לא רק להודים: סיטרואן C3 איירקרוס החדשה מגיעה לאירופה
כמו עם האחות הקטנה, גם גרסת הפנאי הגיעה קודם לשוק ההודי המתפתח, וכעת עם לוגו המותג החדש היא נוחתת באירופה גם כן בגרסת 7 מושבים. לישראל היא תגיע בסוף 2024
סיטרואן C3 נחשפה לפני כחצי שנה וכעת היצרנית הצרפתיה מציגה את הגרסה האירופאית ל-C3 איירקרוס, גרסת הפנאי של ה-C3. כמו עם הסופר-מיני, גם הפעם הדור החדש של רכב הפנאי שווק קודם בשוק ההודי, שהופך משמעותי יותר ויותר עבר רבים מן היצרניות, שם עוד עם לוגו המותג הישן, בעוד הגרסאות האירופאיות זוכות לסמל החדש בסגנון רטרו.
ה-C3 עברה מהפך קל וזכתה לעיצוב פנאי, כמעט מרובע, ובהתאם גם ה"איירקרוס" החדש שנראה כגרסה מוארכת לדור הרביעי של ה-C3 ויציע לראשונה גרסת 7 מושבים שתתחרה בדגמי לואו-קוסט כמו דאצ'יה ג'וגר למשל. העיצוב החיצוני מקבל מראה "קשוח" יותר מזה של הדור היוצא עם נגיעות פנאי כמו למשל הדגשת חלקו התחתון של הפגוש בגימור כסוף בסגנון המזכיר מגני גחון, לצד "כונסי אוויר" צרים יותר בצדדים לעומת ה-C3. מאחור, פרט לכך שדלת תא המטען אנכית יותר, קיבל ה-C3 איירקרוס פנסים שונים, המזכירים את אלו הקדמיים בסגנון האות C. סיטרואן לא פרסמה תמונות פנים, אך ניתן להניח כי הוא יהיה דומה ל-C3 החדשה.
אורכו של ה-C3 איירקרוס החדש עומד על 4.39 מטר, ארוך בכ-24 ס"מ מהדור היוצא, תוספת משמעותית לטובת התקנת שני מושבים נוספים, על חשבון תא המטען כמובן, זאת בדומה גם לרכבי פנאי גדולים יותר כמו מיצובישי אאוטלנדר למשל. מאחר ומדובר ברכב פנאי קטן, אין ספק כי מדובר במושבים זעירים שיתאימו לילדים בלבד. בסיטרואן מבטיחים כי המושבים יתקפלו באופן מהיר וקל.
יחידות ההנעה זהות לאלו של ה-C3 עם מנוע הבנזין החדש בנפח 1.2 ליטר בסיוע מיקרו-היברידי המספק 100 או 136 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, לצד גרסה חשמלית מלאה וצנועה מאלו המוכרות כיום, עם הספק של 113 כ"ס, סוללת 44 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-320 ק"מ.