המצפן של JEEP: איתות לג'יפ קומפאס החדש

ג'יפ שחררה טיזר אפל שרומז על דור חדש לקומפאס הקומפקטי שיוצג בשנה הבאה על בסיס פיג'ו 3008 ויהנה ממגוון יחידות הנעה. וזה מה שידוע עליו

תגיות: jeepJeep קומפאס

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שבסטלנטיס סחטו היטב היטב את הלימון שנקרא ג'יפ קומפאס שממלא בעיקר את כבישי איטליה, אבל הפך לפופולארי יחסית גם אצלנו בישראל עבור אלה המחפשים מכונית מתוצרת Jeep ולא "ג'יפון" עם לוגו אחר, הגיע הזמן לזוז קדימה ולשלוף את הקומפאס החדש, אבל רק רגע, זה לא יקרה ממש בקרוב אלא רק במהלך השנה הבאה.

הדור הנוכחי של הקומפאס והשני במספר, מאז סוף 2016 (אמרנו כבר שהם סחטו את הלימון?) ולפני קצת יותר מ-3 שנים הוא עבר מתיחת פנים שנגעה בעיקר לאבזור והטכנולוגיה. הדור החדש יהיה חשוב מאין כמותו עבור היצרן באירופה ועבור חברת-האם סטלנטיס, והוא ימשיך להיות מיוצר במפעלי החברה במלפי שבאיטליה, כאשר בעתיד הוא יגיע גם למפעלי ג'יפ שבאמריקה.

ראשית, אפשר לספר כי הדגם החדש ייבנה על פלטפורמת STLA Medium החדשה של סטלנטיס עליה בנויות מכוניות ממותגים רבים של הקונצרן הענק והבולטות הן הצרפתיות פיג'ו 3008 ו-5008, וכן גם אופל גרנדלנד בדורות החדשים שלהן. הווה אומר שהקומפאס החדש ככל הנראה יגיע גם בהנעה כפולה ויוכל לקבל מערכות הנעה שונות לרבות בנזין, היברידי וחשמלי.

*** לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון! ***

ג'יפ קומפאס בדור השני - איך יראה הדור החדש?
ג'יפ קומפאס בדור השני - איך יראה הדור החדש?

בשלב זה, אין לכך אישור רשמי אבל כמקובל בתאגידי רכב ענקיים המבקשים לחסוך בעלויות, הקומפאס לא יקבל מנועים מיוחדים עבורו ולכן צפוי שנפגוש את מנוע הבנזין החדש בנפח 1.2 ליטר עם חשמול קל ובהספק של 136 כ"ס בשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, גרסאות 1.6 ליטר PHEV בשידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וכך גם המנועים והסוללות שנמצאים בגרסאות החשמל של האחים הצרפתיים לרבות יכולות הטעינה שלהם.

כלומר, מבחינה חשמלית יוצע מנוע יחיד עם הנעה קדמית בהספק של 210 כ"ס או בגרסה כפולת הנעה עם 320 כ"ס וסוללות בקיבולת של 73 קוט"ש או 98 קוט"ש שיספקו טווחי נסיעה של כ-500 ועד 700 ק"מ, בהתאמה. מטען פנימי 11 קילוואט או 22 קילוואט אופציונלי, וטעינה מהירה שאפשרית בקצב של עד 160 קילוואט, כלומר כ-30 דקות מ-20% ל-80%, ובנוסף קיימת לפלטפורמה זו גם טכנולוגיית V2L לטעינה ושימוש במכשירי חשמל חיצוניים.

העיצוב מקבל רמזים חזקים על DNA של ג'יפ, עם קווים ישרים ומראה קופסתי בעל בתי גלגלים תפוחים שתורמים למראה הקשוח וגם מסילות גג שמשלימות את מראה ה-SUV שלו. הדגם החדש צפוי להיחשף בסוף השנה הנוכחית, אך המפעלים באיטליה נערכים לתחילת ייצור רק בשנה הבאה, כאשר הוא יגיע כמובן גם לישראל, אז נקבל גם את המידע אודות רמות הגימור, הטכנולוגיה, הביצועים, הבטיחות וכמובן גם המחירים.