חדשות עולם הרכב: סיכום עולמי
קבריולה ספורטיבית למרצדס, פולקסווגן קליפורניה חדש, רולס רויס קאלינן מתמתח, ב.מ.וו מציגה M4 CS קיצונית יותר ועוד. סיכמנו כמה מהידיעות המעניינות של השבוע
השבוע החולף היה רווי חדשות ועדכונים בתעשיית הרכב, הן העולמית וגם זו הישראלית. בנוסף לעדכונים שונים כגון חשיפתם של פרארי 12Cilindri ורנו סימביוז החדשים, התבשרנו גם על גרסת קבריולה לבנטלי בטור שתוצע ב-16 יחידות בלבד וכן הגעתו הקרבה של מותג סיני נוסף לשוק המקומי, פוטון, שיציע לראשונה בשיווק סדיר טנדר "טון" עם הנעה חשמלית ויש גם דגם חמישי ל-NIO בישראל עם ה-eL6 וב.מ.וו החלה בשיווק ה-X2 החדש. והנה, עוד כמה חדשות מעניינות מהשבוע שהיה:
מרצדס-AMG CLE 53 מורידה את הגג
בעת חשיפת הדגם החדש CLE לפני כשנה, התבשרנו שהוא למעשה מחליף 4 דגמי מרצדס אחרים – C קלאס קופה וקבריולה ו-E קלאס קופה וקבריולה. מאז הספיקה היצרנית להציג את גרסת ה-AMG 53 לקופה וכעת הוצגה הקבריולה בגרסה ספורטיבית זו, שכמו אחותה השגרתית, מסוגלת לפתוח/לסגור את הגג בתוך 20 שניות ובמהירות של עד 60 קמ"ש.
יחידת ההנעה זהה כמובן לקופה. מנוע בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר וסיוע מיקרו-היברידי, המספק 449 כ"ס. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה חכמה המסוגלת להעביר עד 100% מהכוח אל הציר הקדמי או האחורי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות, לכאורה 2 עשיריות השנייה איטית יותר מהקופה, אך עם בקרת שיגור היא מקזזת את אותן שתי עשיריות בחזרה. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי היא תגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025.
פולקסווגן קליפורניה החדש
עד הדור השביעי של הטרנספורטר, חלקו הגרסאות המסחריות וגרסאות הנוסעים (קראוול/מולטיוואן) את אותה הפלטפורמה; אך הדור החדש של המולטיוואן, שנחשף כבר לפני 3 שנים (וטרם הגיע לישראל), מבוסס הפעם על פלטפורמת MQB, זו המשמשת גם את הגולף למשל, בעוד הטרנספורטר החדש טרם נחשף רשמית והוא כבר מבוסס על פורד טרנזיט קאסטום, בהתאם לשת"פ פורד-פולקסווגן בתחום המסחריות שהביא לנו גם את האמארוק, המבוסס על הריינג'ר של פורד.
כעת, חשפה פולקסווגן את הקליפורניה החדש, המבוסס על אותו מולטיוואן T7, וכמו כל "קליפורניה" הוא כולל מיטה, תאי אחסון, מטבח ושולחן נשלפים ועוד. בגרסתו הארוכה עם בסיס גלגלים של 312.4 ס"מ, ולעומת קודמו הוא ארוך ב-26.9 ס"מ (517.3 ס"מ), רחב ב-3.7 ס"מ (194.1 ס"מ) וגובהו 199 ס"מ (זהה), כאשר הגג סגור, גובה הפנים הוא 129.7 ס"מ, אך בפתיחה כבר ניתן לעמוד בתוכו עם גובה של 210.8 ס"מ.
לצד גרסאות הבנזין והדיזל, לראשונה יוצע המולטיוואן עם הנעה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין 1.5 ליטר למנוע חשמלי ומתקבל הספק משולב של 245 כ"ס והנעה כפולה. את החובבים המושבעים של הקליפורניה נאלץ לאכזב, שכן היבואנית המקומית לא שוקלת הפעם לייבאו לישראל.
רולס רויס קאלינן מתעדכן
רכב הפנאי הראשון של רולס רויס נמצא איתנו כבר 6 שנים, וכעת הוא עובר מתיחת פנים. החזית חדשה כמעט לגמרי ובעוד חלקה עליון אלגנטי יחסית, הפגוש כולל כונסי אוויר שנראים קצת מצועצעים ביחס למותג, ישנם כמובן חישוקים חדשים ומאחור השינוי קל יותר. בתא הנוסעים העיצוב נותר דומה לצד אפשרויות גימור חדשות, וכן מערכת הפעלה חדשה למולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי, עיצוב עדכני לחישורי ההגה ומול הנוסע ישנו פאנל דקורטיבי מואר בגרפיקות שונות, שיוצר בתהליך של חריטת לייזר של 7,000 נקודות על-גבי חלקה האחורי של זכוכית כהה, כאשר כל אחד בזווית וגודל שונה כדי לייצר תפיסת עומק, ואם תשלמו מספיק תוכלו לעצב מוטיב מואר משלכם. יחידת ההנעה נותרה לא שינוי – מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.75 ליטר המספק 600 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה כמובן.
ב.מ.וו M4 CS מתחדדת למסלול
ב.מ.וו הציגה גרסה מחודדת יותר של ה-M4 שהותאמה יותר למסלול המרוצים ושאבה לא מעט השראה מגרסת ה-CSL שיוצרה במהדורה מוגבלת של 1,000 יחידות (שתיים מהן הגיעו לישראל). ה-M4 CS מתיישבת על התפר בין ה-M4 קומפטישן xDrive עם 530 כ"ס (לעומת 510 כ"ס עם הנעה אחורית) לבין ה-M4 CSL, כאשר זו האחרונה וה-CS שותפות להספק של 550 כ"ס הנובע ממנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר שנהנה מגדישה גבוהה יותר ותוכנת ניהול מעודכנת.
אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.4 שניות, עשירית שנייה מהר יותר מה-M4 קומפטישן xDrive והיא גם קלה ממנה ב-15 ק"ג (1,760 ק"ג) שהושגו על-ידי בחלקי קרבון נוספים כך שפרט לגג גם מכסה המנוע עשוי סיבי פחמן, החצאיות, הספליטר הקדמי וכונסי האוויר. עוד נמצא כאן כמה אזכורים שהגיעו מה-CLS כמו למשל סבכת הכליות ותאורת היום בגוון צהוב.
לנד רובר דיפנדר מעדכן את קו המנועים
לנד רובר רעננה את קו המנועים של הדיפנדר, רגע לפני השקת גרסת הקצה OCTA לאור עדכוני תקינה וזיהום. את גרסת הדיזל D300 בעלת מנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, מחליפה ה-D350 שעושה שימוש במנוע זהה אך כשמה ההספק עלה ל-350 כ"ס. את גרסת הבנזין P400 מחליפה ה-P425, מדובר לא רק בתוספת הספק, אלא בשינוי מנוע – ממנוע 3.0 הליטר למנוע V8 בנפח 5.0 ליטר. את גרסת הפלאג-אין P400e (404 כ"ס) מחליפה ה-P300e, עדיין על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר אך בהספק מופחת של 300 כ"ס. גרסאות הדיזל D200 וה-D250 וגרסאות הבנזין ה-P300, P500 וה-P525, נותרו ללא שינוי. בנוסף, עדכנה לנד רובר את רמות האבזור והגימור בכל גרסאות הדיפנדר 90, 110 ו-130.