לייף סטייל: סיטרואן אמי באגי

רכב הטיולים המושלם לחובבי הסביבה הירוקה והחופים

ניר בן טובים

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בניגוד לתחזיות, סיטרואן Ami, רכב הקאודרוסייקל העירוני המחושמל (המיוצר במרוקו) זוכה להצלחה בצרפת ובשאר המדינות בהן הוא משווק :איטליה, בלגיה, פורטוגל, ובקרוב בריטניה (בגרמניה נמכרת התאומה של אופל, רוקס-E). כזכור, ב-אמי רשאים לנהוג מגיל 14 עם רשיון מיוחד לטוסטוסים באירופה במהירות מוגבלת ל-45 קמ"ש, ונראה שהוא התחבב הן על הדור הצעיר והן על שכבות גיל מבוגרות שזקוקות לרכב יעיל בסמטאות המפוקקות, עם בונוס בדמות חשיבה על סביבה נקיה.

הפופולריות שלו כנראה הדליקה אצל סיטרואן רעיונות חדשים-ישנים לבאגי חולות (כפי שעשו לא פעם עם דה שבו 'מהרי' ודגמים אחרים - חלקם ננטשו על רצפת העריכה). היא התחילה ליצור לפיכך קונספט חדש: My Ami Buggy שרוצה להיות מינימליסטי מצד אחד, ופונקציונלי לא פחות מהדגם הרגיל אבל עם אופי הרפתקני. התוצאה היא סוג של מהרי מהמאה ה-21, רכב זעיר שהתחפש לכביש-שטח עם מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית והרבה אלמנטים שקרובים יותר לצעצוע מאשר לרכב אמיתי, כולל תמות של רכבי ראלי. דוגמה: המילה Pilot כתובה על הגג בצידו של הנהג והמילה Copilot בצד הנוסע, וכן המספר 01 מופיע על מושב הנהג ו-02 על מושב הנוסע.

ה-אמי באגי, למרות כל השטיקים, כולל את כל הפרטים של באגי קלאסי, כולל רשתות פנסים, פגושים מובחנים, גלגלי 10 אינץ' מיוחדים וקורת LED בעלת אור חזק במיוחד למסיבות חופים ותקרה פנורמית. עוד בענייני קוסמטיקה, הדלתות הוסרו והוחלפו ביריעות שקופות אטומות למים שניתן להשתמש בהן במקרה של מזג אוויר גרוע (כמו במהרי) בעוד שבחלק התחתון הוכנסו "חצאי דלתות" עם שקיות אטימה בעלות רוכסנים לסגירה. הצמיג הרזרבי על הגג הוא מחווה למירוצי הראלי של סיטרואן באפריקה וגובה המרכב מאפשר נשיאת גלשנים. רוב החלקים אגב מיוצרים במדפסת תלת ממדית, כלומר החלפתם זולה יחסית והזמינות גבוהה, וניתנים לייצור לפי הזמנה מתואמת מראש.

חלק מהרכיבים שלו יהיו זמינים גם לאמי הרגיל, כמו למשל הריפוד החדש של מושבי ה-Advanced Comfort בעובי כפול (מ-35 עד 70 מ"מ, בשימוש קצף זיכרון, תיק קוסמטיקה קטן עם רוכסן נצמד למגנט במרכז ההגה ועוד).  פתרונות "חכמים" נוספים הם תמיכה בקיבוע מצלמה הניתנת להרכבה בארבע נקודות עיגון שונות הממוקמות על צידי הדלתות כדי למנוע פגיעות במרכב. מראות הדלת מותאמות עם מפרקי כדור, כמו אלו המשמשים צלמים.

האם מדובר בתרגיל או ברכב שייכנס לייצור? אם לשפוט לפי הביקושים ל-Ami הסטנדרטי, לו מנוע 8 כוחות סוס וטווח של 75 קילומטרים על הסוללה, ייתכן שהוא יתעצב בסופו של דבר לרכב סדרתי בייצור לפי הזמנה. רוב תושבי אירופה נאלצים לבלות חופשות במדינתם בשל נגיף הקורונה, ולכן יש כאן פוטנציאל מעניין, אולי לסוג של מודל השכרת רכב טיולים אורבני בעיירות חוף או באזורים כפריים מחוברים אל תשתיות טעינה.