צפו בחשיפת אלפא רומיאו מילאנו: "אלפא לא תימכר לסינים"

אלפא רומיאו נכנסת לקטגוריה הגדולה באירופה עם רכב פנאי קטן שחולק פלטפורמה ומכלולים עם פיג'ו 2008 וג'יפ אוונג'ר. מה עשו האיטלקים כדי להחדיר לו מה-DNA של אלפא רומיאו?

רן סגל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

היום (ד') חשפה אלפא רומיאו את ה"מילאנו" – רכב פנאי קטן, ובכלל הקטן בהיצע דגמי היצרנית. המילאנו הוא אחד הדגמים החשובים ביותר להתאוששות של המותג האיטלקי, עד כדי כך חשוב שלהשקה של הדגם הגיע לא אחר מאשר מנכ"ל סטלנטיס - קרולס טווארס, שהצהיר מעל במת ההשקה כי השמועות על מכירת אלפא רומיאו לידיים סיניות, כדוגמת וולוו שנמכרה לג'ילי ובעבר הרחוק או MG שאינה בריטית יותר, אינן נכונות ואלפא רומיאו תישאר תחת כנפי סטלנטיס. מסמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, נמסר כי המילאנו יגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.

קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס: אלפא רומיאו לא תהייה סינית!
קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס: אלפא רומיאו לא תהייה סינית!
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני מציג את השפה החדשה של דגמי אלפא רומיאו. החזית פחות אלגנטית ויותר קשוחה וזקופה, המגן של אלפא רומיאו מגיע בגימורים שונים בהתאם לגרסאות – כזה מרושת עם כיתוב "Alfa Romeo" קלאסי או כזה שהטמיע בתוכו את הלוגו המפורסם. יחידות התאורה הקדמיות עם תאורת המטריקס-לד כוללות שלושה פסי תאורת בסגנון 3+3 האייקוני. בפרופיל נפגוש בחישוקם בעיצובים ספורטיביים בגודל של "18-"20, ידית הדלת האחורית נסתרת בקורה האחורית, כשזו האחרונה זוכה לנגיעת עיצוב עם סמל המותג. מאחור מציינים כי באלפא רומיאו כי קיבלו השראה מהג'וליה TZ בסגנון ה-Kamm Tail היוצר מעיין ספוילר בולט ויורד מטה כמעט באופן ישר.
זנב ה-Kamm Tail
זנב ה-Kamm Tail
מגן אלפא רומיאו בשני עיצובים
מגן אלפא רומיאו בשני עיצובים

תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית כאשר חלקו העליון של הדשבורד ישר למדי אך כולל את חופת לוח המחוונים ("10.25) בעיצוב המנהרות המוכר ובצדדים פתחי מיזוג עגולים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה ("10.25) הפונה אל עבר הנהג, כולל מערכת הפעלה חדשה, בדומה לזו של DS 3 המבוססת גם כן על אותה פלטפורמה, הניתנת להתאמה אישית מלאה, כמו כן היא מצוידת ב-ChatGPT ומאפשרת גם עדכוני OTA. נברך על כך שאלפא רומיאו הקפידה לשמור את פקדי מיזוג האוויר מחוץ למסך המגע.

עוד נמצא במילאנו תאורת אווירה (8 צבעים), פתיחה וסגירה בהתקרבות/התרחקות, חיישנים היקפיים ומצלמת רוורס 180 מעלות, מושבים מתכווננים חשמלית עם מערכת עיסוי ואפילו מושבי Sabelt ספורטיביים כאופציה.

בהתאם למיצובה כרכב פנאי קטן, אורכה עומד על 4.17 מטר, רוחבה 1.78 מטר, גובהה 1.5 מטר, תא המטען בנפח 400 ליטר (חשמלי וללא מגע) ובנוסף ישנו תא מטען קדמי קטן המתאים לאחסון כבל טעינה למשל.

תא נוסעים באווירה ספורטיבית
תא נוסעים באווירה ספורטיבית
אופציה למושבי Sabelt ספורטיביים
אופציה למושבי Sabelt ספורטיביים

יחידות הנעה
הגרסה החשמלית "אלקטריקה" של המילאנו תוצע בשתי גרסאות, האחת Speciale בהספק של 156 כ"ס והנעה קדמית. ואילו הגרסה השנייה והמעניינת יותר היא ה-Veloce עם 240 כ"ס שמצוידת במתלי ספורט שהנמיכו את המרכב ב-25 מ"מ, דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה "טורסן", מוטות אנטי-רול ספורטיביים, ההגה שכויל לתגובה ישירה. וחישוקי "20 המשכנים בתוכם מערכת בלימה משודרגת של "אלקון" עם דיסק קדמי בקוטר 380 מ"מ וקליפר 4 בוכנות. וכמובן, בורר מצבי הנהיגה D.N.A המוכר.

לשתי הגרסאות סוללת 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה מ-10% ל-80% ובקצב של 100 קילוואט אורכת פחות מ-30 דקות.

גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש של הקונצרן, בהספק של 136 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.

400 ליטר של תא מטען
400 ליטר של תא מטען
גרסת בנזין לצד חשמלית
גרסת בנזין לצד חשמלית
עדכון:
פעם שלישית ג'לאטו: מעתה אמרו אלפא רומיאו ג'וניור - אלפא רומיאו נאלצת להחליף את שם הדגם החדש "מילאנו". מה הסיבה? כנסו>>>