החל שיווק ב.מ.וו IX בישראל

דלק מוטורס משיקה את הרכב החשמלי המתקדם ביותר של היצרן הגרמני עם 600 קילומטרים טווח נסיעה. המחיר, החל ב-559 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קרוב לעשר שנים אחרי הרכב החשמלי הראשון של ב.מ.וו, ה-i3, משיקים כעת דלק מוטורס יבואנית מותג BMW לישראל את ה-IX, הקרוסאובר החשמלי הבכיר של המותג הבווארי. הוא מגיע אלינו עם כוח אש גדול בקנה, מתח גבוה ועם רצפה ייעודית מותאמת למגוון סוללות. יחד עם ה-i4 החשמלית ועוד סדרה של דגמי IX חשמליים שיופיעו בשנים הקרובות, ב.מ.וו מאתחלת את המהפכה הטכנולוגית החשובה ביותר שלה בעשורים האחרונים, אך באיחור מסוים מול משפחת EQ של מרצדס ומשפחת אי-טרון של אאודי.

ה-IX החדש יוביל את מתקפת הקרוסאוברים האקולוגיים וימוצב במקביל לסדרות ה-X הקונבציונליות שתמשכנה עם יחידות כוח רגילות וחבילות פלאג-אין. בתמונות קשה לשפוט את מידותיו, אך מדובר ב-SUV גדול ובנוי לתלפיות המותאם לחמישה אנשים; הוא מתברג איפשהו בין ה-X5 ל-X6 עם אורך שמנשק 5 מטרים, רוחב של 1.97 מ' וגובה של 1.7 מ'. בסיס הגלגלים שלו מתייצב על 3 מטרים נדיבים וחלל האחסון מאחור מציע 500 ל', כך שמבחינת שטח הקבינה הוא קרוב יותר לספינת הדגל, ה-X7. משקלו 2.5 טון והוא רשאי לשאת נגרר בלי בלמים במשקל של 750 קילוגרמים ועד 2.1 טון עם בלמים.

העיצוב, הנוסח והתכנון של ה-IX משלב מאפיינים מההיצע הנוכחי וכן מהעבר. הוא מבוסס על רצפת CLAR עם רכיבי קרבון ואלומיניום אותה חולק בין היתר אפילו עם טויוטה סופרה. מעל לברזלים ניכר כי הרכיב הדומיננטי ביותר הוא שבכת הכליות, שבמקרה שלו אף נראית מוגדלת, וזאת למרות שאין לה שום תרומה אפקטיבית לקירור בהעדרו של מנוע בערה.  במקום זאת, ב.מ.וו משתמשת בשבכה המסוגרת כדי לאכלס חיישנים לסייעני בטיחות, כמו גם מודולים של חימום כדי למנוע משלג וקרח להצטבר על החזית ולשבש את פעולתם. החיפוי הקדמי של iX כולל גם ציפוי פוליאוריטן שתפקידו למנוע שריטות.

ה-IX ישווק בישראל ב-4 חבילות מפרט ושתי תמות עיצוב מובחנות. חלל הנוסעים מייצג חלק מהתפישה ההוליסטית של ב.מ.וו כלפי חווית המשתמש ברכב החשמלי, כאשר כל הפקדים מרוכזים במסכים ועם מערכת דור 8 של בקרת ה-iDRIVE עם כוח מחשוב פי 20 מהדור הקודם. מול הנהג והנוסע שני צגים מלבניים בגדלי 14 ו-12 אינץ' מוכנים לכל ממשקי הסמארטפונים עם שליטה בכל הפונקציות החשובות, וכמובן שחמוש בכל מערכות ההגנה האקטיביות של היצרן.  

ברשימת האבזור התקנית (Spirit) חיישנים היקפיים, מערך מצלמות היקפיות, תאורת LED קדמית, חימום מושבים קדמיים, גג פנורמי, מגירת טעינה אלחוטית מאווררת, מערכת שמע HIFI ועוד. דגמים בכירים יותר (Tech ומעלה)  מוסיפים גם מערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים ומושבים קדמיים מרובי כוונן עם זכרונות, עיסוי, חימום ומיזוג. בדגם היקר ביותר (Ultimate bronze) נוספה גם חבילת Suite  עם ריפודי עור בצבעים שונים, וחלקי פנים שונים בגימורי ברונזה זהב, כולל במשענות הראש והמושבים הקדמיים.

מבחינת ביצועים נחלק ה-IX לשני הספקים מצוידים עם הנעה כפולה ועם סוללה מוסתרת במרכז הרצפה. בדגם הכניסה, ה-xDrive40 מייצר 326 כ"ס ו-64.2 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ועד 200 קמ"ש. טווח הנסיעה של הסוללה (76 קווטש) הוא 408 קילומטרים עד התרוקנות. הדגם החזק ביותר הוא ה-Xdrive50 וזה מחלץ תפוקה מרבית של 523 כ"ס ו-78 קג"מ, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד. הטווח המרבי על הסוללה במקרה זה הוא 600 קילומטרים. טעינת 10 דקות בתשתית מהירה תחזיר לסוללה 90 קילומטרים, ומ-10% ל-80% בחצי שעה. טעינה ביתית אורכת כ-11 שעות.

המחירים בישראל:
ספיריט 326 כ"ס: 559 אלף שקלים
טק 326 כ"ס: 600 אלף שקלים
אולטימט 523 כ"ס: 699 אלף שקלים
אולטימט ברונזה 523 כ"ס: 759 אלף שקלים