טויוטה bZ4X, הזמנה מוקדמת

יוניוון מוטורס פתחה את פנקס ההזמנות לרכב החשמלי המלא של טויוטה ה-bZ4X, עם מחיר התחלתי של 230 אלף שקל

תגיות: טויוטה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי טויוטה יוניון מוטורס הודיעה היום (ד') על שיווק מוקדם של הרכב החשמלי המלא של טויוטה, ה-bZ4X החדש. מדובר בסנונית החשמלית הראשונה של היצרנית היפנית, שפותחה בשיתוף סובארו (סולטרה) על רצפת ה-e-TNGA המודולארית, ולפחות בשלב זה תמכר בארץ בשתי חבילות גימור מובחנות, על בסיס הנעה קדמית או הנעה כפולה.

הקרוסאובר החשמלי של טויוטה מתברג ממש בגרעין של דגמי ה-SUV חמישה מושבים הקלאסיים, עם אורך של 4.7 מ', גובה של 1.65 מ', בסיס גלגלים של 2.85 מ', רוחב של 1.86 מ' ותא מטען בנפח 452 ל' (מצומצם יחסית בשל המצאות המערכות החשמליות). בתא הנוסעים מערכות בטיחות למכביר, על בסיס טויוטה סייפטי סנס דור 3.0,  ובסביבת העבודה מערכת מדיה ראשית 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', מצלמות היקפיות, גג פנורמי, חישוקי 18 אינץ', מושבים חשמליים מתכווננים עם חימום, תאורת אווירה ועוד. 

המערכת החשמלית מבוססת על מנוע 150 קילוואט/204 כ"ס ו-27 קג"מ, המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות בדגם הנעה קדמית. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת ב-218 כוחות סוס ומשפרת את נתון ההאצה ל-6.9 שניות בלבד. בתחתית מרכז הרכב, סוללת 71.4 קווטש, שמאפשרת לכם לנסוע למרחק מרבי של 500 קילומטרים עד התרוקנות, או כ-460 קילומטרים בדגם כפול ההנעה. דגם זה גם חמוש במערכת כביש-שטח עם מספר מצבי כיול לסיוע באזורים מאתגרים, חלקלקים, לשיפור האחיזה והמשיכה אך מרווח הגחון הוא שגרתי עם כ-17 ס"מ. כושר הגרירה נאמד ב-750 קילוגרמים לנגרר עם בלמים או בלי.

אל הסוללה אפשר להחזיר 80% בפרק זמן של 30 דקות בהינתן חיבור למסוף מהיר, כ-10 שעות בעמדה ציבורית רגילה, ואילו בקופסא ביתית אורכת הטעינה (11 קילוואט) בסביבות 19 שעות לסוללה מלאה. בהקשר זה, מציעה היבואנית את חבילת ה-KENZEN, שאמורה לשפר משמעותית את חווית השירות והמשתמש וכוללת גם התקנת עמדת 22 קילוואט בבית, וכן מנוי שירותי דרך זמין 24 שעות, וכן אחריות מורחבת. 

המחירים יחלו ב-229 אלף שקלים לדגם הבסיסי עם הנעה קדמית, ועד 250 אלף שקל לדגם הנעה כפולה.  אתר ההזמנות הרשמי נפתח היום.