אחרי שהם הציגו את החזון שלהם עם דגם הקונספט החשמלי בתערוכת CES האחרונה ואחרי ההצהרות של מחלקת הטכנולוגיה המתקדמת של מרצדס כי העתיד נמצא בחיבור בין האדם למכונה, הגיע הרגע המשמעותי הראשון כשהיצרן הגרמני חשף היום (חמישי) את הקונסולה הדיגיטלית המלאה שלו בטכנולוגיית MBUX.
הדור הראשון של מערכת MBUX נלמד היטב על ידי מפתחי הדור הבא במטרה להכיר את מאפייני השימוש של המערכות השונות שהמערכת מציעה. מניתוח הנתונים עולה כי המערכות העיקריות הן מערכות הניווט, מערכות הבידור והשימוש בטלפון, אלה הם הדברים העיקריים שהנהגים מתעסקים בהם בנסיעה כאשר בהמשך הרשימה מופיעות מערכות המיזוג, התאמות אישיות של תא הנהג בהיטי צבעים וטמפרטורות של ההגה והמושבים וכמובן סידור תא הנהג עם כוונון של המושב וההגה.
המסך העצום במידותיו שהוצג בהשקה בינלאומית מיוחדת, הוא בעל עיצוב ייחודי לקונסולה של דגם EQS והוא מכסה למעשה את כל הקונסולה של המכונית שתושק בעצמה עם טווח של 700 ק”מ בין הטעינות בהמשך השנה, המסך הענק שמחולק לשלושה אזורים אם כי מגיע ביחידה אחת, קל לתפעול ולומד את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלו, והתוצאה היא חוויה אישית מותאמת לנהג ולנוסע שלצידו שמקבל מסך משלו בצד הימני של הקונסולה ובו הוא יכול לצפות בתוכן אישי משלו.
מערכת ה-MBUX (Mercedes Benz Use Experience) פתחה אופקים טכנולוגיים ועיצוביים חדשים באופן דרמטי עבור מהנדסי היצרנית הגרמנית שיכולה להציע אפשרויות וממשקים רבים יותר בטכנולוגיה של שימוש בשכבות של מידע ונגישות בסגנון אחר לנהג שלא צריך “לחפש” אחר הפונקציות והשימושים החשובים לו, אלא אלה מוצגים עבורו והם אלה שמוגשים לו לשימוש בכל פעם שהמכונית מותנעת. \הממשק שהוצג לראשונה ב-2018 כחלק מהמרצדס A Class נמצא כעת ביותר מ-1.8 מיליון רכבי מרצדס מסביב לעולם. רק לפני חודשים ספורים, הכניסו מהנדסי מרצדס את הדור השני של המערכת למרצדס S class ובקרוב זה יגיע גם ל-EQS שהיא הסדאן החשמלית המפוארת והטכנולוגית ביותר.
הממשק יכול לאחסן 7 פרופילים שונים שמתאימים את התוכן הרצוי עבורם. כאמור, הן הנהג והן הנוסע שלצידו יכולים לתפעל אותו, כאשר הנוסע שלצד הנהג רואה תצוגה משלו שמוצגת באזור ייעודי לתפעול מהמושב בו הוא יושב. פונקציות הבידור הינן בכפוף לחוקי הרגולציה של כל מדינה ומדינה. במידה ואין נוסע לצד הנהג, המסך הופך לחלק דיגיטלי דקורטיבי. מידותיו של המסך הכעור עצומות והוא מגיע מדלת קדמית אחת לדלת הנגדית ברוחב 141 סנטימטר. המסך עשוי זכוכית בציפוי אלומיניום למניעת שריטות ומסגרת שנצבעה בתהליך תלת שכבתי בצבע "silver shadow". התאורה שהוטמעה בחלק התחתון של המסך גורמת ליחידת התצוגה להיראות כאילו צפה על הלוח. להשגת תמונה באיכות גבוהה, המסך משתמש בטכנולוגיית OLED. כוח המחשוב של המערכת גדול וחזק והוא כולל 8 מעבדי ליבה, 24GB RAM ו-46.4GB זיכרון לשנייה.
בנוסף לכל אלה, המערכת עושה שימוש ביכולות של בינה מלאכותית בכדי להציג את האפשרויות המתאימות לכל משתמש בזמן המתאים. הממשק מציע מעל 20 אפשרויות – החל בתוכנת מסרים אקטיבית, דרך תזכורות לימי הולדת ועד תזכורת לרשימת מטלות – כל אלו מוצעות באופן אוטומטי כשהן רלוונטיות למשתמש.
הנה דוגמא; אם למשל הנהג מתקשר לאדם ספציפי כל יום שלישי בדרך חזרה מהעבודה הביתה – המערכת יכולה להציע את השיחה באופן אוטומטי. אם מישהו אחר נוהג והפרופיל שלו מוזן, המערכת לא תציע. דוגמאות נוספות הן התאמת טמפרטורת ההגה והמושבים לנהג וטמפרטורת הרכב בזמן עונת החורף.
מחברת כלמוביל יבואנית מרצדס נמסר כי ה-EQS צפוי להגיע לארץ ברבעון הרביעי של השנה.