אופל פרונטרה חוזר: עוד השנה בישראל

אחרי שבתחילת השנה שחררה אופל טיזר לפורנטרה החדש, כעת היא מפרסמת תמונות מלאות ועוד כמה פרטים

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

אופל חשפה את רכב הפנאי החדש שלה שזוכה לקבל שם מן העבר – פרונטרה, זה ששווק בישראל בשנות ה-90 והיה מבוססת למעשה על גרסאות ה-3 וה-5 דלתות של איסוזו MU, אמיגו ורודיאו (בהתאמה). כעת סטלנטיס מחזירה את שם הוותיק ומצמידה אותו לרכב פנאי קטן, אח לסיטרואן C3 איירקרוס החדש המשווק כיום בשווקי אסיה ואמריקה הלטינית, וצפוי להגיע לאירופה בקרוב. מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל בישראל, נמסר כי הפורנטרה החדש צפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית.

עיצוב ומידות
אופל פרונטרה מבוסס על פלטפורמת CMP בדומה לאופל מוקה למשל (ולעוד לא מעט דגמים בקונצרן הצרפתי-איטלקי-אמריקאי), כאשר קווי העיצוב הכללים בהחלט מזכירים את ה-C3 Aircross החדשה, אך באופל השכילו לבדל את הפרונטרה עם חזית ה-Visor המוכרת המשתלבת עם יחידות התאורה, כמו גם בפנסים בעיצוב שונה לגמרי בחלקה האחורי.

גדול יותר מהקרוסלנד
גדול יותר מהקרוסלנד

בידול נוסף ובולט קיים גם בתא הנוסעים, כאשר המאפיינים המרובעים-עגלגלים של סיטרואן פינו מקומם לקווים חדים וזוויתיים, כמו גם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה המחוברים יחדיו בזווית הפונה אל עבר הנהג, בגודל "10 כל אחד. בנוסף תוצע אפליקציה ייעודית להתחברות לממשק הרכב ואף עמדת עגינה למכשיר הטלפון, למי שמעדיף לעבוד דרכו. עוד מבטיחים באופל כי משטח הטעינה האלחוטי יהיה מקורר ויוצעו שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור. באופל מציינים כי במושבים הקדמיים הוטמע פס שקוע, שנועד לשפר את נוחות הישיבה שכן הוא מסייע להפחית לחץ מעצם הזנב.

גם מידות לא נמסרו, פרט לנפח תא מטען העומד על 460 ליטר (ועד 1,600 ליטר בקיפול מושבים) עם רצפה בשתי קומות ועל מסילות הגג תוכלו להעמיס עד 200 ק"ג. לצד זאת, מאחר ומדובר באח לסיטרואן C3 איירקרוס המשווקת בהודו למשל, מידותיה מציגות צמיחה בממדים לעומת הדור הקודם ולבטח לעומת אופל קרוסלנד – עם אורך של כ-4.32 מטר, רוחב של כ-1.79 מטר, גובה של כ-1.66 מטר ובסיס גלגלים של כ-2.67 מטר.

עיצוב מתקדם ושני מסכי "10
עיצוב מתקדם ושני מסכי "10

יחידות הנעה
בשלב זה לא פרטו באופל את יחידות ההנעה שיועצו עם הפרונטרה, אך מסרו כי היא תוצע עם יחידת הנעה חשמלית ובהמשך גם בגרסה מיקרו-היברידית. לאור כך ניתן להניח שמדובר ביחידות ההנעה החשמליות החדשות של קונצרן סטלנטיס, האחת מוכרת בהספק של 156 כ"ס עם סוללת 51 קוט"ש (48.1 קוט"ש נטו) וטווח משולב של כ-400 ק"מ, ואילו השנייה, צנועה יותר, בהספק של 113 כ"ס עם סוללת 44 קוט"ש וטווח משולב של כ-300 ק"מ.

מנוע הבנזין יהיה ככל הנראה מנוע ה-1.2 ליטר החדש הנעזר בסיוע מיקרו-היברידי 48 וולט ומספק 136 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.