סיני לא מחושמל: ג'אקו 7 בישראל מ-170,000 שקל
מותג סיני חדש נוחת בישראל תחילה עם דגם המתייצב היישר בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים, עם אבזור עשיר ולשם שינוי עם הנעת בנזין. זה מה שצריך לדעת על ה-Jaecoo 7
מותג ג'אקו הוא חלק מצמד המותגים Omoda & Jaecoo השייכים לקונצרן הרכב צ'רי המוכר לנו בישראל מדגמי ה-FX, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו עם שבעת המושבים. בעוד אלו האחרונים משווקים על-ידי פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר) מותג ג'אקו - הלחם של המילים, ג’אגר (ציד, בגרמנית) ו-Cool - משווק בישראל באמצעות כלמוביל, יבואנית יונדאי, ג'נסיס, מיצובישי, מרצדס, סמארט ואורה.
הדגם הראשון שמגיע ארצה הוא ה-7, אותו פגשנו בהשקה העולמית, ג'יפון קומפקטי המבוסס על צ'רי אקספלור 06. בהשוואה לצ'רי טיגו 7 פרו המוכר בישראל, אורכו עומד על 450 ס"מ (זהה), רוחבו 186.5 ס"מ (רחב ב-2.3 ס"מ), גובהו 167 ס"מ (נמוך ב-3.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 267.2 ס"מ (ארוך ב-0.2 ס"מ בלבד). כמו כן תא המטען בנפח של 424 ליטר ומרווח הגחון עומד על 20 ס"מ. לדגמי ג'אקו אחריות מלאה למשך 5 שנים או 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
עד 2026 יגיעו ארצה עוד שני דגמי ג'אקו עם ה-8 הגדול בעל הנעת פלאג-אין וטווח חשמלי של 160 ק"מ, וג'אקו 5 הקטן שיציע הנעות בנזין, היברידי וחשמל. כמו כן גם שלושה ג'יפונים של אומודה, עם האומודה 9 (פלאג-אין), האומודה 7 (פלאג-אין ובנזין) והאומודה 3 הקטן (חשמלי, היברידי, בנזין).
יחידת הנעה
כבר התרגלנו שמותגים סיניים מתקשרים להנעות חשמל, אך בג'אקו בחרו להתחיל קודם עם יחידת הנעה קונבנציונלית יותר – מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 147 כ"ס. הספק נמוך ביחס למתחרים ואפילו ביחס לצ'רי טיגו 8 פרו המציע 186 כ"ס, אך שינוי זה נובע עקב הצורך לעמוד בתקנות הזיהום האירופאיות.
אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים או בעלת הנעה כפולה בגרסה הבכירה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות או 12.0 שניות בגרסת ה-4X4, ואילו צריכת הדלק עומדת על 13.3 ק"מ לליטר או 12.5 ק"מ לליטר, בהתאמה. זו האחרונה מצוידת בבורר המצבים ARDIS הכולל 7 מצבים - עירוני, כביש מהיר, עפר, מדבר (חול), כביש רטוב, בוץ ושלג. לגרסאות ההנעה הקדמית 3 מצבים – רגיל, ספורט, חיסכון.
רמות גימור
ג'אקו 7 יוצע ב-3 רמות גימור. גרסה הכניסה "אקזקיוטיב" כוללת כניסה והנעה ללא מפתח ואפשרות הנעה מרחוק, מסך מולטימדיה "13.2 הנעזר במעבד "קוואלקום" 8155 עם 8 ליבות וכולל קישוריות לנייד, מערך מצלמות היקפיות עם תצוגה שקופה, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, ריפודי עור סינטטי, מושבים מתכווננים חשמלית, תאורת אווירה 64 צבעים, תאורת לד מלאה, חישוקי "19 ועוד.
רמת ביניים "טיטניום" מוסיפה חימום במושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי כפול, גג פנורמי ותא מטען חשמלי.
גרסת ה"אדוונצ'ר" עם הנעה כפולה משדרגת את המסך המרכזי ל-"14.8, מוסיפה תצוגה עילית, המושבים מחוממים גם מאחור ואלו הקדמיים מאווררים כולל תמיכה בגב התחתון וזיכרונות למושב הנהג עם מערכת כניסה קלה והגה מחומם וכן מערכת שמע משודרגת של SONY עם 8 רמקולים.
בתחום הבטיחות, כל רמות הגימור כוללות את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, סיוע לנהג בהתחמקות ממכשול, התרעת התנגשות מאחור, התרעת עייפות וניטור נהג, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים עם תאורה עוקבת פנייה והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. כמו כן ישנן 7 כריות אוויר, כולל כרית בין הנהג לנוסע (כרית אוויר שמינית לברכי הנהג בגרסאות טיטניום ואדוונצ'ר). נזכיר כי דגמי ג'אקו טרם נבחנו במבחן הריסוק האירופאי או אלו האמריקאיים.
ג'אקו 7 – מחירון:
ג'אקו 7 ברמת הגימור Executive יעלה 169,900 שקל
ג'אקו 7 ברמת הגימור Titanium יעלה 178,900 שקל
ג'אקו 7 ברמת הגימור Adventure 4X4 יעלה 199,900 שקל