טסלה סופגת מכה תדמיתית בארצות הברית ובעיקר מערכת האוטו פיילוט שלה. שני סנאטורים דמוקרטים קוראים לוועדת הסחר הפדראלית (Federal Trade Commission) לפתוח בחקירה בנוגע למספר תאונות הדרכים ההולכת וגוברת בשימוש הנהגים במערכת.
עוד טוענים הסנאטורים כי החברה הטעתה במכוון את הנהגים באשר לאופי השימוש במערכת והיותה מערכת נהיגה אוטונומית מלאה. החקירה תבדוק 765 אלף רכבי טסלה המהווים כמעט את כל המכוניות וכל הדגמים שטסלה מכרה מאז שנת 2014 ועד היום בארצות הברית כולל מודל ,S,X,Y ומודל 3.
הסנטורים אף האשימו באופן אישי את מנכ"ל החברה, אילון מאסק, כי באופן חוזר ונשנה סיכן את נהגי טסלה ומשתמשי דרך אחרים בכך שהוא רומז באופן ברור שוב ושוב בעמוד הטוויטר שלו, לו 60 מיליון עוקבים, ליכולות אוטונומיות מלאות של המערכת. עוד הוסיפו השניים "לקוחות טסלה מקשיבים למאסק ומאמינים שרכביהם מסוגלים לנהוג בעצמם ואינם מודעים להשלכות שעלולות להיות קטלניות".
אוטו פיילוט, לא בגרמניה
כזכור, לפני שנה בדיוק אסר בית המשפט בגרמניה לטסלה לעשות שימוש במילים אוטו פיילוט בשיווק המכונית או אפילו לרמוז בדרך כזאת או אחרת על יכולות אוטונומיות כל שהן. כיוון שדרגה אוטונומית ברמה 5, נסיעה אוטונומית מלאה איננה חוקית, הרשויות בגרמניה טענו כי טסלה חייבת לדבוק בכללי המשחק ואינה יכולה להבטיח הבטחות כוזבות.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (National Highway Traffic Safety Administration), פתחה מאז שנת 2016 כשלושים חקירות המתרכזות בשימוש לא נכון לטענתם במערכת האוטו פיילוט שגרמו לתאונות דרכים, כולל הרוגים ופצועים קשה.
כבר בשנת 2018 שלחה הרשות לטסלה מכתב נזיפה בו טענה כי הוליכה שולל את הלקוחות שלה ואף פנתה לוועדת הסחר הפדראלית לבחון האם הצהרותיה של טסלה בנוגע למערכת המדוברת הן הצהרות כוזבות המטעות את הלקוחות. יתרה מזאת הרשות המליצה לטסלה להגביל את השימוש במערכת לאזורים בהן השימוש בה יהיה פחות הרסני ומסוכן.
עם רדת החשיכה
מאז שנת 2018 נרשמו 11 מקרי תאונה שבהן הייתה מעורבת מערכת האוטו פיילוט שהביאה ל-17 פצועים ומקרה מוות אחד. עולה כי מרבית המקרים התרחשו בשעות הלילה כשמערכת האוטו פיילוט לא הצליחה לזהות מכוניות תקועות בשולי הכביש למרות שאלו הציגו סימני חירום כחוק.
יחד עם זאת, טסלה עדיין נחשבת לאחת המכוניות הבטוחות בארצות הברית, על פי הנתונים המעורבות של מכוניות טסלה תוך שימוש במערכת האוטו פיילוט נמוכה משמעותית מהממוצע הכללי בארצות הברית ועדיין הרשות מבקשת בחקירה לקבל תובנות בנוגע ליכולות המערכת במצבים ותנאים שונים ובכך לנסות ולהכשיר את הטכנולוגיה לעתיד. החשש הגדול בקרב הגופים החוקרים הוא שמערכת האוטו פיילוט תנוצל לרעה בין השאר ע"י נהגים שיכורים או כאלה תפוסים תנומה בזמן הנסיעה.