אחרי ארבע שנים מוצלחות שהניבו שלושה דגמים חשמליים, שניים מהם קרוסאוברים, אאודי מתפנה לטפל בסגמנטים נוספים. לפיכך דגם הקונספט החדשני A6 e-tron זוכה כעת לגרסת סטיישן (Avant) אשר צפויה לעלות לייצור בסמיכות לגרסת הסאלון, במהלך שנת 2024, ולהרחיב את קהל הרוכשים הפוטנציאלי.
ביצועי סוללה
בדומה לגרסת הסאלון גם ה-A6 אי-טרון סטיישן תתבסס על פלטפורמת ההנעה החשמלית PPE שתשרת בין היתר גם את הדגמים החשמליים של פורשה החל מאמצע השנה הבאה. ברצפת המכונית מארז סוללות בקיבולת 100 קוט״ש המעמיד טווח נסיעה מוצהר של כ-700 קילומטר. כמו כן, באאודי מתפארים ביכולת טעינה מהירה במיוחד של עד 270 קילוואט - בפועל 10 דקות של טעינה תוכל להשיב למד הסוללה עוד 300 ק״מ. ההספק המרבי יחצה את ה-500 כוחות סוס בגרסאות הבכירות.
בצד הביצועים, הדגם ישווק בגרסת הנעה אחורית, התאפשר יעילות אנרגטית גבוהה וטווח נסיעה ארוך לצד גרסת הנעה כפולה אשר צפויה לפגוע מעט בטווח הנסיעה לטובת שיפור הביצועים וקיצור התאוצה למאה קמ״ש אל מתחת ל-4 שניות.
מחלקת העיצוב
למעצבי החברה חשוב לשנות את התדמית שנדבקה למרכב הסטיישן במרוצת השנים, על כן לדגם האי-טרון הוכנסו אלמנטים דינאמיים בדמות; גג דמוי קופה, ספויילר אחורי עם פתחים לזרימת אוויר, חישוקי גלגלים בקוטר 22 אינץ׳ ודיפיוזר עצום מימדים שנראה כאילו הודבק מגרסת RS קיצונית על אף שלא יאכלס פתחי פליטה מסורתיים.
יחידות התאורה מתהדרות בטכנולוגיית מטריקס לד ייחודית וניתנות להתאמה אישית לפי רצונו של הנהג בדומה לטכנולוגיה שניתן למצוא כיום באאודי Q4 אי-טרון. מידות המכונית גדולות במעט מדגם ה- A6 סטיישן הנוכחי; אורכה 4.96 מטר, רוחבה 1.96 מטר ובסיס הגלגלים עומד על 2.95 מטר. גובהה 1.44 מטר כ-3 ס״מ פחות לטובת מקדם גרר נמוך משמעותית - 0.22 בלבד.
לפי שעה באאודי לא מתכוונים להיפרד מסדרת ה A6 על שלל גרסאותיה, כלומר דגם האי-טרון צפוי להצטרף להיצע הדגמים כאלטרנטיבה חשמלית, עוד עולה מדברי בכירים כי גרסת הייצור הסופית צפויה להכיל את מרבית המאפיינים של דגם הקונספט בתוספת שינויים שיוכנסו בהתאם לרוח התקופה ואילוצי השוק. נחכה בסבלנות לראות גם מה חוללו המעצבים בתא הנוסעים, שתמונתו טרם פורסמה.