זול מטויוטה bZ4X: סובארו סולטרה בישראל. וכבר יש הנחה

סובארו החלה בשיווק שקט של הג'יפון החשמלי, אחיו התאום של טויוטה bZ4X ובמחיר הנמוך ממנו משמעותית, שכבר מוצע בהנחה במסגרת מבצע "חבר". ויש גם מנוע היברידי חדש

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

סובארו סולטרה נחשף באופן רשמי כבר בנובמבר 2021, כחודש אחרי התאום - טויוטה bZ4X,  אך רק כעת החלה השיווק בישראל, כמעט שנתיים וחצי מאז הגיע לכאן הטויוטה. מאידך, מחיר הכניסה נמוך ב-36 אלף שקל, אך בהתחשב בכך שהסובארו מוצע רק בהנעה כפולה, מדובר למעשה בפער שגדל לכדי 56 אלף שקל.

יחידת הנעה
כאמור הסולטרה מבוסס על ה-bZ4X ומגיע אלינו בגרסת ההנעה הכפולה עם מערכת X-Mode. ישנם כאן צמד מנועים המפיקים יחד 217 כ"ס המאיצים את הג'יפון החשמלי ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות.

הסוללה בקיבולת 71.4 קוט"ש (64 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 465 ק"מ (414 ק"מ ברמת האבזור הגבוה). ישנם מנופי שליטה על הרגנרציה וכן אפשרות לנהיגה בדוושה אחת.

לעומת ה-bZ4X שכבר משווק עם מטען פנימי 11 קילוואט, בסולטרה נמצא את ה-6.6 קילוואט הקודם. המשמעות היא זמן טעינה ביתית (0%-100%) של 11 שעות, לעומת כחצי מכך בטויוטה. קצב טעינה מהירה אפשרי ב-150 קילוואט, עם זמן טעינה של 30 דקות מ-0% ל-80%.


לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

סובארו סולטרה - מוצע כאן רק עם הנעה כפולה
סובארו סולטרה - מוצע כאן רק עם הנעה כפולה
מעט מאוד הבדלים מהמקור - טויוטה bZ4X
מעט מאוד הבדלים מהמקור - טויוטה bZ4X

רמות גימור
גרסת הכניסה "אקסקלוסיב" כוללת את לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן ("7) ולצידו מסך מולטימדיה ("12.3), חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג חשמלי, מראה פנימית דיגיטלית, תא מטען חשמלי, חישוקי "18 ועוד.

בתחום הבטיחות נמצא מערך מקיף הכולל את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה,  סיוע להתחמקות ממכשול, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות וזיהוי היסח דעת של הנהג.

רמת הגימור "אקסקלוסיב פלוס" מוסיפה למשל מושב נוסע מתכוונן חשמלית וזיכרונות למושב הנהג, הגה מחומם וחימום במושבים האחוריים, חלון שמש כפול, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 11 רמקולים וסאבוופר ומגדילה את החישוקים ל-"20.

סובארו סולטרה - מחירון:
סובארו סולטרה Exclusive 4X4 יעלה 209,900 שקל
סובארו סולטרה Exclusive Plus 4X4 יעלה 229,900 שקל


במסגרת מבצע "חבר" של סמלת, שיערך מה-15.10.24 ועד ה-15.11.24, תינתן הנחה של 15 אלף שקל על גרסת ה"אקסקלוסיב פלוס" של סובארו סולטרה, כך שמחירו במבצע יעמוד על 214,900 שקל, ובנוסף גם הטבת צבע מטאלי ומערכת איתור במתנה.

המחיר נמוך משמעותית מהאח התאום טויוטה bZ4X
המחיר נמוך משמעותית מהאח התאום טויוטה bZ4X

דור חדש להנעה היברידית בסובארו
בזמן שהסולטרה נחת בישראל, ביפן הציגה סובארו פרטים ראשונים על הדור החדש של יחידת ההנעה ההיברידית שלהם.

מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר (160 כ"ס) שהותאם במיוחד לפעולה משותפת עם המנוע חשמלי (כ-120 כ"ס) שמסוגל לפעול כמניע העיקרי של הרכב. מנוע זו יוצע תחילה בקרוסטרק החל מדצמבר השנה ובהמשך יגיע לשאר דגמי החברה.

האנרגיה למנוע החשמלי מגיעה מסוללה בקיבולת 1.1 קוט"ש ואילו יחידת ההנעה ההיברידית החדשה מאפשרת שימוש במכל הדלק הסטנדרטי בנפח 63 ליטר ולא בזה הקטן בנפח 48 ליטר כמו ב-e-Boxer, זאת לאור העברת יחידת השליטה ממתחת לתא המטען אל מעל למנוע הבנזין. כמו כן, בסובארו מציינים כי יחידת ההנעה ההיברידית החדשה תהיה חסכונית בכ-20%, והמשמעות לכך היא טווח נסיעה תיאורטי של 1,000 ק"מ למכל מלא.

הנעה היברידית חסכונית יותר עם טווח תיאורטי של 1,000 ק
הנעה היברידית חסכונית יותר עם טווח תיאורטי של 1,000 ק