החל שיווק קיה EV6

המכונית החשמלית המלאה של קיה מוטורס נחתה בארץ. טלקאר תשווק בגרסת הנעה אחורית והנעה כפולה

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק היום (ב') בישראל את ה-EV6 החדשה, מכונית קומפקטית חשמלית, מלאה המבוססת על רצפה המוקדשת לכלי רכב חשמליים, ה-E-GMP. היא תמכר בארץ בגרסת הנעה קדמית או הנעה כפולה, עם שוני במתח הסוללות והביצועים. דגם זה הוא הראשון מבית סדרת רכבים חשמליים שקיה תחשוף עד שנת 2026.

ה-EV6 היא מכונית הצ'בק חשמלית, דומה מאוד בתפישתה ליונדאי איוניק-5 (עימה חולקת הרבה מה המשותף בצד הטכנולוגי), עם מידות מרווחת ושטח מחיה נדיב; אורכה מקצה לקצה 4.68 מ', רוחבה 1.88 מ', גובהה 1.55 מ' ובסיס הגלגלים גדול מאוד - 2.9 מ'. מרווח החגון הוא 16 ס"מ ותא המטען 520 ל' מאחורי השורה השניה. מלפנים אחסון Frunk מסורתי לרכב חשמלי עם 20-52 ליטרים, תלוי בגרסת ההנעה.

שני הדגמים נושאים בתחתית המרכב סוללת 77.4 קווטש ליתיום יוןן עם הספק מרבי של 229 כוחות סוס בדגם הנעה אחורית, המאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ולו טווח הנסיעה של 528 קילומטרים. דגם ההנעה הכפולה מפיק 325 כ"ס ו-61 קג"מ ומשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ומרוקן את הסוללה אחרי מרחק של 484 קילומטרים לפי מחזור נהיגה WLTP. מערכת ההנעה הכפולה פועלת לפי ויסות חשמל/צרכים בזמן אמת, כך שרוב הזמן הכוח זורם לגלגלים האחוריים כדי לשמר אנרגיה. המהירות המרבית בשניהם היא 188 קמ"ש.

שני הדגמים מצוידים בבקרת טעינה אולטרא מהיר שבין 400 ל-800 וולט, כך שבמסופים מהירים ניתן להחזיר 80% לסוללה בתוך 18 דקות.  למערכת הפנימית גם יכולת דו כיוונית להוציא זרם חשמלי כלפי חוץ עם מתאם וכך להטעין סוללות של מכשירי חשמל שונים או כלי רכב חשמליים שזקוקים לכמה קילומטרים כדי להגיע לעמדת טעינה. בקופסא ביתית של 7 קילוואט משך הטעינה הוא כ-11 שעות ל-100%.

ל-EV6 את כל מערכות הבטיחות של היצרן כולל בקרה למניעת התנגשות בצמתים, התרעה על המצאות ילד במושב האחורי ומערכת תאורה מתקדמת, בין היתר.  בתא הנוסעים סידור הושבה קלאסי לחמישה עם רצפה שטוחה, מערכת מדיה ראשית מחוברת עם שני צגי 12 אינץ' ליצירת פאנל דיגיטלי מאוחד עם לוח מחוונים, ושם תמצאו את כל הפונקציות המוכרות עם תאימות לאפל ואנדרויד. בגרסה הבכירה, ה-GT ליין AWD, הרכב כולל גם מושב נוסע חשמלי, מושבים קדמיים עם חימום ומיזוג, מצלמות 360 מעלות, חניה אוטומטית, מתאם לטעינה חיצונית,  חימום הגה, מושבים אחוריים מחוממים, ריפוד עור זמש ודלת תא מטען חשמלית חכמה.

המחירים יחלו ב-250 אלף שקל. דגם ה-GT ליין הנעה כפולה תומחר ב-300 אלף שקלים.