מספר מועט של יצרני רכב רתמו את הכוח המימני למכוניות נוסעים. כך עושים יונדאי בסיוע רכב הפנאי נקסו מספר שנים (אם כי הוא משרת בעיקר בציי רכב), ולא נשכח את הקטר בתחום מימן בתעשיית הרכב - טויוטה, שזה לאחרונה השיקה את הדור השני של מכונית המימן המשפחתית מיראי. טויוטה גם רוצה לשדך הנעת מימן לטובת שירותי מוניות באירופה ואפילו אמצעי תחבורה מתקדמיים-אוטונומיים (שאטלים חשמליים למשל).
מהצד השני, יש את מי שרואים במימן חלופה לא ריאלית לצרכן הממוצע. פולקסווגן למשל מביעים התנגדות תקיפה לכך ו-אאודי כבר הצהירו בכמה הזדמנויות שהטכנולוגיה מיותרת (על אף שב-2016 ביצעו ניסוי ב-A7 מימנית), דברים שמקבלים כעת תמיכה מוצקה על ידי מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיאס: "הגיע הזמן שפוליטיקאים יישרו קו עם המדע: מימן נזקק בתעשיות כבדות - ברזל, כימיקלים, ענף התעופה. מי שחושב שיש לו מקום ברכב הפרטי - שוגה".
עוד אומר דיאס כי יצרני רכב שבכל זאת מתעקשים להתקין מערכות מימן ברכב יגלו בעתיד עד כמה מורכבת האסטרטגיה לטווח רחוק. "אתה לא יכול לנצל מערכת מימן ברכב באופן זמין ופשוט. היא יקרה מדי, מסובכת, איטית, קשה להפיץ אותה ממקום למקום והתשתית עוד יותר מפותלת. אנחנו בכלל לא מסתכלים לכוון הזה".
מיוחד: נהיגה בטויוטה מיראי - מה זה בכלל מכונית "מימנית"?
תמיכה מהאיחוד
באיחוד האירופי רואים עין בעין עם פולקסווגן ושאר יצרני הרכב ששמו בחזית המאבק בזיהום האוויר את הנעת החשמל. ארגון ה-ACEA, המופקד על מיזמי תחבורה באירופה, עתיד לאשר התקנה של יותר מ-1 מיליון עמדות טעינה לרכב חשמלי ביבשת המערבית עד שנת 2024. "ארגוני איכות הסביבה, יחד עם גורמים בענף הרכב הגיעו להסכמה משותפת - הנעה חשמלית היא הדרך להתמודד עם שינויי האקלים. דיאס מוסיף כי "אני מקווה שעד שנת 2029 יהיו לנו 3 מיליון עמדות טעינה במדינות האיחוד האירופי".