תואר חשמלי: פורשה טייקן כובשת את הנורדשלייפה

מכונית היוקרה החשמלית של פורשה קבעה את זמן ההקפה המהיר ביותר במסלול המפורסם

תגיות: פורשה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

פורשה מדווחת בגאווה על שיא מסלול שנקבע על ידי מכונית הספורט סדאן החשמלית טאייקן על המקטע הצפוני המפורסם נורדשלייפה בנורבורגרינג. זהו שיא חסר תקדים למכונית חשמלית על המסלול, כאשר לפי פורשה, נהג הפיתוח של היצרן לארס קרן נזקק ל-7:33 דקות לסיים הקפה על סיפונה של טייקן טורבו S. קרן מחזיק גם בשיא להקפה המהירה ביותר לרכב עם מנוע בערה, פורשה 911 GT2 עם זמן של 6:38 ד'. הסדאן החשמלית צוידה ב-"Performance Kit" החדש וקצת שדרוגים במערכת הכיול הדינמי, ולפי דברי היצרן, לא בוצעו שינויים נוספים מהגרסה הרגילה מלבד כלוב ההתהפכות (חובה) ומושבי ספורט תקניים לפי הרגולציות. גם משקל הרכב, תואם לזה של מכונית הייצור.

ערכת הביצועים כוללת חישוקי RS Spyder בגודל 21 אינץ' עם צמיגי ספורט Pirelli P Zero Corsa חוקיים גם לשימוש בכביש ציבורי. מרכיב נוסף בערכת הביצועים הוא עדכון תוכנה של Porsche 4D-Chassis Control המותאם לצמיגי הספורט של פירלי; זה מנתח ומסנכרן את כל המערכות מסביב בזמן אמת ומעניק לנהג שליטה מאוד מדויקת על היכולת שלה תחת עומסים קיצוניים. "בעבר, רק מכוניות סופר ספורט הצליחו לסיים בטווח של 7:33 דקות", אומר קרן. "בזכות ערכת הביצועים החדשה הצלחתי לדחוף יותר; יחד עם זאת, המכונית הייתה אפילו יותר מתגמלת וזריזה לנהיגה".

ערכת הביצועים נמכרת על ידי Porsche Tequipment. היא תהיה זמינה בתחילה רק בגרמניה באופן בלעדי עבור חבילת Turbo S לשנת הדגם של 2023. המחיר לערכת הביצועים הוא 13,377.32 יורו (או בסביבות 60 אלף שקל לפני מכס ומסים שונים).  צמיגי הספורט של פירלי אגב מיועדים בעיקר לנהיגה במסלולי מירוץ נוכח התרכובת המיוחדת, אולם הקונים יכולים לחזור לצמיגים סטנדרטיים בכל עת, מציינת פורשה. במקרה זה, אף אין צורך לטעון מחדש את תוכנת המחשב המקורית.

"אנחנו מאוד מרוצים מכך ששיא הנורבורגרינג למכוניות חשמליות נמצא כעת שוב בידיה של פורשה", אומר קווין גיק, ראש מחלקת פיתוח סדרת טייקאן. "זמן ההקפה לא רק מראה כמה פוטנציאל יש בערכת הביצועים החדשה שלנו. זה גם מאשר שוב את הגנים הספורטיביים של הטייקאן". תפוקת המערכת הגבוהה של ה-Turbo S שמייצרת עד 460 קילוואט (625 כ"ס) נתנה לנהג המבחן הרבה בטחון. והוא מוסיף כי עם "בקרת שיגור" מופעלת ו-760 כ"ס (עם האצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 ש') זוהי תחנת כוח אמתנית, על המסלול ומחוצה לו.

הטייקן שהוצגה בשנת 2019 לא רק מהירה על המסלול באופן קיצוני. היא גם חמושה באחת ממערכות הטעינה החזקות ביותר בשוק הרכב החשמלי; בתוך הקרביים שלה תמצאו הזנה מותאמת ל-800 וולט שמאפשרת להחזיר לסוללה 100 קילומטרים בחמש דקות או 80% בפרק זמן של 22 דקות. הטייקן זמינה בארץ מזה שנתיים ונמכרת החל ב-685 אלף שקלים לדגם בסיסי עם הנעה אחורית.