במעט - 37 אחוז.
על פי ההערכה, צריכת החשמל הממוצעת של עשר המכוניות החשמליות הפופולריות ביותר ב-2022 היא 20 קילוואט שעה (קוט"ש) ל-100 קילומטרים. עם מחיר חשמל ממוצע של 43.02 סנט לקוט"ש ב-2022 ברחבי גרמניה, זה מסתכם ב-8.60 יורו. בתרגום לקילומטראז' שנתי של 15,000 קילומטרים למשל, העלויות הן 1291 יורו, או משהו כמו 4600 שקלים פחות או יותר.
מפילוח הנתונים, נמצא כי מנועי בנזין צורכים בממוצע 7.8 ליטר ל-100 קילומטרים. עם מחיר בנזין ממוצע של 1.86 יורו לליטר ב-2022, מדובר ב-14.51 יורו. הצריכה הממוצעת של מכוניות דיזל היא 7 ליטר ל-100 קילומטרים. תעריף דיזל ממוצע של 2 יורו לליטר. עם קילומטראז' שנתי של 15,000 קילומטרים, העלויות מסתכמות ב-2043 יורו.
לפי ווריוקס, עלויות החשמל הממוצעות עלו ב-40 אחוז בשנת 2022 לעומת 2021. העלייה במחירי הסולר הייתה 41 אחוזים, ו-22 אחוזים זינוק בתעריפי בנזין. "מחירי האנרגיה הגבוהים בשנת 2022 ייקרו משמעותית את הנהיגה", אומר תורסטן סטרוק, מומחה לאנרגיה בחברה. "עם זאת, עלויות האנרגיה עבור מכוניות חשמליות עדיין נמוכות משמעותית מאשר מכוניות עם מנועי בעירה".
גם השוואה בין דגמי רכב דומים מראה שעלויות החשמל אכן נמוכות משמעותית מעלות הדלק. הפולקסווגן גולף החשמלית למשל, שעדיין מאוד מבוקשת בגרמניה, צורכת בסביבות 17.3 קוט"ש ל-100 קילומטרים. אם לוקחים בחשבון את המחיר הממוצע לחשמל ביתי ב-2022, זה מקביל לעלות של כ-7.44 יורו. אם נשווה אותה לגרסה מקבילה של הגולף - מנוע הבנזין המודרני בנפח 1.5 ל' צרך 6.1 ליטר בנזין ל-100 קילומטרים, המקביל ל-11.35 יורו.
דגם הדיזל של הגולף עם מנוע TDI בנפח 2.0 ל' השיג צריכה של 4.8 ליטר ל-100 קילומטרים, גובה מהנהג 9.34 יורו ולכן גם גבוה מעלויות החשמל של הדגם המקביל. ההערכה הזו אגב, מבוססת על פי סקר בגרמניה לפיו 77 אחוז מתהליכי הטעינה של מכוניות חשמליות מתרחשים בבית. זהו נתון גבוה מאוד, ומלמד שאחוז החדירה של הרכב החשמלי תלויה מאוד, כאילו שלא ידענו עד עכשיו - בזמינות של תשתיות הטעינה והמסופים.