הצצה ראשונה: קאדילק סלסטיק אלקטריק

מפגן טכנולוגי ויוקרתי בהשראת העבר. חברת קאדילק מציגה מכונית אב טיפוס, מוכנה לייצור מוגבל עם מערכות חשמל מתוחכמות ותא נוסעים מהודר

ניר בן טובים

תגיות: קאדילק

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בדומה לדרך שעשה רכב הראווה החשמלי קאדילק ליריק מגוש חימר לרכב סדרתי, קאדילק הציגה השבוע בגרסת טרום ייצור את Celestiq Concept, פרשנות מחוטבת של מכונית סדאן חשמלית אולטרא מפוארת שתאגיד ג'נרל מוטורס יעלה לייצור מוגבל בשנה הבאה. ה-Celestiq מבוססת, כמו מנעד רחב של דגמי שברולט וקאדילק על פלטפורמת סוללות ה-Ultium שתעניק לה יכולת דינמית גבוהה וטווח נסיעה נטול חרדות, כמו גם נעזרת ברשימה ארוכה של סייענים אוטומטיים לבקרת שיוט נינוחה, דוגמת טכנולוגיית סופר קרוז. אבל מה עוד ידוע עליה?

הקונספט האמריקאי הוא בראשית כל הומאז' לשורשים והחלוצים, כי בהשוואה לקאדילק ליריק, איתה חולק בעיקר את הפורמט של החלק הקדמי, הוא מרחיק לכת אף יותר באימוץ של צורות מיוחדות ובעיבוד של המאפיינים הקלאסיים של המותג על כל דורותיו. המוטיב הבסיסי הוא שימוש בתפיסה תלת ממדית, עם שימוש בתאורת LED משורטטת על קורות C האחוריות עם השלמה בקומה התחתונה של הפגושים. המידות אינן ידועות אך אין ספק כי גבוהי קומה יאלצו לקמט את עמוד השדרה שלהם כדי להתמקם בצורה הולמת מאחורי גלגל ההגה.

ההשראות של Celestiq טמונות כאמור בהסטוריה הרחוקה. המעצבים חזרו אחורה בזמן לעידן מנועי ה-V16 המפוארים שלפני המלחמה וחקרו בזכוכית מגדלת את דגם את Eldorado Brougham משנת 1957 כדי ללמוד את ההשפעות של המותג ומשם לנסות להגדיר מכונית סאלון שמתאימה לדור הנוכחי. הפרטים הקטנים הם בסופו של דבר אלה שמגשרים בין נקודות הזמן השונות, כמו למשל הצמדתה של "האלה המעופפת", שהתנוססה פעם בעיטור מיוחד ליד קשת הגלגלים הקדמית.

קאדילק קוראת נכון את דפוסי הרכישה של קהל רכבי הפאר החשמליים, ולכן תא הנוסעים מדמה טרקלין מרגיע ומשוכלל שמרוכז סביב חווית משתמש דיגיטלית. כדי למלא את כל הדרישות, ולגרום לגרמנים להזיע בכפות הרגליים, קאדילק שתלה מסכי LED פנימיים רבים, ביניהם בולט המסך המעוגל בגודל 55 אינץ' שחוצה את כל הקונסולה הראשית. מעל הראשים אפשר לחוות בין היתר את טכנולוגיית Smart Glass Roof, שיוצרת ארבעה אזורים נפרדים שניתן לעמעמם אותם בצורה סלקטיבית, כלומר כל אחד מהנוסעים רשאי למשוך מעין "וילון וירטואלי", המאפשר להקרין סרטוני וידאו אישיים מבלי שהנוסע שלצידך יכול בכלל להבחין בהם. 

גרסת הייצור השלמה של הסלסטיק תורכב במישיגן במרכז ההיסטורי של ג'נרל מוטורס, ה- GM Global Technical Center, שתוכנן על ידי Eero Saarinen ונחנך ב-1956: ג'נרל מוטורס השקיעה 81 מיליון דולר במבנה כדי שתוכל ליצור את אזור התכנון המלא של המכונית הזו, בגישה כמעט אומנותית וברמות איכות מאוד מוקפדות לדברם. בחירה בפס ייצור נפרד, היא זו שמדגישה את עומק המחויבות של קאדילק לתחום החשמלי בקצה העליון של טווח המחירים, וכן בסוג הלקוחות האמידים שיוכלו לרכוש אותה. לפי דיווחים שונים בדטרויט, היא תורכב במספר מצומצם של יחידות בשנה, במחירים שבין 300-400 אלף דולר בכפוף לגרסה. כל דגם, למעשה מאופיין בצורה מקורית על ידי בעליו.