הדלפות: האם זו המכונית של שיאומי?

ענקית הסלולר הסינית הכריזה בשנה הקודמת שתייצר מכונית חשמלית

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

Xiaomi מוכרת לנו מתעשיית הטלפונים הסלולריים ברף תקציב "עממי", אולם בדומה לחברות אלקטרוניקה כמו סוני או אפל היא בחרה להיכנס לתעשיית הרכב, וליתר דיוק, לשוק הניידות החשמלית. המכונית החשמלית הראשונה של שיאומי, שנקראת MS11, נחשפה חלקית דרך הדלפות מתוך הצנרת של הנהלת המותג. אז מה אנחנו יודעים עליה בשלב כל כך מוקדם? לא המון.  

MS11, למרות שזה נשמע ככה, לא מייצג דור חדש של טלפונים חכמים. כך, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון נקראת המכונית הסנונית הראשונה של שיאומי עם הגה וגלגלים. החברה הסינית, השניה בגודלה אחרי סמסונג בייצור טלפונים חכמים, החליטה להיכנס לשוק הרכב התחרותי לאור העליה החדה בביקושים לרכב חשמלי, או במילים פחות מכובסות -  אנחנו הולכים אחרי הכסף, ומשיקים מכונית עצמאית, ייחודית לנו.

התמונות שהופיעו באינטרנט קצת מעורפלות אז בחרנו רק את התמונה הברורה היחידה, ולפיה שיואמי הולכת על קווי מתאר של מכונית מודרנית נמוכת קומה ועגלגלה עם מקום לחמישה ותקרה פנורמית מלאה. יש לה קורות אחוריות בסיומת דמוית קופה, מה שמרמז על תשומת לב גדולה לאירודנימיקה וחסכון בחשמל. עם זאת, מעניין שהמותג שלל את השימוש במראות חיצוניות דיגיטליות ובחר בשיטה הקונבציונלית. למקבצי האור בחזית יש חתימה רגילה, ובפגוש הקדמי נוכל למצוא כמה כניסות אוויר (דמה) המוסיפות לה טעם אישי. הפנסים האחוריים מפוצלים בין דלת תא המטען עם קורת תאורה מאוחדת במרכז.

מערכת של מצלמות, מכ"מים וחיישנים תאפשר ל-MS11 נהיגה אוטונומית ברמה 3 או 4. זהו אחד המפתחות ש-Xiaomi בחרה כדי לבדל את עצמה מהמתחרים ברגע שהרגלוציה תאפשר זאת. כמו כן, בחרה לצייד את המכונית הראשונה שלה במערכות סיוע מתקדמות לנהיגה מכל הבא ליד. מה עוד? למרות שלא פורסמו פרטים רבים על מערכת ההנעה החשמלית, דיווחים עדכניים מצביעים על כך שהיא תפתח הספק של 260 קילוואט (354 כ"ס), וכן תהיה לה ארכיטקטורת 800 וולט - כלומר טעינה אולטרא מהירה. טווח הנסיעה יחצה את ה-500 קילומטרים.

כמו שנמסר על ידם בעבר, Xiaomi החליטה לבנות את המכוניות בצורה עצמאית - והמפעל הייעודי יוכל תחילה לייצר עד 150,000 יחידות בשנה, עם פוטנציאל להכפיל את הנפחים בעתיד. הסוללות יסופקו על ידי CATL ו-BYD, אך סוג הטכנולוגיה שאומצה והקיבולת נותרו בסימן שאלה. ישנם דיווחים שלאור הדמיון בין ה-MS11 ודגם ה-SEAL של חברת BYD שהוצגו בתערוכת הרכב בפריז מצביעות על שיתוף פעולה אפשרי, אך השערה זו, לפחות כרגע, לא אומתה.

מכל מקום, כדי לראות את ה-MS11 בדוכני הסלולר נאלץ להמתין לפחות שנה או יותר. הרכב ייוצר כאמור רק בסין ויהיה מוכן לצאת לשוק מתישהו בשנת 2024. על המחירים אתם מוזמנים להמר.