איסוזו D-MAX החשמלי: פרטים ראשוניים

איסוזו חשפה פרטים ראשוניים לגרסה החשמלית המלאה לטנדר הפופולרי שיגיע גם לישראל. זה מה שאנחנו יודעים עליו

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

איסוזו די מקס הוא אחד מהטנדרים הפופולריים בעולם ובישראל, כאשר הדור השלישי הוצג בתאילנד בסוף 2019 וארבע שנים מאוחר יותר, באוקטובר 2023, עבר מתיחת פנים שנגעה בעיקר לעדכון החזית ומספר עדכונים בתא הנוסעים כמו לוח מחוונים חדש וכן שיפור מערכות הבטיחות, אך ללא כל שינוי ליחידת ההנעה. כעת מכריזה איסוזו כי בסוף החודש, תחשוף באופן רשמי את הגרסה החשמלית המלאה של ה-D-MAX ותעשה זאת בתערוכת בנגקוק ה-45 שתתקיים מה-27 במרץ ועד ה-7 באפריל. לישראל אגב הוא מתוכנן להגיע בסוף 2025, כך על פי היבואנית UMI.

העיצב החיצוני שומר על המראה המוכר, כאשר הסבכה העליונה והתחתונה מקבלת מראה אטום בסגנון מחורץ עם גימורים בצבע תכלת. ליחידות התאורה רקע פנימי מושחר וקו תכלת בתוכן ואילו חלקו התחתון של הפגוש במראה נקי יותר ולא כולל מגן גחון מדומה. באיסוזו טרם פרסמו תמונות של תא הנוסעים אך הם צפויים לשמור גם כן על המראה המוכר לצד נגיעות שירמזו על היותו חשמלי.

ליחידת ההנעה, הנעה כפולה המגיעה מצמד מנועים כמקובל במכוניות חשמליות, המנוע הקדמי בהספק של 40 קילוואט והאחורי בהספק של 90 קילוואט, כך שבמקרה של הדי מקס החשמלי הוא ייהנה מ-177 כ"ס משולבים, 14 כ"ס יותר מגרסת הדיזל המוכרת. המומנט המשולב עומד על 33.1 קג"מ, נמוך ב-3.6 קג"מ, אך כיודע זמינותו גבוהה יותר, והמהירות המרבית עומדת על קצת יותר מ-130 קמ"ש.

הסוללה בקיבולת 66.9 קוט"ש, אך באיסוזו שומרים על מתח ולא פרסמו בשלב זה את נתוני טווח הנסיעה, אפשרויות הטעינה והזמנים, אך לצד זאת דווקא כן מסרו שני פרטים חשובים לרכב עבודה - כושר ההעמסה עומד על 1 טון, לא רחוק כלל מגרסת הדיזל המשווקת אצלנו ואילו כושר הגרירה עומד על 3.5 טון, בדומה לדיזל.