גם בפלאג-אין: BYD סיל U מ-210 אלף שקל

צפו: הסיל U החשמלי שהושק רק לפני 3 חודשים מקבל תגבור עם גרסה היברידית-נטענת. ובנוסף משיקה היבואנית את הסיל 05, מכונית סדאן שתתחרה בצ'רי אריזו 8

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית BYD בישראל, שלמה מוטורס, השיקה היום שני רכבי פלאג-אין שיצטרפו להיצע המקומי המתרחב. האחד הוא ה-Seal U DM-i, גרסתו ההיברידית נטענת של הסיל U החשמלי שהושק לפני כ-3 חודשים וממנו גם התרשמנו במבחן, ויתחרה בדגמים כגון ג'אקו 7 פלאג-אין, בעוד מחיר הכניסה של הסיל יו DM-i עומד על 210 אלף שקל, הג'אקו זול ממנו ב-20 אלף שקל, אך בגרסת הבסיס אינו מאובזר כמו ה-BYD.

הדגם השני שהשיקה שלמה מוטורס הוא הסיל 05, מכונית סדאן שתתחרה בצ'רי אריזו 8 שהושקה בתחילת השבוע, אך בשלב זה מועד ההגעה לישראל צפוי להיות בעוד כמה חודשים.

מבחוץ הוא נראה כמעט כמו החשמלי
מבחוץ הוא נראה כמעט כמו החשמלי

BYD סיל U פלאג-אין
הסיל U שהוצע עד כה עם הנעה חשמלית בהספק של 218 כ"ס, הנעה קדמית, וסוללות 71.8 קוט"ש (420 ק"מ) או 87 קוט"ש (500 ק"מ), מקבל חיזוק בדמות הנעה היברידית-נטענת מתקדמת, בה למעשה המנוע החשמלי הוא המניע העיקרי של הרכב ואילו מנוע הבנזין משמש כגנרטור (טור) או גם כסיוע עזר (מקביל) במידת הצורך.

לגרסת ה-DM-i שתי גרסאות. האחת בעלת הנעה קדמית העושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (98 כ"ס) הפועל כאמור בשיתוף מנוע חשמלי (197 כ"ס) בעלי הספק משולב של 218 כ"ס. מנוע הבנזין משודך למנוע החשמלי באמצעות מערכת מצמד, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות.

הסוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ וטווח נסיעה משולב של 1,080 ק"מ, כאשר צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר, אך כאמור, ככל שתטעינו יותר כך תשפרו את צריכת הדלק.

לגרסה השנייה הנעה כפולה, למנוע 1.5 ליטר גם מגדש טורבו וכן מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי, כך שההספק המשולב עומד על 324 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.5 ק"מ לליטר, ואילו טווח הנסיעה החשמלי קצר ב-10 ק"מ.

לשתי הגרסאות מטען פנימי 11 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה בהספק של 18 קילוואט בלבד. טעינה ביתית (תלת-פאזית) מ-15% ל-100% אורכת שעתיים ואילו טעינה מהירה מ-30% ל-80% אורכת 35 דקות.

כמו כן ישנה אפשרות בחירה בין הנעה משולבת או הנעה חשמלית, כמו גם אפשרות לקבוע את סף הכניסה של המנוע החשמלי לטובת סיוע, כאשר הסף הנמוך ביותר של הסוללה הוא 25%, אז למעשה הרכב הופך היברידי בלבד. בנוסף, לחיצה למשך 3 שניות על כפתור ה-EV תקבע את ההנעה חשמלית, כך שגם בקיק-דאון למשל, מנוע הבנזין לא יכנס לפעולה. עוד יציע הסיל U פלאג-אין גם טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים (3.3 קילוואט), כולל כבל.

אבזור ובטיחות
ה-SEAL U DM-i מוצע בפועל ברמת גימור אחת, Boost המציעה רשימה עשירה של אבזור הכוללת כמובן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה "15.6 כולל קישוריות לנייד ועדכוני OTA, מצלמות היקפיות,  שני משטחי טעינה אלחוטית, ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, תצוגה עילית, מערכת שמע "אינפיניטי" עם 10 רמקולים, תאורת אווירה, מפתח דיגיטלי, תא מטען חשמלי, חישוקי "19 ועוד. רמת הגימור Design היא למעשה גרסת ההנעה הכפולה ולה בורר מצבי נהיגה מורחב הכולל בנוסף למצבי החיסכון, נורמל, ספורט ושלג, גם מצבי חול ובוץ. כמו כן נציין כי לסיל U פלאג-אין תא מטען בנפח 552 ליטר, גדול ב-127 ליטר לעומת זה החשמלי.

מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת תנועה חוצה מלפנים כולל בלימה, התרעת התנגשות מאחור, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.

BYD סיל U - מחירון:
BYD סיל U חשמלי Comfort (420 ק"מ טווח) יעלה 191,500 שקל
BYD סיל U חשמלי Design (500 ק"מ טווח) יעלה 211,990 שקל

BYD סיל U פלאג-אין Boost (הנעה קדמית) יעלה 209,990 שקל
BYD סיל U פלאג-אין Design (הנעה כפולה) יעלה 234,990 שקל

לדגמי הפלאג-אין אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ, 8 שנים על הסוללה או 200 אלף ק"מ, ועל יחידת ההנעה 8 שנים או 150 אלף ק"מ, כאשר מרווח הטיפולים הוא 15 ק"מ או שנה (המוקדם מביניהם), לדגמים החשמליים מרווח טיפולים מורחב של 30 אלף ק"מ או שנתיים.

BYD סיל 05 פלאג-אין. תתחרה על לבבות ציי הרכב?
BYD סיל 05 פלאג-אין. תתחרה על לבבות ציי הרכב?

BYD סיל 05
הסיל 05 היא מכונית סדאן עם הנעה היברידית-נטענת גם כן. מידותיה ממקמות אותה בקטגוריית המשפחתיות, למשל מול יונדאי אלנטרה הייבריד, ולעומתה היא ארוכה ב-7 ס"מ (4.78 מ'), רחבה ב-2 ס"מ (1.84 מ'), גבוהה ב-9.5 ס"מ (1.51 מ'), בסיס הגלגלים קצר ב-2 ס"מ (2.7 מ') ותא המטען גדול בכ-26 ליטר (500 ליטר).

כמו כן נציין כי בשלב זה הדגם טרם קיבל את כל האישורים לתחילת שיווק ולכן הפרטים הטכניים אינם מלאים, מאידך, התמחור דווקא התקבל והיא תוצע ברמת גימור אחת במחיר של 175 אלף שקל ותתחרה ישירות מול סינית סדאן פלאג-אין אחרת - צ'רי אריזו 8 הנמכרת במחיר כניסה של 174 אלף שקל, ותקרוץ לציי הרכב לאור הטבת שווי שימוש של 1,090 שקל לעומת 540 שקל להיברידיות.

יחידת ההנעה דומה לזו של הסיל U פלאג-אין בהספק משולב של 218 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות והסוללה בקיבולת דומה גם כן של 18.3 קוט"ש מאפשרת במקרה זה טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ (לצ'רי אריזו 8 טווח נסיעה חשמלי של 105 ק"מ). המטען הפנימי כאן הוא 6.6 קילוואט, לעומת 11 קילוואט בסיל U פלאג-אין.

האבזור מכובד וכולל לוח מחוונים דיגיטלי "8.8, מסך מולטימדיה "12.8 כולל OTA וקישוריות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, חיישני ומצלמת רוורס, ריפוד עור סינטטי, מושב נהג חשמלי, חלון שמש וחישוקי "17.

תחום הבטיחות כולל את המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מלפנים והתרעת עייפות.