חזק יותר: מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתעדכן

לקראת חזרתו לשוק האירופאי, מיצובישי עדכנה את האאוטלנדר פלאג-אין וציידה אותו בסוללה גדולה יותר ומסך מולטימדיה גדול יותר. ומה לגבי יחידת ההנעה והביצועים?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
מיצובישי אאוטלנדר בדור הרביעי הוצג בתחילת 2021, כאשר שמונה חודשים לאחר מכן הוצגה גרסת הפלאג-אין ולראשונה עם 7 מושבים ואף הבטחת היבואנית המקומית לשווקו בישראל במהלך 2022. לבסוף שיווק הגרסה ההיברידית לא יצא אל הפועל ובינתיים מיצובישי כבר הספיקה להציג לו עדכון לקראת חזרתו לאירופה. השיווק ביפן יחל בסתיו הקרוב ולאירופה הוא יגיע בחודשי האביב של 2025, כאשר עדכון לגרסת הבנזין צפוי גם כן באותה שנה.
מבחינה עיצובית השינויים זניחים מאוד
מבחינה עיצובית השינויים זניחים מאוד

העדכון נוגע לסוללה גדולה במעט, בעלת קיבולת של 22.7 קוט"ש (+2.7 קוט"ש), המאפשרת טווח של 86 ק"מ (בתקן WLTP). עוד שדרוג הנוגע לסוללה היא יכולת אספקת האנרגיה לטובת ביצועים טובים יותר.

המנוע החשמלי הקדמי מספק כ-115 כ"ס וזה האחורי כ-136 כ"ס. מנוע הבנזין בנפח 2.4 ליטר עודכן קלות ומספק 136 כ"ס, ובשילוב כלל המנועים מתקבל הספק של  302 כ"ס, המסייעים להאיץ את האאוטלנדר ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהיר יותר בכ-0.8-1.1 שניות מגרסאות הבנזין המוכרות בארץ. צריכת הדלק המשולבת היא 125 ק"מ לליטר, אך כידוע מדובר בנתון תיאורטי המושפע ישירות מהשימוש בחשמל, אך לצד זאת נפח מיכל הדלק גדל ל-53 ליטר ומתקבל טווח נסיעה תיאורטי של 844 ק"מ.

יחידת ההנעה החשמלית מספקת 302 כ"ס מרשימים
יחידת ההנעה החשמלית מספקת 302 כ"ס מרשימים
מסך המולטימדיה גדל ל-"12.3
מסך המולטימדיה גדל ל-"12.3
הסוללה ומערכת החשמל העדכניות מאפשרות נסיעה חשמלית גם במהירות של 135 קמ"ש, וכדי לעצור את האאוטלנדר PHEV הותקנו דיסקים בקוטר 350 מ"מ מלפנים, עטופים בחישוקי "18 או "20. בפנים הרכב, לצד לוח המחוונים בגודל "12.3 ישנו כעת גם מסך מולטימדיה גדול יותר במידה "12.3 (+"3.3) עם קישוריות אלחוטיות לנייד, ובנוסף יוצעו שתי מערכות שמע משודרגות של ימאהה (לעומת Bose) עם 8 או 12 רמקולים.