בסין משוכנעים: זו התשובה לטסלה מודל 3

חברת NIO חשפה מכונית סדאן חשמלית, משוכללת וחזקה. וזו רק הסנונית הראשונה מול אילון מאסק

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חברת Nio ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר ולרכוש מוניטין של מותג יצרתי ומתוחכם. היצרן מבוסס בסין היטב, מוערך בקרב התעשייה, ולאחרונה מבצע את דריסת הרגל שלו באירופה ואולי יבוא היום ונראה אותו אפילו בישראל. בשלב זה, Nio פעילה כרגע באזור אירופה עם ה-ES8, ספציפית בשטח נורווגיה, זהו רכב כביש שטח גדול במחיר התחלתי של 67,000 אירו מסגמנט D. בשנת 2022 הוא ינדוד אל גרמניה ודנמרק, ולאחר מכן הסינים רוצים שלוחות ביותר מ-25 מדינות ברחבי העולם עד 2025. כאמור, ייתכן וגם אנחנו נהיה על המפה.

הבשורות הטריות מטעם Nio הן הגעתו של ה-ET5, רכב סדאן משפחתי, כמעט בבואה לטסלה מודל 3. הדגם באורך של 4790 מ"מ, גובה 1499 מ"מ ובסיס גלגלים של 2888 מ"מ גם חולק דמיון לצללית של המודל 3. מלפנים, הפנסים הראשיים מפוצלים לשתי קומות, כאשר פסי לד צרים משמשים כתאורת משנית והפנסים עצמם משולבים בפגוש הקדמי. יתרה מזאת, ל-ET5 יש ספוילר קדמי בולט וייחודי בעיצובו. מאחור, סרט LED משמש כיחידת התאורה האחורית המרכזית, Nio מכנה זאת: LED 'illumiBlade'. מתחת לפגוש האחורי נמצא דפיוזר כדי להדגיש עוד יותר את האופי הספורטיבי של המכונית.   בדומה למודל 3, גם ל-ET5 יש גג פנורמי גדול מזכוכית. ניתן גם לארוז אותה בלא פחות מ-9 צבעים חיצוניים. לדברי ניו, כל צבעי החוץ הם בהשראת צבעי השמיים.

לעת עתה, Nio מציג רק מערכת הנעה אחת עבור ET5. מנוע חשמלי בהספק של 150 קילוואט בסרן הקדמי ויחידה של 210 קילוואט בסרן האחורי. המשמעות היא של-ET5 יש הנעה כפולה. יחד, שני המנועים החשמליים מספקים תפוקת מערכת של 360 קילוואט (480 כ"ס) ומומנט של 71 קג"מ. עם עוצמה כזו בקנה, ה-ET5 מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות, שנייה אחת יותר איטי מגרסת הפרפורמנס של מודל 3. ל-ET5 יש גם חלוקת משקל של 50/50, על פי Nio כך שהיא, פוטנציאלית תספק גם רגעי הנאה מאחורי גלגל ההגה. גם מערכת הבלימה פותחה במיוחד עבור ה-ET5 ויש לה ארבע בוכנות בכל קליפר עם כוח האטה מרשים לדבריהם (מרחק הבלימה הוא 33 מטר מ-100 קמ"ש ל-0).

ההנאה מהנהיגה לא חייבת להיות קצרת טווח כך הם מבטיחים. הסוללה הבסיסית ל-ET5 היא בקיבולת של 75 קילו-וואט, מה שאומר שמרחק הנסיעה הוא 550 קילומטרים עד התרוקנות. עם ערכות סוללות גדולות יותר של 100 קוט"ש ואפילו 150 קוט"ש, הטווח, לדברי ניו, הוא אפילו יותר מ-700 או 1,000 קילומטרים בהתאמה. נזכיר גם כי Nio היא חברה שאסטרטגיית השיווק שלה מבוססת על תחנות להחלפת סוללה, כך שהיא שואפת לבטל כליל את חרדת הטווח.

חלל הנוסעים של ה-ET5 אכן מזכיר את הפנים של מודל 3 בכל מה שקשור לתכנון מועט פקדים, אוורירי ומאורגן כמו עמדת מחשב. לדוגמה, פתחי המיזוג והרמקולים מתמזגים בדיפונים עד שהם כמעט בלתי נראים, מסך המגע המרכזי הוא אנכי וגודלו 12.8 אינץ', בעוד על גבי לוח המחוונים מותקנת תוכנת 'נומי', העוזרת הוירטואלית של ניו, שתבהה בך בשמחה לאורך כל הנסיעה ותסייע במגוון פקודות שונות. ניתן להזמין את הקבינה בשישה מוטיבים שונים, ובהתאם למאבק הסביבתי חלל הנוסעים של ה-ET5 עשוי מחומרים בני קיימא (ניתנים למחזור). זאת ועוד, תמצאו כאן תאורת אווירה שזכתה לכינוי 'PanoCinema' על ידי Nio וכן  יש חגיגה לאודיופילים ביניכם, שכן ל-ET5 מערכת שמע עם 23 רמקולים.

ה-ET5 יושק בספטמבר 2022. הגרסה הבסיסית של ה-ET5 עם ערכת הסוללה של 75 קילוואט עולה 45,776 אירו בסין. לשם השוואה: גרסת הטווח הסטנדרטי של טסלה מודל 3 עולה 49,980 אירו בחלק ממדינות אירופה (בארץ באזור ה-200 אלף שקל וצפונה). עם ערכת הסוללות של 100 קילוואט, המחיר של ה-ET5 מזנק אל 53,871 אירו.  Nio מספקת אחריות ל-10 שנים לכל המכללים.