הג'יפון הזול בישראל, אבל יש לזה מחיר: דאצ'יה סנדרו סטפווי החדשה
שלוש שנים חלפו מאז הופסק שיווקה של הסנדרו, והיא חוזרת בדור חדש ובגרסת ה"פנאי" שלה. המחיר עומד על 120,000 שקל – מה מקבלים ועל מה מתפשרים?
דאצ'יה בגלגולה הנוכחי תחת כנפי רנו היא מותג עממי, פשוט ולא מתיימר. הבחירה המודעת בגישה הזו הביאה לו הצלחות לא מבוטלות – קהל המעריצים של הדאסטר למשל ומהצד השני המכירות המרשימות של הדור השלישי של הסנדרו שהביאו לו תארים כמו מלכת המכירות באירופה.
כעת, שלוש שני אחרי ששיווק הדור השני פסק, חוזרת פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר) לשווק אותה בישראל בדור השלישי, אך בשלב זה בגרסת הסטפווי בלבד, עם איפור שטח שיכניס אותה לקטגוריית הג'יפונים הקטנים מול סיאט ארונה למשל, יונדאי באיון, וכמובן האחים לפלטפורמה השוכנים באולמות התצוגה הסמוכים – ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור.
הסנדרו הוצגה בדור שלישי בספטמבר 2020 ובאמצע 2022 עברה מתיחת פנים קלה שנגעה לחזית עם הלוגו החדש, כאשר בתחילת השנה הנוכחית קיבלה כמה מערכות בטיחות סטנדרטיות כחלק מהתקינה האירופאית העדכנית.
בהשוואה למשל לטויוטה יאריס קרוס, הסנדרו סטפווי קצרה ב-7.3 ס"מ (409.9 ס"מ), רחבה ב-8.3 ס"מ (184.8 ס"מ), נמוכה ב-0.8 ס"מ (158.7 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-4.4 ס"מ (260.4 ס"מ) ואילו תא המטען קטן ב- 69 ליטר (328 ליטר). דאצ'יה סנדרו Stepway תשווה עם יחידת הנעה אחת וברמת גימור אחת, במחיר של 119,990 שקלים, זול מכל המתחרים. מה מקבלים ועל מה מוותרים?
יחידת הנעה
לסנדרו סטפווי מנוע 1.0 ליטר מוגדש, 3 צילינדרים, המספק 91 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. זהו מנוע המבוסס על זה של הג'וק למשל, שם הוא נהנה מתוספת של 23 כ"ס. עוד הבדל לעומת היפני, הוא שידוך לתיבה רציפה ולא כפולת מצמדים.
השינויים הללו מביאים אותו להיות איטי עם האצה ל-100 קמ"ש שאורכת 14.2 שניות ארוכות ואילו המהירות המרבית עומדת על 163 קמ"ש (זאת לעומת 11.1 שניות ו-180 קמ"ש בניסאן ג'וק). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.8 ק"מ לליטר.
רמת גימור
הסנדרו סטפווי תשווק ברמת גימור אחת העונה לשם Expression ולה כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה "8 עם קישוריות לנייד ושקעי USB-A, חיישני ומצלמת רוורס, בקרת אקלים, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, ריפוד בד עם תפרים בצבעי כתום ולבן, תאורת לד וחישוקי "16.
בתחום הבטיחות ישנן המערכות המקובלות כגון בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, וכן זיהוי תמרורים והתרעת עייפות והיסח דעת נהג. חשוב להזכיר שבמבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP ב-2021 הסנדרו סטפווי קיבלה ציון של שני כוכבים בלבד.
האם פער של כמה אלפים בודדים מהמתחרים יגרום ללקוחות להגיע אל אולמות התצוגה? אנו חושבים שלמרות השיפור מהדור השני, הפער עודנו בולט לעומת המתחרים, אך ימים יגידו האם קהל הלקוחות הישראלי יסכים להתפשר בתחומים שונים עבור מחיר רכישה נגיש יותר.