בתחילת דרכה, קאדילק הייתה מזוהה עם יוקרה וביצועים, וייצגה את אמריקה העשירה והמחוזרת על ידי כל העולם. היום, במאמץ לחזור לצמרת מותגי הפרמיום מול הגרמנים, חשפה אמש (ב') יצרנית הרכב האמריקאית את גרסת הייצור הסדרתית של מכונית הפאר החשמלית סלסטיק, סדאן פאסטבק ענקית בממדיה שנבנתה בעבודת יד, ואשר משלימה את רכב הקונספט שנחשף ביולי האחרון. זוהי המכונית החשמלית השניה בלבד של קאדילק אחרי ה-SUV ליריק שיצא לדרך לפני כמה חודשים.
הסלסטיק, שקשה מאוד להתעלם מהפורפורציות שלה - ואורכה שעומד על 5.5 מ, מזכירה את עידן היאכטות היבשתיות של שנות ה-60 ומשקלה שווה ערך לאסקלייד עם 3.5 טון על הכביש, ומחיריה יתחילו בסכום חסר תקדים עבור קאדילק שנקבע על 300,000 דולר. הייצור עצמו הופקד במרכז הטכני העולמי של GM בוורן, מישיגן שעבר שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים כדי להתאים את הרצפה למערכות הינע חשמליות ושיטות פיתוח חדשניות. במפעל הושקעו 81 מיליון דולר, ובסלסטיק ייושמו כמה חידושים פורצי דרך כמו 115 חלקים שיוצרו במדפסת תלת ממדית, וכן יש לה את כל התכונות הנדרשות לרכב משכך כמו בקרת מתלי אוויר וכדומה.
בכירים בקאדילק אומרים שהרכב אינו אמור לקצור רווחים, אלא ינוצל ברוח "מכונית הילה" שתסייע לשקף את התדמית של קאדילק כמותג סופר מפואר, כלומר אינה מיועדת לתדלק את המכירות. מצד שני הם אומרים, אם המיזם יצליח, ג'נרל מוטורס עשויים לשקול מודל עסקי שבמסגרתו יקימו שתי חטיבות נפרדות: האחדת מתמקדת בכלי רכב שמיוצרים באופן ידני ולפי ביקוש, והשנייה תמשיך לעסוק בדגמים בייצור המוני. "זה רכב בונה מותג", אמר רורי הארווי, סגן נשיא עולמי של קאדילק לכלי התקשורת בארה"ב.
בעוד שלקאדילק יש היסטוריה ענפה של מכוניות בהזמנה מיוחדת, זהו הרכב המודרני הראשון עם מערכת הנעה חשמלית המשלב טכנולוגיות שטרם נוסו ברמה הזו. בבסיס ה-סלסטיק מוברגת סוללת Ultium של GM, אם כי בפריסה שונה מרכבי GM אחרים. הסוללות ממוקמות בחלק התחתון ואינן מולבשות אחת על השניה. זוהי ארכיטקטורת EV יעילה יותר בתוכה סוללה של 111 קילו-וואט ומערכת הנעה לכל הגלגלים עם מנוע חשמלי כפול.
ג'נרל מוטורס מתארת מכונית בהספק מרבי של 600 כוחות סוס ומומנט של 70 קג"מ עם טווח נסיעה מרבי של כ-500 קילומטרים בטעינה מלאה. מבחינת ביצועים, אנשי קאדילק מדווחים כי הסלסטיק תאיץ מ-0 ל-60 מייל לשעה (98 קמ"ש) תוך כ-3.8 שניות בלבד. החברה גם אומרת שבטעינה מהירה, או מתח DC, ה-סלסטיק תחזיר לסוללה טווח של עד 120 קילומטרים תוך 10 דקות בלבד.
"אחד ההיבטים המאתגרים ביותר בעיצוב הסלסטיק היה אריזת גוף מפוסל שכרוך סביב הטכנולוגיה", אמרה ארין קרוסלי, בכירה במנהלת העיצוב של קאדילק. "טכנולוגיה זו כוללת הכל, החל מגג הזכוכית הקבוע בעל ארבעה פנלים נפרדים שיכולים להיות אטומים בנפרד, מעוצבים או פתוחים, בהתבסס על ההעדפות של אלה שבפנים, ועד למסך האלכסוני בגודל 55 אינץ' הנמתח על פני הפאנל של הסלסטיק", היא מוסיפה.
עוד טוענת קאדילק כי הסלסטיק תצויד בטכנולוגיה העדכנית ביותר של סופר קרוז, מערכת הסיוע המתקדמת לנהיגה של GM המדמה נהיגה אוטונומית מלאה. נהיגה ללא ידיים בכבישים מהירים ממופים מראש יהוו חלק עיקרי מהתכונות של המערכת. אולטרה קרוז, לעומת זאת, יאפשר לנהגים לנהוג ללא ידיים גם בעיר. קאדילק אומרת ש"הרכב יהיה מצויד בחומרה הדרושה כדי לאפשר "צמיחה מצטברת" של תכונות באמצעות שדרוגים מקוונים. סלסטיק תכלול גם חניה אוטומטית מרחוק, המאפשרת לנהג להישאר מחוץ לרכב תוך מתן אפשרות לחניה בחלל מקביל או בניצב, וכן פתיחת דלתות בהתקרבות לרכב (אין ידיות פתיחה קונבציונליות).
סלסטיק תיוצר פר-הזמנה בלבד, עם מכסת ייצור של כ-200 יחידות בשנה או 2 מכוניות ביום. היא תהיה זמינה תחילה בצפון אמריקה ורק אחכ ינסו לפנות לאזורים אחרים, בעיקר לסין. "ננסה להתרחב לשווקים גלובליים בהמשך מחזור חיי המוצר, כולל סין והמזרח התיכון", אומרים בחברה. ג'נרל מוטורס תתחיל בהליכי הייצור של הסלסטיק בסוף 2023. מי שימהרו להפקיד מקדמות, יתחברו לשירות מיוחד שידריך אותם בתהליך העיצוב או ישתמשו בבינה מלאכותית שפותחה בבית כדי לעזור להם לצמצם את מגוון אפשרויות הצבע, הגימור, התרכובות בפנים וההתאמה האישית.
בעוד שעלות רכישה של 300 אלף דולר רחוקה מהישג ידם של רבים, קאדילק אמרה שחלק ניכר מהטכנולוגיה שבה השתמשה החברה בפיתוח הסלסטיק, יועתק גם לכלי רכב סבירים יותר של המותג (במחיר כמובן). טכניקות הייצור, כמו גם צדדים מסוימים מהאריזה והסממנים בחלל הנוסעים, יופיעו ככל הנראה ברכבי קאדילק משפחתיים בעתיד.